orosz autópiac
Manapság bármilyen olcsó kocsit is akar vásárolni valaki Oroszországban, az autóhiány miatt a kereskedők a „kötelező extrákkal” felsrófolják az árakat. Így viszont, az az autó, amit ma 2 millió rubelért (Kb. 8 millió forintért) vesz meg valaki, három éven belül - a másodlagos költségek miatt – már csak fele annyit ér a piacon. Nem beszélve az esetleges hiteltörlesztés emelkedő kamatairól. A használt autó ugyanakkor szinte veszteség nélkül újra eladható – állítják a szakemberek.
Vagyis a használt autók sokkal értéktartóbbak és gazdaságosabbak az újakhoz képest, mivel eladáskor jóval kevesebbet veszítenek az árukból a vásárlási értékükhöz képest.
Azt, hogy az orosz autósok a használt kocsikat preferálják az újakkal szemben, az AutoSpecCentre cégcsoport friss felmérése is bebizonyította. Kiderült, hogy a sofőrök 87 százaléka jó befektetésnek tartja az 5 éves autókat, 57 százalékuk pedig 2022-ben tervezi használt autó vásárlását.
Tény, hogy öt év elteltével gyakorlatilag beáll az autó ára, így három-négy év múlva szinte ugyanannyiért el lehet majd adni. Ez igaz a jó állapotú tízéves autókra is, amelyeknek ára alig csökken a másodlagos piacon.
Valószínűleg jövőre is folytatódik a pozitív dinamika a használtautó-szegmensben, hiszen a félvezető-hiány 2022 végéig nem szűnik meg.
„Három évvel ezelőtt a helyzet épp fordított volt: a potenciális vásárlók 90%-a az új autókat részesítette előnybe” – mondta Vladimir Zhelobov, az AutoSpecCentre Group használt autók részlegének igazgatója.
A Volkswagen Tiguan, Nissan X-Trail és Toyota RAV4 crossoverek lettek idén az AutoSpecCentre cégcsoport legkeresettebb használt autói. Rajtuk kívül még mindig nagy a kereslet a Ford Focusra, a Hyundai Solarisra és a Kia Rióra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!