Kínai hibridek
Azt nem állíthatjuk, hogy Kína megijedt volna az Európai Bizottság által a saját gyártású villanyautóira kiszabott extra vámtól. Épp ellenkezőleg: mintha számítottak volna rá, és még idejében elkezdték a megfelelő lépéseket, hogy az extra vámot kikerüljék. A legtöbb kínai gyártó már ideje korán bejelentette, hogy gyártása egy részét áthelyi Európába, vagy egy olyan országba, amelyikre nem vonatkozik a szankció, most pedig úgy tűnik, hogy a hibrid hajtásláncok jelenthetik a következő kiskaput. Az extra tarifa ugyanis csak a tisztán elektromos autókra vonatkozik, a sima hibridekre és a konnektoros hibridekre nem. Így a kínai top gyártók, amilyen a BYD is, tovább terjeszkedhetnek Európában.
A Counterpoint Research arra számít, hogy csak idén 20%-kal megnövekedhet a kínai hibridek importja, és a következő évben újabb fokozatra kapcsolhatnak. Július és október között megtriplázódott a behozott hibridek száma az előző évhez hasonló időszakához viszonyítva, ez a szám pedig 65 800 példány. Ugyanakkor a villanyautók behozatala 5%-ot csökkent. Jelenleg európai és japán gyártók uralják a hibrid és plug-in hibrid piacot, ami az utóbbi időszakban különösen felkapott lett a kompromisszummentes, mégis zöld és megfizethető alkalmazása miatt, szemben a villanyautókkal. A BYD például Magyarországon is gyártana konnektoros hibrideket, míg a SAIC az MG márkán keresztül, a Geely pedig a Lynk & Co-n keresztül értékesítene ilyeneket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!