járműgyártás

Hétszemélyes fényűző terepjárót dob az európai piacra a Hongqi

2024.04.27.

Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a Hongqi.

Az E-HS9-ös értékesítése Németországban kezdődik, ami stratégiai szándékot takarhat, hiszen a legnagyobb európai gazdaság sok tekintetben a modern luxusautók gyűjtőhelye, ahol az Audi, a BMW, a Mercedes és a Porsche mércét állít a legtöbb kategóriában.  Még Anglia legrangosabb márkái is német autókonszernek tulajdonában vannak, köztük például Rolls-Royce vagy a Bentley. Természetesnek tűnik tehát, hogy a Hongqi is belép a német piacra, hogy reflektorfénybe kerüljön, versenybe szállva a patinás európai márkákkal.

A luxusautói és tervezési filozófiája miatt gyakran "kínai Rolls-Royce"-nak nevezett Hongqi – ami kinaiul vörös zászlót jelent -, Kína második legnagyobb állami autógyártójának, a FAW-nak a prémiummárkája. Előkelőségét mutatja, hogy magas beosztási kormányilletékeseket és kommunista pártvezetőket látja el autókkal. Az ikonikus kínai márkai már több európai piacon, így Norvégiában, Dániában és Izlandon is megvetette a lábát, de szóban forgó hétszemélyes SUV-ja még nem járt a kontinensen.

Öt-hat évvel ezelőtt a FAW szerződtette a luxusmárkájának Giles Taylort, a Rolls-Royce egykori főtervezőjét, aki előtte a Jaguárt és a Citroent is gazdagította ötleteivel. Taylor kézlenyomata és ízlésvilág tapintható az E-HS9-en is, stílusjegyeiben az autó nagyon emlékeztet Rolls-Royce Cullinanra, amely terve ugyancsak a brit dizájner fejében fogant meg, ez volt a neves brit formatervező első SUV-ja.

A E-HS9-et minden tekintetben a luxus, a kényelem és az innováció jellemzi, vonzó dizájnt és három üléssort kínál hét utas számára. Két akkumulátor-konfigurációban elérhető. Az egyik 99 kWh-nak megfelelő enerigiát képes tárolni, és az autó akár 465 kilométert is megtesz vele WLTP ciklusban. A másik, kizárólag európai piacon elérhető opció 120 kWh-s akkumulátort kínál, amely 515 km-re növeli a SUV hatótávját.

Az ugyancsak három üléssorral ellátott luxus BMW X7-esnél valamivel hosszabb, 5,21 méteres monstrumban bőven van hely a nagyteljesítményű akkumulátoroknak, de a nagyobb energiaforrással szerelt modellben csak hat ülés van. Viszont minden hangsúlyt kap, ami a luxus elengedhetetlen kelléke, kezdve a bőrkárpittól egészen az adaptív sebességtartó automatikáig, a LED mátrix fényszórókig.

Bár a Hongqi fel akarja venni a versenyt a német luxusmárkákkal, a szándék valóra váltása komoly kihívásokkal járhat. Lenyűgöző megjelenése ellenére több nyugati autószakértő kritizálta a kínai SUV-ot például a felfüggesztés kalibrálása és minősége miatt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....