FIA WEC

A Hosszútávú vb számára most hétvégén indul a 2020-as évad

2020.02.21.

A Toyota csapata készen áll megvédeni FIA Hosszútávú Világbajnoki címét most hétvégén, amikor a hatórás Lone Star Le Mans futammal újraindul a 2019-2020. évi idény Austinban.

A február 2-án törölt Sao Paulo-i helyett a futam 2017 óta idén tér vissza újra Texasba – így a TOYOTA GAZOO Racing első alkalommal győzhet majd Austinban. A hétvégi futam az ötödik a 2019-2020-as évad nyolc versenyéből. A TOYOTA GAZOO Racing az idény második felét 41 pontos előnnyel kezdi a Rebellion Racing előtt a csapatok világbajnoki mezőnyében.

A pilóták versenyében Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López, a 7. rajtszámú TS050 HYBRID legénysége áll az élen, nyolc ponttal előzve meg a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del versenyző Sébastien Buemit, Kazuki Nakajimát és Brendon Hartleyt. Ennek megfelelően a 7. rajtszámú autó ismét a maximális sikerhendikeppel áll rajthoz Austinban, míg a 8. rajtszámú autó ehhez képest 0,56 másodperccel kisebb körönkénti sikerhendikeppel versenyezhet. Amióta a csapat utoljára a Circuit of the Americas pályán járt, a történelmet író TS050 HYBRID-del kétszer nyerte meg a Le Mans futamot, illetve megszerezte a világbajnoki címet a csapatok és a pilóták mezőnyében is. Az austini pálya egyike azon háromnak – Mexico City és a Nürburgring mellett –, ahol a modern WEC korszakban még nem győzött a TOYOTA. A csapat eddigi legjobb eredménye egy második helyezés volt 2013-ban. Eltérően az Austinban rendezett korábbi WEC futamoktól, amelyeket szeptemberben tartottak meleg, párás időjárásban, rendszeres felhőszakadásokkal tarkítva, ez a hétvége jóval hűvösebb lesz. A februári szabadedzéseken tehát különösen fontos lesz kiismerni a Michelin abroncsok teljesítményét és kopását. A csapatnak bőven akad dolga a felkészülés során, bár ezen a héten kevesebb idő áll rendelkezésükre. A pályát ugyanis csak két napig használhatják a versenyzők, beleértve ebbe a négyórás szabadedzést és a szombati időmérőt is, illetve a vasárnap délben rajtoló futamot.

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID):„A Circuit of the Americas egyike a kedvenc pályáimnak, mert nagyon gyors, a kanyarok pedig ritmusosak. Az egyes szektor élvezetes, a pálya többi része viszont elég nehéz. 2017 óta nem versenyeztem itt, úgy tűnik, azóta kissé egyenetlenebb lett a pályaburkolat. Majd meglátjuk, mennyire… Austin egyébként nagyszerű hely, örömmel várom, hogy ismét ott versenyezhessek.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Örülök, hogy ismét az USA-ban versenyezhetek azután, hogy a múlt hónapban győztem a 24 órás Daytona futamon. Mindig élvezetes dolog itt küzdeni, mert a rajongók nagyon lelkesek, és szuper a hangulat. Nehéz futam lesz ez a 7-es autó számára, ahogyan Sanghajban sem volt egyszerű dolgunk, de tudjuk, mit kell tenni, és fel is készültünk rá.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Jelenleg mi állunk a világbajnoki mezőny élén, ez azonban komoly sikerhendikepet is jelent. Mindent bele kell hát adnunk, hogy minimalizáljuk ezt a hátrányt, így ezen a héten kicsit másfajta megközelítéssel kell dolgoznunk, mint Bahreinben. Szerintem a csapat összes tagja élvezi az austini látogatást, számomra pedig azért is különleges élmény, mert viszonylag közel vagyunk Dél-Amerikához.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID):„Számomra szerencsés helyzet, hogy a WEC-nek sikerült Austinnal helyettesítenie Sao Paulot, mert ez az egyik kedvenc pályám és városom. A szombat így is kemény lesz, hiszen a szabadedzést és az időmérőt is egy napon rendezik. A jobb felkészülés érdekében gyakoroltam a kölni szimulátorral, úgyhogy már nagyon várom a futamot.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID):„Korábban versenyeztem már Austinban, emlékszem, kemény küzdelem volt az irtózatos meleg miatt. Rettentő soknak tűnt az autóban eltöltött idő. Idén februárban szerencsére más időjárási viszonyok elé nézünk, ami jó hír. Nagyon várom már a versenyt, bár a nem hibrid LMP1 autók erős nyomást gyakorolnak majd ránk. De mi bírni fogjuk!”

Brendon Hartley (8. rajtszámú TS050 HYBRID ):„Tetszik ez a pálya, van karaktere, jól követik egymást a gyorsabb és a lassabb kanyarok, ahol előzni lehet. Impozáns az első kanyarhoz vezető emelkedő is, szóval változatos versenyünk lesz. Amikor utoljára itt voltam, elég rázós volt a burkolat, de azóta felújították, így kíváncsian várom, milyen lett a végeredmény.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.03.29
Khodeli Nodar Grúziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.03.29
Nem kell kimozdulni ahhoz, hogy a biztonságos közlekedéshez szükséges készségeket és ismereteket....
2020.03.29
A NASA bemutatta az első képeket a teljesen elektromos, X-57 Maxwell névre hallgató repülőjéről,....
2020.03.29
Tavaly meghirdetett stratégiája részeként jelentős akvizícióról határozott az AutoWallis Nyrt.....
2020.03.29
Elkészült a Környe és Vértessomló belterületi részeit összekötő kerékpárút, melyhez a két település....
2020.03.29
Csaknem tizenegymillió ember nevét viszi magával az űrbe az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA....
2020.03.29
Egy 33 éves fácánkerti férfi ellen felfegyverkezve elkövetett garázdaság és rongálás miatt indult....
2020.03.28
A Toyota bemutatta a 2020-as Gazoo Racing Yaris autóját, amely egy 1,6 l lökettérfogatú....
2020.03.28
Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője szerint a Forma-1-es csapatok nyitottak arra, hogy a....
2020.03.28
Oleg Gutsol Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....