oroszországi autópiac

Három év után a BMW újra a prémiumok királya Oroszországban

2025.11.03.

A szeptemberi eladási adatok alapján a BMW újra elfoglalta az első helyet az orosz prémiumautó-piacon. Három évre volt szüksége a bajor gyártónak, hogy visszaszerezze a trónt.

A BMW utoljára két hónappal az ukrajnai háború kitörése után, 2022 áprilisában vezette a szegmens eladási rangsorát.

Az Autostat intézet felmérése szerint az idén szeptemberben mintegy 11 ezer új prémiumautót vásároltak az oroszok, ami 15 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. Ennek ellenére a BMW 1741 darabos eladással az élre ugrott, ami másfélszeres növekedést jelent az előző évhez képest.

A prémium kategóriások között a BMW után második helyen a kínai Exeed végzett 1652 eladott autóval, ám a márka iránti kereslet júliushoz és augusztushoz képest 54 százalékkal csökkent. A dobogó harmadik fokára az ugyancsak kínai Tank került, 1529 eladott terepjáróval. A prémiumszegmensben egészében jelentős visszaesés tapasztalható 2024-es évhez képest, egyes márkák esetében akár 50 százalékos volt a csökkenés.

A BMW visszatérése a csúcsra jól mutatja, hogy a márkahűség és presztízs továbbra is fontos tényező az orosz vásárlók körében, még akkor is, ha a piaci környezet és az importcsatornák jelentősen átalakultak az elmúlt években, a nyugati autók beszerzése nehezebbé és költségesebbé vált.

Fontos megjegyezni, hogy ezek az autók párhuzamos importon keresztül kerültek az országba. A háború kitörése után sok más nyugati autógyártóhoz hasonlóan a BMW is kivonult Oroszországból, leállította a kalinyingrádi gyártókapacitásait, és leválasztotta az orosz ügyfeleket a szoftveres kiszolgálásról is, ami miatt számos gonddal szembesülnek a márkaszervizek.

Korábban az orosz sajtó arról írt, hogy emiatt az oroszországi autótulajdonosok tömegesen indítottak pereket a nyugati gyártók ellen, s egyedül a BMW elleni keresetekben megfogalmazott követelések meghaladják az egymilliárd rubelt (kb. négymilliárd forint). Jogi szakértők szerint a szoftverek letiltása lényegében a vásárlók becsapását jelenti, hiszen amikor megvásárolták az autójukat, azzal együtt megvették a karbantartáshoz és javításokhoz szükséges szoftveres támogatást is.

Bár a BMW aktívan fellép az illegális export ellen, Oroszországban körülbelül negyven BMW kereskedés még mindig működik a 61-ből. Továbbra is a BMW cégére alatt folytatják a tevékenységüket, de közvetlenül a gyártóktól beszerzett autókat nem árulnak, hanem csak úgynevezett „párhuzamos”, vagyis szürkeimporttal, külföldi kereskedésektől vagy közvetítőktől beszerzett autókat adnak el, illetve az autók szervizelésével és az alkatrészellátással foglalkoznak.

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.19
Egy további repülőgéppel 18 tagúra bővíti a Budapesten állomásozó flottáját a légitársaság, a jövő....
2025.11.19
A Toyota idén is kitett magáért a SEMA Show-n. Ez az a Las Vegas-i autós őrület, ahol minden évben....
2025.11.19
Rust városában a polgárok a közelmúltban népszavazáson döntöttek a városközpontban bevezetendő 30....
2025.11.19
A Le Mans Daytona hybrid versenyautó kategóriában a csapatok a hibrid hajtásláncok határait....
2025.11.19
Autóversenyzők és mintegy félszáz társuk ellen indult büntetőeljárás 1,2 milliárd forintos adóhiány....
2025.11.18
Miközben a Toyota-csoport csúcsán lévő Century globális luxusikonná válik, a Lexus elengedi a....
2025.11.18
Egészen hihetetlen, de ennyiszer futott neki az elméleti vizsgának egy tanuló Angliában. Meglepő....
2025.11.18
A MotoGP 2025-ös idényének BMW M Különdíját Marc Márquez nyerte el, aki ezzel a guruló trófea....
2025.11.18
Sokan fogják szidni a rendszert.   ..
2025.11.18
Felborult egy fahulladékot szállító kamion, üzemanyag folyt az útra, óriási a dugó. ..