hidrogén üzemanyagcella

Hidrogén hajtja az új amerikai hipersportautót

2020.08.21.

A Hyperion XP-1 több mint 1600 km-t képes megtenni két tankolás között.

A Hyperion nevű amerikai startup vállalkozás első autója igen innovatív technikát használ, hiszen a hidrogénes üzemanyagcellákat kondenzátorokkal kombinálja, a hajtást pedig több villanymotor végzi. Mind a négy kerék hajtott, aminek köszönhetően 0-97 km/órára mindössze 2,2 másodperc alatt gyorsul fel a kocsi, de a 356 km/órás végsebessége is figyelemre méltó.

Mivel az áramot tároló kondenzátorok kisebbek és könnyebbek, mint a lítium-ion akkumulátorok, a szénszál-karosszériás XP-1 üres tömege mindössze 1032 kg. Ez a gyártó szerint nagy előnyt jelent kezelhetőség, vezethetőség szempontjából az olyan akkumulátoros hipersportautókkal szemben, mint a Pininfarina Battista vagy a Rimac C-Two.

További nagy előnye a kondenzátoroknak az akkumulátorokkal szemben, hogy extrém használat mellett sem hajlamosak túlmelegedni, és képesek egyenletes teljesítményleadásra. Igaz, hogy nem képesek annyi energia tárolására, mint az akkumulátorok, de az 1:1-es töltés-leadás arány azt jelenti, hogy veszteség nélkül, igen hatékonyan működtethetők.

Az XP-1 szénszál-erősítésű műanyagból készített üzemanyagtankja 1000 mérföldre (1609 km-re) elegendő üzemanyagot képes tárolni, amennyiben a tulajdonos betartja a közúti sebességhatárokat. Egy akkumulátoros autóval szemben az is nagy előny, hogy az újratöltéshez mindössze 5 perc elegendő.

„Ez az autó csak a kezdete annak, hogy mit lehet elérni a hidrogénnel, mint energiatároló anyaggal. A lehetőségek határtalanok, és forradalmasítani fogják az energiaszektort” – nyilatkozta Angelo Kafantaris, a Hyperion vezérigazgatója.

A jelenleg még prototípus állapotban lévő XP-1 napelemmel kombinált aktív aerodinamikai elemeket használ, amelyek kanyarban a leszorítóerőt növelik, egyéb szituációban pedig a nap pozícióját követik.

A kaliforniai székhelyű Hyperion startup jelenleg hidrogénhajtású rendszereket szállít mérnöki vállalatoknak és űrügynökségeknek, beleértve a NASA-t is. Az XP-1 sorozatgyártását 2022-ben tervezik elkezdeni, mindössze 300 példányt terveznek belőle.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....