autófejlesztés
Rögtön egy példa arról, hogy mennyivel erősebb és hatékonyabb az új hibrid rendszer. Elsőként a jövőre piacra kerülő Palisade SUV-ba - valamivel nagyobb a Santa Fe-nél – fogják beszerelni, s az újonnan fejlesztett 2,5 literes benzines turbó-hibrid motorral hajtott autó 329 lóerős lesz, forgatónyomatéka pedig 460 Nm. A Hyundai kalkulálása szerint az új rendszer révén az autó teljesítménye 19 százalékkal, a nyomatéka 9 százalékkal nagyobb, a fogyasztása pedig 45 százalékkal kisebb lesz a hagyományos 2,5 literes T-Gdi motorral hajtott modellekénél.
A dél-koreai autógyártó újgenerációs hibrid rendszere két elektromos motort használ. Az egyik önindítóként és generátorként funkcionál, vagyis indulásnál és az akkumulátor töltésénél játszik szerepet, minimalizálja az erővesztéséget és felgyorsítja az indítást. A másik villanymotor a mozgásért és a regeneratív fékezésért felelős. A két villanymotor és a belsőégésű turbómotor, illetve az ugyancsak újonnan fejlesztett váltórendszer finom összhangja adja az autó megnövelt teljesítményét és kisebb üzemanyag-fogyasztását, simább lesz tőle sebességváltás, csökken a mechanikai zaj és csillapodik a vibráció.
A belsőégésű motorok jellemzően négy ütemben termelnek energiát: szívó-, sűrítés-, égés- és kipufogóüzem. A 2,5-ös turbó hibrid rendszerben van egy köztes „túltágulási ciklus”: késleltetik a szívószelep zárását a sűrítés során, csökkentve a hengerben lévő gázkeverék kompressziós arányát, fenntartva az expanziós arányt az égési folyamat során. Ez sűrítéskor csökkenti a teljesítményfelvételt, miközben maximalizálja az égés után keletkező energiát, jelentősen növelve a motor hatékonyságát. Emellett a továbbfejlesztett dugattyúkialakítás és a jelentősen megnövelt háromszoros üzemanyag-befecskendezési tartomány révén nő az égési sebesség, stabilizálódik az égés folyamata, elnyomódik a detonáció, s ezáltal tovább javul a motor hatásfoka.
Az újgenerációs hibrid rendszert különféle motorokkal fogják párosítani. Egy másik, meg nem nevezett SUV 1,6 literes turbómotorral fog működni.
Az új hibrid rendszer 3,6 kW-ig támogatja a V2L (vehicle-to-load) kétirányú töltést, vagyis oda-vissza a jármű töltését és a töltés leadását például okostelefonnak, elektromos kávéfőzőnek vagy éppen egy másik elektromos autónak.
Az új hibrid rendszer mellett a Hyundai több kisegítő technológiát is kifejlesztett, például e-AWD finomított elektromos összkerékhajtást és az e-VMC 2.0 kipörgésgátlót, amely szabályozza az első és a hátsó villanymotorok nyomatékát. A márka új hibridjei Stay üzemmódot is kapnak, amely nagyfeszültségű akkumulátorról táplálja a klímaberendezést és a multimédiát, amikor a belsőégésű motor le van állítva.