sebességkorlátozás

Harminc kilométerben korlátozná a sebességet lakott területen az EP

2021.10.06.

- A jelenleginél szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban - szögezték le az Európai Parlament (EP) képviselői szerdán strasbourgi plenáris ülésükön elfogadott állásfoglalásukban.

A 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásban a képviselők hangsúlyozták: mivel a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, a járművek biztonságos sebességszintje legfeljebb 30 kilométer/óra lenne a lakott területeken és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros.

Az EP emellett minden országban zéró toleranciát vezetne be a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban, ugyanis - mint írták - a halálos közlekedési balesetek negyedénél az alkohol is szerepet játszik.

A képviselők olyan, biztonságos vezetési mód kötelező beállítását javasolták a mobil- és elektronikus eszközökbe, amelyek a várakozások szerint korlátoznák a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket. Emellett adókedvezményekkel és biztosítási konstrukciókkal támogatnák a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek vásárlását és használatát.

Véleményük szerint több, a közúti biztonságra és baleseti gócpontokra fókuszáló beruházásra van szükség. Ezzel kapcsolatban felszólították a tagállamokat, hogy hozzanak létre olyan nemzeti közútbiztonsági alapokat, amelyek a közúti bírságokból befolyó összegeket közlekedésbiztonsági kezdeményezések megvalósítására fordítják.

Az állásfoglalás emlékeztetett: minden évben mintegy 22 700-an halnak meg, 120 ezren pedig súlyosan megsérülnek az Európai Unió útjain. A közúti balesetek halálozási arányának korábbi csökkenése leállt, ami azt jelenti, hogy az uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát. Azok ugyanis csak 36 százalékkal csökkentek.

A legutóbbi adatok szerint az utak továbbra is Svédországban a legbiztonságosabbak, egymillió lakosra 18 halálos baleset jut, míg 2020-ban Romániában jelentették a legmagasabb halálozási arányt, 85 halálos balesetet egymillió lakosra vetítve. Az uniós átlag 42 halálos baleset millió lakosonként. A magyar adat ennél valamivel magasabb, 46 halálesettel, de csökkenő tendenciát mutat - tették hozzá.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.19
Megkezdték a nagyközönség számára áprilistól elérhető MÁV+ új alkalmazás tesztelését; az 1500....
2025.03.19
Egy sokkoló újdonság, amelyet még soha nem láttunk az utakon.   ..
2025.03.19
Még idén közvetlen légijáratot indít a és Mumbai között a hét minden napján, és ezt hamarosan a....
2025.03.19
Az autógyártó csökkenteni szeretné a költségeket, miközben releváns marad a piacon.  ..
2025.03.19
Innovatív újrahasznosítási programot indít útjára a Toyota. A Circular Factory, azaz körkörös....
2025.03.19
A Nagykanizsai Rendőrkapitányság munkatársai 2025. március 17-én 15 óra 36 perckor Murarátka....
2025.03.19
A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez....
2025.03.19
A Lamborghini Polo Storico a havas St. Moritzban ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját – írja....
2025.03.19
Fejlett vezetőtámogató rendszereket és az önvezetést teszteli Volkswagen ID.Buzz modellek....
2025.03.19
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 57,74 milliárd forint árbevételt ért el 2024-ben, ami 20,7....