Suzuki SX4 S-Cross

Hosszú teszten a Suzuki S-Cross

2020.01.04.

Erősebb motorjával, kézi váltóval és automatikus összkerék-meghajtással teszteltük a Suzuki SX-4 S-Cross szabadidő-autót. 1800 kilométeren át volt a társunk, megjártuk vele a Hargitát és a novemberi télben még hóban is megforgattuk. Esztergom második számú üdvöskéje kényelmes, takarékos, praktikus és dinamikus. Magasan ülünk, tágas. Mi kell még?

Hogy néz ki?

Ez is a mi autónk. De még mennyire! Jó egyre több magyar gyártású autót látni az utakon, az idén az első 10 hónapot követően közel 10 ezer Vitara és közel 8 ezer S-Cross szabadult a flaszterra. Az SX4 immár harmadik arccal készül nálunk, a ráncfelvarrás után félreismerhetetlen karaktert kapott a kompakt szabadidő-autó. Olyan cyranós orrot, amit senki nem felejt, ha egyszer találkozik vele. Hátulról nincs sok változás, kissé nissanos a forma lezárása, az autó összességében nekem a régi BMW X3-ast juttatja eszembe. Az S-Cross a Vitaránál 12,5 centivel hosszabb, tengelytávolsága 10 centivel nagyobb, a csomagtér 55 literrel öblösebb. 

Alap GL+ felszereltséggel teszteltem az S-Crosst, volt benne okostelefonos összekapcsolhatóság (USB-csatlakozóbal csak egy van), vészfékasszisztens, tempomat, ülésfűtés, tolatókamera, kapcsolható összkerékhajtás, érintőképernyős szórakoztatórendszer, Bluetooth és USB-csatlakozó. A műszerfal műanyagjai sokat puhultak az elődhöz képest, de a beltér szomorú komorsága és puritánsága megmaradt, azt még a színes kijelző sem dobja fel. Az ülések oldaltartása javult, hátul is bőséges a hely. A kormány jó fogású és pontos. Hátulra pohártartós könyöklő is jutott.

Hogy megy?

Öt év telt csak el az SX4 S-Cross modell gyártásának kezdetétől, de ennyi is elég volt ahhoz, hogy búcsúzzunk a szívó- és dízelmotoroktól. Csakis turbós benzines 1,4 literes motorral kapható, 2020 tavaszán lágy hibriddel bővül a választék. Legnagyobb teljesítménye 140 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 220 Nm, amely percenként 1500-4000 fordulat között áll rendelkezésre. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 10,2 másodperc alatt gyorsul fel, legnagyobb sebessége 200 kilométer/óra. Fogyasztása mérsékelt, az 1800 kilométeres teszt során, amelyben volt autópálya, terep, országút, 6,1 liter/100 kilométerre alakult. 

Milyen vezetni?

Kifejezetten kényelmes az S-Cross vezetése, minden körülmények között kellemesen, lágyan csillapít a Vitarától kölcsönvett futómű (abban feszesebb és pontosabb, de mindkettőben elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros egységek dolgoznak), legyen szó városi makadámútról, nyomvályús autópályáról vagy a szőlőhegyre vezető sziklás útszakaszról. Sport módot kapcsolva a szokás szerint dinamikusabbá válik az autó, a hátsó tengelyre több tapadás jut, amitől élvezetesebb az elfordulás, a gázreakció is élénkebb, mint normál, azaz automatikus fokozatban. Az összkerékhajtás zárásához előbb snow, havas módba kell kapcsolnunk a forgótárcsát. Terepen is javult, a hasmagassága 16,5 centiről 18 centire nőtt. Váltója pontos, hatsebességes, a kormányzás közvetlen. 

Mennyibe kerül?

Az S-Cross a most igen népszerű Vitarának jelent házon belül versenytársat, hisz mindkét modell 5 millió forint körül vihető haza, az SX4 S-Cross listaára 5,86 millió forint. Csomagtartója 430 liter plusz az álpadló 10 literje, a teljes raktér ledöntött ülésekkel 1269 literes, de nem teljesen sík a felület. Vannak benne akasztófülek, 12 V-os csatlakozó, illetve a kétoldalt két mélyebb rekeszbe is pakolhatunk cuccokat.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.28
A kisebb-nagyobb brit márkákról szóló összeállítás második része. ..
2020.02.28
A koronavírus miatt a svájci hatóságok betiltottak minden olyan rendezvényt, amelyen ezernél több....
2020.02.28
Már most is alig lehet találkozni két ugyanolyan Porschével, de mostantól a 911 legalább olyan....
2020.02.28
Minden európai dolgozó 600 eurós bónuszt kap a fizetésén kívül – írja az automobilwoche. ..
2020.02.28
A divatipar ékszereket, ruhákat és táskákat készít PET palackokból. Ezen kívül egyre több bútornál....
2020.02.28
Péntektől a pozsonyi, a kassai és a poprádi reptereken minden, Szlovákiába érkező utast....
2020.02.27
Két nagy Opel átvizsgálása után inkább egy V50-es Volvo lett a befutó. Mesélem, miért… ..
2020.02.27
A fejlesztőknek immáron van szoftveres megoldása a nemlineáris, többskálás tulajdonságú anyagokhoz....
2020.02.27
Shahrokh Heidari Franciaországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.02.27
Egy Mondeo kombinál több egy méterrel hosszabb áruszállítóval beállni a parkolóhelyre egy zsúfolt....