Scania

Hibrid Scania Citywide – előrelépés az elővárosi közlekedésben

2015.11.24.

A belgiumi Busworld kiállításon mutatkozott be a Scania hibrid Citywide autóbusza, amely most már elérhető az európai ügyfelek számára elővárosi és rövidtávú helyközi személyszállításra.

A Scania Citywide a legelső olyan busz, amely a hibrid technológiájának köszönhetően költségcsökkenést és a károsanyag-kibocsátás mérséklését hozza magával, miközben megfelel az Európai Unió elővárosi és helyközi szabályozásának (M3/II. kategória).

Az új busz a következő lépés a Scania fenntarthatóság, valamint a szén-dioxid mentes közlekedési megoldások felé vezető útján. A jármű jelentősen kiszélesíti az üzemeltetők számára kínált termékválasztékot.


Scania Citywide LE 6x2, kormányzott hátsótengelyű hibrid busz

Az Euro 6 normának megfelelő hajtáslánccal rendelkező, valamint az akár 100 százalék biodízel üzemmódra képes hibrid Scania Citywide buszt már 2014-ben bemutatták. Ám akkor csak olyan rövid, illetve elővárosi fuvarozási feladatok ellátására volt alkalmazható, ahol nem létezett ezekre a feladatokra semmilyen szabályozás, illetve ha nem lépték vele túl a maximum 70 km / órás sebességhatárt.

Az új Scania Citywide azonban már úgy készült, hogy megfeleljen az M3/II. elővárosi és rövidtávú személyszállításra vonatkozó szabályozásnak, így egyes országokban már 100 km/órás sebességgel is közlekedhetnek a hibrid buszok. A magasabb üléseknek, a biztonsági öveknek, valamint a borulási tanúsítványnak köszönhetően a jármű bizonyos baleseti előírásokat is teljesít.


Scania Citywide LE, Hibrid busz. Alingsås, Svédország

Christer Evenssen a Scania városi és elővárosi közlekedési szegmenséért felelős vezetője szerint: „Jól látható bizonyos piacokon az igény az új busz iránt. Azáltal, hogy az M3/II. osztálynak megfelelő hibrid Scania Citywide busz bekerült termékválasztékunkba, jóval szélesebb ajánlattal léphetünk ügyfeleink elé. Ugyanakkor egy nagyobb körnek, az utasoknak, valamint a társadalomnak alacsonyabb károsanyag-kibocsátású és kiemelten környezetbarát járműveket mutathatunk meg.”

A Scania hibrid rendszere része a Scania buszok és tehergépkocsik számára kidolgozott rendkívül széles kombinációs lehetőséget biztosítani képes moduláris hajtáslánc-választékának. Ugyanakkor szervesen beleillik a Scania elektromos hajtáslánccal kapcsolatos hosszú távú stratégiájába. A hibrid hajtáslánc a Scania 9 literes, 320 lóerős, kizárólag SCR-technológiával működő, akár 100 százalék biodízellel vagy hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemelő motorját takarja.

A Citywide buszok hibrid egysége egy elektromos berendezést (motor és generátor) és egy automata kuplungot jelent, ami a motor és a sebességváltó között helyezkedik el. Az elektromotor névleges teljesítménye 150 kW, nyomatéka 1.050 Nm.


Citywide LE biodízel, hibrid

Az 1,2 kWh energia tárolásáról egy, a tető elejébe DC/DC feszültség-átalakítóval és hűtőegységgel közösen beépített, stílusos buborékforma-alakú fedéssel elrejtett lítium-ion akkumulátor gondoskodik.

A Scania hibrid rendszerének használata a DC/DC feszültség-átalakítóval, a stop-start funkcióval és az eco-roll-lal kiegészítve jelentős üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. A kombinált dízel- és bioüzemanyag felhasználással akár 90 százalékos CO2 mérséklés is elérhető, ami kiemelkedően magas érték az Euro 6 hibrid buszok esetében.

A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások, amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania több mint 40 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2014-es évben a vállalat értékesítési árbevétele meghaladta a 92 milliárd svéd koronát, míg nettó eredménye 6 milliárd svéd koronát tett ki.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.17
Sok osztrák számára nagyon fontos a saját autó, és ennek megfelelően gondoskodnak róla – írja a....