AUDI HUNGARIA Zrt

Hasznos a környezetnek és a munkatársaknak

2019.09.12.

Az Audi Hungaria lakkozójában egy új karosszéria-tömítési eljárást tesztelnek. A karosszériák lakkozását megelőzően, tömítőanyagot visznek fel az illesztési pontoknál, amely javítja az autó akusztikáját, véd a korróziótól, és biztosítja a karosszéria belső tereinek tömítettségét. Az új eljárás lehetővé teszi, hogy a tömítőanyag vastagsága és szélessége pontosan meghatározható legyen. Ezáltal a tömítőanyagot milliméterpontosan és gyorsabban lehet felvinni a karosszériára. 

„A haladás technikája azt jelenti, hogy az Audi nem csak termékeinél, hanem a gyártási technológiában is folyamatosan új mércét állít fel“, mondta Achim Heinfling az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. „Lakkozónk már ma is az egyik leginnovatívabb és legkörnyezetkímélőbb Európában. Az új eljárás alkalmazásával úttörőnek számítunk, és példaként szolgálunk a konszern többi gyártótelephelye számára.“

Az új, automatizált eljárást „Digital Sealing-nek“ nevezik, melynek során a robot által vezérelt applikátor magas minőségben, szabályos cseppek formájában, stabilan és precízen viszi fel a tömítőanyagot a karosszéria felületére. A felvitt anyag vastagságát és szélességét magasan képzett gépkezelők programozzák be. Ennek a pontosságnak köszönhetően minimális az anyagveszteség, valamint a redukált anyagfelhasználás több kilogrammal csökkenti az autó össztömegét – és minden egyes megspórolt kilogramm javítja a menetdinamikát és a CO2-kibocsátást. 

Az új eljárás a munkatársaknak is kedvez: a jövőben ergonómiai szempontból jelentősen javulnak munkakörülményeik. Az új eljárás elsősorban a nehezen hozzáférhető részeknél is előnyt jelent, melyeknél ugyanakkor magas minőségi előírások érvényesek a tömítettségre vonatkozóan. Továbbá ezen munkafolyamatok elvégzése ezidáig tapasztalati és ergonómiai szempontokból magas követelményeket támasztott a munkatársak felé, például az alváz területén történő fej feletti munkavégzés, vagy a hátsó lámpafészkek tömítése során. Ezen célból az Audi és fejlesztőpartnere, az Atlas Copco cég elsőként tesztelik szériaberendezésen ezt az eljárást az Audi Hungaria lakkozójában. 

Az új, automatizált eljárással továbbá időt is lehet spórolni, és a precíz anyagfelhordásnak köszönhetően javul a tömítés optikai megjelenése is. Az eljárást már szabadalomnak jelölték, és a jövőben a konszern további gyártótelephelyein is alkalmazni fogják.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.18
Egy most közzétett reprezentatív felmérésben a válaszadók 74,7 százaléka, vagyis 32,7 millió olasz....
2020.02.18
Az Autostat jelentése szerint 159 405 darab prémium kategóriájú autót értékesítettek Oroszországban....
2020.02.18
Januárban csökkent a forgalomba helyezett új személygépkocsi száma az Európai Unióban éves....
2020.02.18
Valentin Dubinin Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.02.18
Összesen 833 alkalommal állapítottak meg jogsértést a rendőrök a buszok és teherautók egyhetes....
2020.02.18
Az autógyártói kereslet növekedése miatt február közepén már csaknem 12 ezer dollárba került egy....
2020.02.18
A martorelli SEAT üzem jól halad azon célkitűzése felé, hogy fenntarthatóbb, digitalizáltabb és....
2020.02.18
A világ és Magyarország autóipara, a nemzetközi és hazai autósport egyre többször, egyre aktívabb..
2020.02.18
Kettős AUTOBEST-siker az Opelnek: a tegnapi díjátadón, Mainzban, Michael Lohscheller elnök-....
2020.02.18
– Saját termelési helyszínein is intenzíven halad az Audi teljes egészében szén-dioxid-semleges....