ICDP

Hasonló, de mégis más - Európa autópiacai

2021.04.26.

Az európai autópiac bizonyos szempontból egy nagy halmas, hasonló piacokkal. Viszont ha közelebbről megnézzük, hatalmas különbségeket láthatunk mind árakban, mind az autók jellemzőiben.

Németország különleges piac Európában, a legtöbb gyártó számára egyértelműen a legfontosabb. Az ember azt gondolná, hogy Németországban jó alapfelszereltségű autókat vásárolnak elsősorban, de a gyártók kínálata árnyalja ezt a képet. A Volkswagen kínálatát vizsgálva azt látja az ember, hogy aránylag alacsony áron kínált, igen szegényes felszereltségű autókat is forgalmaznak.

Erre az egyik legjobb példa a Volkswagen Polo, amelynek Trendline felszereltsége Magyarországon például nem is érhető el. Ebből a modellből számos olyan dolgot kihagytak, ami meglepő lehet egy manapság új autó esetében. Csak elöl található benne elektromos ablakemelő, a külső tükröket manuálisan kell állítani, ráadásul még a klíma is opciós extrafelszereltség.

Ennek okát nehéz megfejteni. Egyrészt feltétlezhetjük, hogy Németországban sokak számára fontos, hogy új autóban üljenek, még akkor is, ha az az autó kevésbé felszerelt, mint egy hasonló árú használt modell. Szintén meglepő lehet, hogy nálunk miért nem kínálnak ilyen egyszerű és jó áron eladható autókat. A válasz minden bizonnyal abban keresendő, hogy Magyarországon kevesebbet keresnek egy autón a gyártók, egy ilyen modell pedig erősen veszteséges lenne a magyar árakkal. Bár valószínű, hogy Németországban sem ezen a verzión robbantanak bankot, mégis megéri.

Szintén érdekes piac Franciaország, ahol egyértelmű a hazai gyártók dominanciája. A legnépszerűbb autók listáján az első olyan modell, amit nem hazai gyártó kínál, a Toyota Yaris, a 11. helyen. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a Toyota is félig hazai márkaként tekinthető, ugyanis gyárt autókat Franciaországban, ami némi előnyt jelent számára más, nem francia gyártókkal szemben. A legnépszerűbb, hazainak semmilyen szempontból sem tekinthető modell a Volkswagen Polo, ami 17. legkedveltebb autó Franciaországban.

Itt a Volkswagen egy merőben eltérő stratégiát alkalmaz. Mintha úgy látnák, hogy mivel az “idegenségük” egyfajta határt szab az eladott autók számának, igyekeznek felfele bővíteni a kínálatukat és drága modellekkel és az azokon keresett profittal próbálják egyensúlyozni a darabszám hiánya miatt kieső bevételeket.

Franciaországban találkozhatunk a hagyományos Style és R-Line szériákkal a legtöbb Volkswagen modellen, de sok esetben ezeknek van 1-1 exclusive változata is, amelyek akár olyan felszereltségeket is tartalmaznak, mint a panorámatető vagy a masszázsülés.

Hasonlóan alakul a belga piac kínálata is, amiről gyakran megfeledkeznek a piaci összehasonlításokban, pedig Spanyolország mögött nem sokkal lemaradva Európa hatodik legnagyobb piacáról beszélünk.

Nem meglepő módon Európa legjobb alapfelszereltségű modelljeit az északi országokban találjuk. Korábbi cikkünkben írtunk róla, hogy a norvégok költik átlagosan a legtöbbet egy autóra,  ezt pedig a gyártók ennek megfelelő kínálattal használják ki. Természetesen egy norvég modellből nem maradhat ki az ülésfűtés és a többzónás klímaberendezés, de nem ritka, hogy ugyanaz a modell-széria párosítás több ezer eurónyi felszereltséggel többet tartalmaz, mint például egy német modell.

A kínálatot elsősorban a kereslet és a piac fizetőképessége határozza meg. Bár azt feltételeznénk, hogy az alacsony fizetőképesség alacsony felszereltségű modellekkel jár, de mint látjuk, a helyzet teljesen más. Úgy tűnik, ha Magyarországon több pénzt tudnánk autóra költeni, akkor lenne lehetőségünk kevesebbet kiadni egy autóra, már ha beérjük egy igen szegényesen felszerelt modelllel.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.17
A legnépszerűbb európai Lexus-ként ismert, és szegmense egyik legkelendőbb modelljének számító UX....
2021.09.17
A helyszínelés idejére a rendőrök teljes szélességében lezárták az érintett útszakaszt, kerülni a....
2021.09.17
Romániában 16 százalékkal nőtt a járműgyártás az első nyolc hónapban a tavalyi azonos időszakhoz....
2021.09.17
- Forgalomkorlátozás lesz a 10-es főút Pilisvörösvári szakaszán burkolatfelújítás miatt szeptember....
2021.09.17
A járvány miatti kényszerszünet után ismét elindul a fiatal vezetőket továbbképző Ford-tréning. Az....
2021.09.17
Bármit építünk, fontos, hogy ismerjük a leendő felhasználó jellemzőit és igényeit. Így tett az a....
2021.09.17
Túlsúlyos karavánt intettek ki a forgalomból a Pest megyei rendőrök. ..
2021.09.17
Belgiumban a cég minden negyedik munkatársa a tisztán elektromos meghajtású MINI-t választotta, a....
2021.09.17
Az Ioniq 5 után három évvel jöhet a nagy terepjáró az elektromos almárka kínálatába. ..
2021.09.17
Néhány perc különbséggel adott hírt tegnap késő este a katasztrófavédelem két oszlopnak csapódó....