autófejlesztés

A Hyundai bemutatta az új hibrid rendszerét: erős és nagyon spórolós

2025.06.03.

A Hyundai bemutatta az új hibrid rendszerét, amelyet a következő évtizedben piacra dobott összes hibrid modelljébe bele fog építeni. A rendhagyó konfiguráció teljesítménynövekedést ígér, és jelentősen jobb lesz az üzemanyag-hatékonysága.

Rögtön egy példa arról, hogy mennyivel erősebb és hatékonyabb az új hibrid rendszer. Elsőként a jövőre piacra kerülő Palisade SUV-ba - valamivel nagyobb a Santa Fe-nél – fogják beszerelni, s az újonnan fejlesztett 2,5 literes benzines turbó-hibrid motorral hajtott autó 329 lóerős lesz, forgatónyomatéka pedig 460 Nm. A Hyundai kalkulálása szerint az új rendszer révén az autó teljesítménye 19 százalékkal, a nyomatéka 9 százalékkal nagyobb, a fogyasztása pedig 45 százalékkal kisebb lesz a hagyományos 2,5 literes T-Gdi motorral hajtott modellekénél.

A dél-koreai autógyártó újgenerációs hibrid rendszere két elektromos motort használ. Az egyik önindítóként és generátorként funkcionál, vagyis indulásnál és az akkumulátor töltésénél játszik szerepet, minimalizálja az erővesztéséget és felgyorsítja az indítást.  A másik villanymotor a mozgásért és a regeneratív fékezésért felelős. A két villanymotor és a belsőégésű turbómotor, illetve az ugyancsak újonnan fejlesztett váltórendszer finom összhangja adja az autó megnövelt teljesítményét és kisebb üzemanyag-fogyasztását, simább lesz tőle sebességváltás, csökken a mechanikai zaj és csillapodik a vibráció.

A belsőégésű motorok jellemzően négy ütemben termelnek energiát: szívó-, sűrítés-, égés- és kipufogóüzem. A 2,5-ös turbó hibrid rendszerben van egy köztes „túltágulási ciklus”: késleltetik a szívószelep zárását a sűrítés során, csökkentve a hengerben lévő gázkeverék kompressziós arányát, fenntartva az expanziós arányt az égési folyamat során. Ez sűrítéskor csökkenti a teljesítményfelvételt, miközben maximalizálja az égés után keletkező energiát, jelentősen növelve a motor hatékonyságát. Emellett a továbbfejlesztett dugattyúkialakítás és a jelentősen megnövelt háromszoros üzemanyag-befecskendezési tartomány révén nő az égési sebesség, stabilizálódik az égés folyamata, elnyomódik a detonáció, s ezáltal tovább javul a motor hatásfoka.

Az újgenerációs hibrid rendszert különféle motorokkal fogják párosítani. Egy másik, meg nem nevezett SUV 1,6 literes turbómotorral fog működni.

Az új hibrid rendszer 3,6 kW-ig támogatja a V2L (vehicle-to-load) kétirányú töltést, vagyis oda-vissza a jármű töltését és a töltés leadását például okostelefonnak, elektromos kávéfőzőnek vagy éppen egy másik elektromos autónak. 

Az új hibrid rendszer mellett a Hyundai több kisegítő technológiát is kifejlesztett, például e-AWD finomított elektromos összkerékhajtást és az e-VMC 2.0 kipörgésgátlót, amely szabályozza az első és a hátsó villanymotorok nyomatékát. A márka új hibridjei Stay üzemmódot is kapnak, amely nagyfeszültségű akkumulátorról táplálja a klímaberendezést és a multimédiát, amikor a belsőégésű motor le van állítva.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.23
Januárban és februárban 19 ezer 700 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 4,8....
2025.06.23
Nézze meg a videót! ..
2025.06.23
A több száz család megélhetését biztosító gyár bezárása súlyos csapás a helyi közösségnek, és egy....
2025.06.23
A Continental ismét megerősítette vezető pozícióját a független nyári abroncsteszteken: a prémium....
2025.06.23
Két stájer férfi is megsérült szombaton légi balesetben. Egy 46 éves siklóernyős magyar pilóta....
2025.06.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 06. 23.....
2025.06.22
Egy szín története a valóság és a legenda között – írja honlapján a német tulajdonban levő olasz....
2025.06.22
A jövő héten Forma–1-es autóval tesztel a Red Bull 17 éves védence, Arvid Lindblad. A....
2025.06.22
A BMW olyan, természetes összetevőket tartalmazó anyagot fejlesztett ki, amely sok tekintetben....
2025.06.22
Várnai Antal törzszászlós szolgálati kocsival jár munkába is. No, nem akármilyennel, hanem egy....