WRC

Helyreállt a papírforma a Monte-Carlo ralin

2017.01.21.

A versenyt sokáig vezető Thierry Neuville kiesésével a négyszeres világbajnok Sebastien Ogier vette át kényelmes előnnyel az első helyet a szezon első rali-vb versenyén.

A Monte-Carlo-rali szombat remekül kezdődött a versenyben vezető Neuville számára, mivel az előnyét a második helyezett Ogier-hez képest 45 másodpercről 1 perc fölé tudta tornázni, mert a francia túl óvatosan hajtott a 10. gyorsasági jeges részein. Aztán Ogier összekapta magát a 11. és a 12. gyorsaságin, de ez is csak arra volt elég, hogy a hátrányát 51 másodpercre csökkentse a versenyben vezető belgához képest. Többet is hozhatott volna rajta, de a 12. gyorsaságin egyszer alulkormányzottság miatt lecsúszott az útról, és időt vesztett, de a Ford Fiestája közben nem sérült meg.

Neuville a 13. gyorsaságin azonban nagyot hibázott: erősen megütötte a Hyundai i20 jobb hátsó futóművét, amikor egy balkanyarban besokallt a pálya felénél. A felfüggesztés annyira károsodott, hogy a belga csak több mint fél órás helyben szerelés után tudott elvergődni az autóval a célvonalig. Ha onnan még eljut az 50 km-re lévő szervizparkba, akkor lehet, hogy vasárnap a külön pontokért zajló Power Stage-en még el tud majd indulni.

Neuville kiesése azt jelentette, hogy Ogier átvette a vezetést, a szombatot 47 másodperces előnnyel fejezte be csapattársa, Ott Tänak előtt. Az észt péntek este még ez másodperccel sem volt lemaradva Ogier mögött a harmadik helyen, de szombat estére a lemaradása 47 másodpercre nőtt. Erről nagyrészt nem a pilóta tehetett, hanem az autója, a Fiestában ugyanis rakoncátlankodni kezdett a váltó és a kormányszervó a 11. gyorsaságin. Mire megjavították az autóját, már jelentős hátrányba került Ogier-val szemben.

Neuville kiesésével Jari-Matti Latvala felkapaszkodott a képzeletbeli dobogóra a Toyota Yarisszal, de előrébb lépni kevés esélye van, mert Tanak több mint 1, Ogier pedig több mint 2 perccel előzi meg az összetett tabellán. Azonban Latvala hátulról is biztonságban érezheti magát, mert a tavalyi Citroënnel versenyző Craig Breen több mint másfél perc hátrányban követi. Az ír versenyző azért tudott a gyengébb autóval egy helyet előrelépni, mert a Hyundai-os Dani Sordo – aki a szombati szárazabb pályákon a péntekinél sokkal jobb teljesítményt nyújtott – autójában szintén elromlott a kormányszervó, amitől a spanyol szerint vezethetetlenné vált a kocsi.

A mezőnyben egyedül DMACK gumikkal versenyző Elfyn Evans a pénteki csalódást keltő szereplés után nagyon összekapta magát: a szombati 5 gyorsasági szakaszból 3-at megnyert, ami nem csak a tehetségét, de a brit gumik jó teljesítményét is mutatja szárazabb aszfalton. Már csak a gumik jeges burkolaton mutatott tapadását kellene megoldaniuk, ami összefüggésben van azzal, hogy nehéz üzemi hőfokra melegíteni őket. Szombaton a száraz részeken már megfelelően felmelegedett a gumi, mire Evans a jeges részekre ért, ezért is tudott jó teljesítményt nyújtani a wales-i versenyző. Végül feljött a hatodik pozícióba, és bizakodva várhatja a vasárnapi Power Stage-et.

Kris Meeke szombaton a Rally2 szabályok miatt újra rajthoz állhatott, de a 2. gyorsaságin műszaki problémái adódtak: a C3 WRC gyújtása nem volt megfelelő. Ezt a hibát később kijavították, amivel ismét vesztett 25 percet Meeke. A pilóta akkor kiesett újra, és immár véglegesen, amikor egy összekötő szakaszon közúti balesetet szenvedett: egy civil autós belement a versenygépe jobb hátuljába, tönkretéve a felfüggesztést.

A verseny állása a szombati nap után:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

3ó26p10.7s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

47.1s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

2m20.6s

4

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3m47.3s

5

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai Motorsport

Hyundai

4m03.2s

6

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport World Rally Team

Ford

7m27.2s

7

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Skoda Motorsport

Skoda

9m15.2s

8

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport

Skoda

12m34.4s

9

Bryan Bouffier, D.Giraudet

Gemini Clinic Rally Team

Ford

14m41.9s

10

Pontus Tidemand, J.Andersson

Skoda Motorsport II

Skoda

14m59.3s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....