Az Európai Unió TEN-T úthálózatára vonatkozó jogszabálymódosítási javaslatokat készített elő az Európai Bizottság, melynek fókuszában a közúti közlekedésbiztonsági színvonal fejlesztése áll.
Az Európai Parlament elsöprő többséggel szavazta meg az az EU következő tíz évre szóló közúti biztonsági stratégiáját.
Bejelentették, majd ijedtükben vissza is vonták Franciaországban azt a törvényjavaslatot, mely 2022-től kötelezővé tette volna a motorkerékpárok időszakos műszaki vizsgálatát.
- A jelenleginél szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban - szögezték le az Európai Parlament (EP) képviselői szerdán strasbourgi plenáris...
Az Európai Parlament dolgozik a következő évtized közlekedésbiztonsági jövőképének meghatározásán.
A tervezettnél nagyobb mértékben, 40 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében.
Elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot szerdán az Európai Parlament (EP) plenáris ülése, az európai uniós kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdés így visszakerül további egyeztetésre a testület illetékes szakbizottságához.
A székesfehérvári Albacomp RI Rendszerintegrációs Kft. uniós támogatással, az év végére fejleszti ki a használt járművekbe utólag beszerelhető automatikus segélyhívó rendszert. Az Európai Unióban az új járművekbe március 31-től kötelező beszerelni...
Automatikus segélyhívóval kell felszerelni minden új gyártású személyautót, kisbuszt és könnyű tehergépkocsit Európában. A szabályozás március 31-től lép érvénybe - közölte az Európai Parlament hétfőn.