Porsche Cayenne

A Porsche bemutatta a közelgő Cayenne Electric belső terét, amely a márka eddigi legnagyobb képernyőivel van felszerelve. Az utastér középpontjában az infotainment érintőképernyő, az OLED technikájú Flow Display áll, amely szokatlan módon két különálló szegmensre oszlik: a nagyobb felső rész az összetettebb funkciókhoz, például a térképek megjelenítéséhez és az új vezetési „hangulatmódok” aktiválásához használható; a törésvonal alatti, keskenyebb alsó szegmens pedig a médialejátszó, a keresőablak, az ülésfűtés, és a navigáció funkcióit tartalmazza, de itt lehet megnézni a beállított hőmérsékletet és itt van az okostelefon-integráció indítója is.

Az a kevés fizikai gomb, ami megmaradt, a Flow Display alatt és a kormánykeréken található. Ezek vezérlik a leggyakrabban használt funkciókat, például az audio- és klímaberendezést. A központi kijelzőt egy 14,25 colos ívelt műszerfal OLED képernyő és egy opciós, 14,9 colos, utas előtti infotainment érintőképernyő határolja. Ez utóbbi, akárcsak a Macanban, filmek nézésére és videójátékozásra is használható, és külön Bluetooth audiocsatlakozással is rendelkezik az autó fő médiakimenetéhez képest. Azokban az autókban, amelyekből hiányozni fog, bőr vagy szövet kárpitozás lesz helyette, amely illeszkedik a belső kárpitozáshoz. A Cayenne Electric felárért felszerelhető kiterjesztett valóságot támogató head-up kijelzővel is, amely navigációs nyilakat és sávnavigációt vetít a vezető látóterébe az útra, 8,7 colos effektív kijelzőmérettel.

A Cayenne Electric feláras, változtatható fényerő-szabályozással ellátott panorámateteje a legnagyobb üvegtető, amelyet valaha Porschébe szereltek. Első része klasszikus tolótetőként nyílik, miközben a teljes felület elektromosan vezérelt egy folyadékkristályos fóliának köszönhetően, a fényáteresztés „átlátszó” és „matt” beállítások között váltható gombnyomásra. Új funkció a felületfűtés is, amely nemcsak az üléseket, hanem a nagyobb érintkezési felületeket, például a kartámaszokat és az ajtópanelek egyes részeit is melegíti. Kevesebb energiát használ, mint a levegővel történő fűtés.

A mesterséges intelligencia által vezérelt hangasszisztens állítólag megbízhatóan megérti az összetett utasításokat, valamint a spontán további kérdéseket anélkül, hogy meg kellene ismételni az aktiváló szót. A Voice Pilot segítségével egyszerű hangutasításokkal lehet vezérelni az olyan kényelmi funkciókat, mint például a klíma, az ülésfűtés, a hangulatvilágítás és a hangulatmódok. Emellett betáplálja a címeket, megosztja a közlekedési információkat, és kérésre közvetlenül lejátszhatja a médiatartalmakat, például a streaming szolgáltatásokat vagy a rádióállomásokat. A Porsche Digital Key segítségével okostelefonok és okosórák is használhatók autókulcsként.

A Porsche szerint az elektromos luxus SUV teljesítménye megközelíti az 1000 lóerőt, ugyanakkor a nagyméretű, 108 kWh-s akkumulátorcsomagnak köszönhetően körülbelül 600 km-es hatótávolságra lesz képes a WLTP mérési ciklus szerint. Az akkumulátor akár 400 kW-tal is újratölthető lesz, ami körülbelül 15 perc alatt 10-80%-os feltöltést tesz lehetővé; de egy új fejlesztésű, alulról működő induktív töltőrendszer is elérhetővé válik, amely lehetővé teszi, hogy otthon, töltőkábel használata nélkül is feltölthető legyen a Cayenne Electric.