járműipar

HIPA: van növekedési lehetőség az autóiparban

2015.10.21.

Van növekedési lehetőség Magyarország számára az autóiparban - mondta a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) befektetési elnökhelyettese az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást megelőző sajtóbeszélgetésen szerdán, Budapesten.

Bolla Szilárd kiemelte: a magyar járműipar adja az ipari termelés csaknem negyedét, és ezt mindössze 672 cég állítja elő. Ezt követi a gépgyártás közel 23 százalékkal, és az elektronikaipar 15 százalékkal, de ezekben az alágazatokban ötezres nagyságrendű a cégek száma. Elmondta, a járműgyártás hozzáadott értéke a GDP-hez 2009 és 2014 között a V4-ek közül Magyarországon nőtt a legjobban, majdnem 150 százalékkal, 3 százalékról 4,6 százalékra. Nincs még egy ország, ahol a növekmény ilyen magas lenne - húzta alá. Hozzátette: 2009 és 2014 között az ágazat 55 ezer új munkahelyet teremtett Magyarországon, Csehországban 53 ezret, Lengyelországban 30 ezret, Szlovákiában 20 ezret.

Az autóipar segítette leginkább Magyarországot a válság utáni években - hangsúlyozta. Elmondta, Magyarországon évente 250 ezer autót gyártanak, de a gyártott autók darabszámában megelőzi az országot Csehország, Szlovákia és Lengyelország is. Ennek az az üzenete, hogy még mindig van növekedési lehetőség a piacon, nemcsak darabszámban, hanem a hozzáadott értékben is - összegezte. Arra a kérdésre, hogy a HIPA mit kínál a beszállító cégeknek, elmondta: ahogy a gyártás profilja, úgy a befektetésösztönzés módszere is megváltozott. Az ágazat szereplői elsősorban a gyorsaságot, a rugalmasságot, és a szakképzett munkaerőt helyezik előtérbe a tárgyalásokon.

Odrobina László, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára kérdésre válaszolva elismerte, hogy nehéz megfelelő munkaerőt találni, amire részben megoldást jelent a duális képzés. Meg kell találni a megoldást, hogy ne menjenek külföldre a fiatalok. A másik problémának azt nevezte, hogy a képzett munkaerő nem ott van, ahol a cégek. A kormány lakhatási támogatásokkal, utazási támogatással próbál segíteni, de a magyar munkaerő nem mobil - mondta. Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (Mage) főtitkára arról beszélt, hogy tagvállalataik évente több mint kétmilliárd eurót fektettek be Magyarországon, ahová nem összeszerelési tevékenységüket hozták, hanem egyre több kutatás-fejlesztést (k+f) is. Magyarország előrelépett az értékláncon, 400-500 fős kutatás-fejlesztési bázissal van jelen Magyarországon a világ több vezető vállalata, egyebek között a Continental, Thyssen Krupp, vagy a Bosch.

A járműgyártók termelése megelőzi az összes iparágat, ami jelenleg nyolcszor nagyobb mint a gyógyszergyártás. Termelési értéke 6500 milliárd forint volt tavaly, míg a gyógyszergyártásé 765 milliárd forintot tett ki - emelte ki.

Forrás: MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.25
Mint ismert, június 24-étől módosultak a MOL töltőállomásokon a tankolási szabályok. Változott – 50....
2022.06.25
Nem csak az emberi egészségre nézve jelent veszélyt, a növény- és állatvilágot, a műanyag és....
2022.06.25
Az orosz autóipari óriás, az AVTOVAZ június végén legyártott egy próbasorozatot a lebutított, ABS....
2022.06.25
Kulcscsontja mellett bordái is eltörtek Gönczy Gergőnek, akit három társával együtt ütött el egy....
2022.06.25
Jó tudni, hogy napokon belül megszűnik a műszaki érvényessége azon gépjárműveknek, amik már eddig....
2022.06.25
A légitársaságok kereskedelmi gyakorlataival kapcsolatban felmerülő fogyasztói panaszokról, piaci....
2022.06.25
Egy második magyar városban, Budapest után Siófokon is elindítja közösségi rollermegosztó....
2022.06.25
Baleset miatt lezárták az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalát Herceghalomnál szombat délután....
2022.06.25
Pénteken még nem tudták átállítani a összes érintett Mol-kutat ahhoz, hogy ne lehessen 50 liternél....
2022.06.25
Olajembargó, infláció, háború, koronavírus-járvány ide vagy oda, számos nagyon drága luxus- és....