Capricorn 01 Zagato
A Capricorn Groupról valószínűleg eddig nem sokan hallottak, viszont nagyon sokan látták már a munkájukat, mivel ez a német cég a Forma-1, a Le Mans, FIA World Endurance Championship és más nagyobb autósportok egyik alkatrészgyártója. Ami viszont még izgalmasabb, hogy a vállalat úgy döntött, itt az ideje nem csak másoknak autóalkatrészeket adni, hanem összerakni a saját autójukat. Így született meg a 01 Zagato.

A középmotoros, hátsókerék-meghajtásos, karbonszálas szuperautót a híres kasztnigyártó névjelezi és a hagyományokat helyezi előtérbe. Kívül elegáns, áramvonalas forma, elsőre a Pagani Zonda jutna eszembe. Belül pedig semmi képernyő, vagy high-tech felszerelés, helyette a vezetés élményén van a hangsúly. A motorháztető alatt a Ford 5,2 literes, kompresszoros, V8-as motorja. A kocsi padlóján kutyalábas, ötsebességes váltó. A teljesítmény 888 lóerő és 1000 Nm nyomaték. A 100 km/órás sebeesség eléréséhez 3,0 másodpercre van szüksége. A végsebesség 360 km óránként.
Az autót a vezetés élménye miatt tervezték, nem pedig rekordöntésre.
Ezt Robertino Wild, a Capricorn Group alapítója és vezérigazgatója mondta az autó bemutatóján.

A Zagato rengeteg olyan elemet kapott, amelyeket a csoport szinte a tökéletességig fejlesztett autósportban töltött évei során. A pumpa kenőrendszere, a forgattyús tengely, a szelepek, a kipufórendszer, mind szinte egyedülállóak az iparban, mivel úgy finomították őket, hogy a legkényesebb versenyautóhoz is passzoljanak. A fékek a szénszál és kerámia különleges ötvözetéből állnak össze, a hatszelepes féknyergek pedig a Brembótól származnak, így a lehető legrövidebb féktávot adják a kocsi 21 hüvelykes abroncsainak.
A beltérben a bőrbevonatú kormánykerék mögött három analóg mutató fogadja a sofőrt. A kormányon is csak mindössze két gomb helyezkedik el, a start-stop és a vezetési mód választógombja. A Connolly bőrüléseken Alcantara hímzések találhatók és fix pozícióban vannak, a pedáldobozt, illetve a sebességváltót lehet igazítani a vezető kényelméhez. Szinte mindent szénszállal raktak össze, a sebváltó pedig titánból és alumíniumból készült.

A 01 Zagatón még az az érdekes, hogy más sportautóval ellentétben nincs se hátsó szárnya, se oldalszoknyája, se egyéb, aerodinamikai eleme. A cég szerint ez azért van, mivel egy olyan szuperautót szerettek volna tervezni, ami egyenletes leszorítóerőt képes létrehozni, amit "belső légelvezetéssel és az alváz dizájnjával" értek el. Emiatt így szárny helyett rengeteg légbeömlő található az autón. Alatta komoly, első és hátsó rugós, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés helyezkedik el.

A Capricorn 2026 elején már el is kezdi a modell gyártását, először 19 darab 01 Zagato fog készülni és kezdőára 2,95 millió euró, azaz nagyjából 1 157 millió forint lesz. Hogy készül-e több, azt majd a piac visszajelzése úgy is meghatározza.
Képek forrása: Capricorn Group