győri audi

Így készülnek az RS sportautók az Audiban

2017.05.26.

Az Audi Hungaria ismét kitárta kapuit a nyilvánosság előtt. Ezúttal az RS sportautók titkaiba vezette be az újságírókat.

Jelenleg két műszakban gyártunk autókat, műszakonként 450 munkatársunk 460-460 autót szerel készre, felváltva négy féle típus, az A3 limuzin, az A3 kabrió, a TT Coupé és a TT Roadster, illetve ezek RS változatai  - avat be a részletekbe a járműszerelde vezetője, Juhász László.

Az RS-napon résztvevő újságírók Czechmeister Mónikával, az Audi Hungaria kommunikációs vezetőjével - a kép jobb szélén, és Juhász Lászlóval, a járműszerelde vezetőjével - középen - .

Nemrégiben indult az RS 3 gyártása, amely nem csak szépségével, brutális erejével is felhívja magára a figyelmet. Négyszáz lóerős motorja négy másodperc alatt éri el a százas tempót. Öt hengeres turbó motorja ugyancsak Győrben készül. Tizennyolc colos kerekekkel, kerámia fékekkel a szépséget és a biztonságot ötvözi.

Elindulunk a szereldében. Szalagon érkeznek a karosszériák, változatos színekben. A csoda a szemünk előtt játszódik le. A karosszéria, ami még nem autó, fokozatosan kapja meg azokat a darabokat, amelyek kezdenek hasonlítani az igazi járműre.

A járműszerelde vezetőjének kedvenc munkafolyamata a házasítás. Ezt robotok végzik, lényege pedig az, hogy a hajtáslánc egyesül a karosszériával.

Az RS egyenlő a brutális erővel. 

A szereldében szinte csak fiatalokkal találkozunk. Az átlagéletkor 36 év, s átlagosan hat éve dolgoznak a győri Audiban. Munkahelyük kétségkívül attraktív, kezük nyomán vadonatúj autók születnek.

Nem csak a típusok változnak a szalagon, hanem a felszereltség is ezer féle variáns.

A Kínába gyártott típusokba sokkal erősebb kürt kerül, mert a kínaiak tízszer annyit dudálnak, mint az európaiak, így sokkal erősebb kürtök kerülnek az Ázsiába rendelt autókba – említ egy konkrét példát Juhász László, és sorolja az újabbakat.

A szereldében sok fiatal és sok hölgy dolgozik.

Japánban nem elakadásjelzőt használnak az autósok, ha műszaki hiba miatt várakozniuk kell, hanem fáklyát. Így a felkelő nap országába exportált autók fáklyatartót is kapnak – hallgatjuk csodálkozva az újabb példát. Az Oroszországba kerülő autók pedig vészhívóval szereltek.

De vajon honnan tudja a műszakonként itt dolgozó 450 Audi munkatárs, hogy éppen melyik autó hová készül, s mik az adott ország vagy éppen vásárló igényei a Győrben készülő autókkal? Három féle tájékoztatási rendszer is él egymás mellett. Az egyik esetben a nyitott motorháztetőn egy papír jelzi az autó specifikumait. Más esetben – s ez a sokkal gyakoribb – a számítógép monitorján jelenik meg az adott munkaállomáson beépítendő feladat.

A házasítás után a karosszériából autó lesz.

A legfejlettebb, s büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink fejlesztették ki, ez az úgynevezett irányított hangszóró – fogalmaz Juhász László. Mi magunk is kipróbálhatjuk, mit takar az irányított hangszóró. Egyszerűen bemondja és figyelmezteti az adott munkaállomáson dolgozót, hogy milyen feladatot kell elvégezni. A rendszer magyarul beszél, s csak abban a bizonyos szögben hallható, így másik állomáson nem zavar be.

Régi ismerősként üdvözöljük Ádámot és Évát, ők robotok, az Audi munkatársaival tökéletes összhangban mérik a fugákat.

Megérkezünk a fényalagútba. Itt indítják be először az autót, amelyek saját lábon jutnak el a vizsgálóba. Minden egyes autót minden részletre kiterjedve ellenőriznek. Az állomáson sok hölgyet látunk, fejlettebb szépérzékük segít abban, hogy minden rejtett hibára fény derüljön, s azt akár utólag is korrigálják.

A fényalagútban indítják be először az autót. 

A szereldében több helyen is találkoztunk a Q3 felirattal. Ezek jelzik, hogy jövőre egy újabb autótípus, az Audi Q3 gyártása kezdődik meg Győrben.

A járműszereldébe a lakkozóból érkeznek a karosszériák. Ezúttal kicsit fordítva, de a kész autók után mehetünk a lakkozóba. Sterilizálás után juthatunk be. Mindezt egy zsilip kapu jelenti, ahová belépve a légáramlat eltávolítja ruhánkról a haj, szőr és egyéb maradványokat. Különleges a biztonsági intézkedés, annak ellenére is, hogy a lakkozó hermetikusan zárt világában robotok végzik a munkát – tudjuk meg Horváth Ádámtól, aki folyamatmérnökként dolgozik a lakkozóban.

A lakkozóban a robotok dolgoznak, az ember felügyel. 

Óránként harminc karosszéria kapja meg az alapozást, majd a színt. A robotoknak nem jelent gondot, hogy egyszer pirosra, utána sárgára, majd zöldre festik a karosszériát. Másodpercek alatt a robot megtisztítja saját szórófejeit, s kezdi a festést. Először bázislakkot fúj, utána jön a fényes fedőréteg. A kész karosszériák 140 fokon negyven percig száradnak.

A gyárban levő próbapálya. 

A szakmai nap a próbapályán zárul. Szabó József és munkatársai két gyorsító és két rázó szakaszon minden egyes Győrben gyártott autót letesztelnek, hogy kizárólag száz százalékos állapotban szállítsák ki az ügyfeleknek az autókat.

Tizennégy féle rázóeffekten mi is végigautózunk, ha lett volna vesekövünk, itt biztosan eltávozott volna. A cél persze az, hogy a rejtett, legkisebb berezonálásokat is kiszűrjék, mert az Auditól csak hibátlan autó kerülhet a leenedő, minden bizonnyal boldog vásárlóhoz. 

Győrben készült autók úton a vásárlókhoz. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....