autójavítás

Ilyenek a magyar autószervizelési szokások

2018.10.05.

Soha ennyi autó nem volt a magyar utakon, ami biztos bevételt jelent a szervizeknek, azonban közel sem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából. Egy 2008 óta folyó kutatássorozat már 10 éve vizsgálja a magyarok szervizelési szokásait, amiből érdekes tendenciák rajzolódnak ki.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet már 2008 óta vizsgálja a magyar lakosság szervizelési szokásait. A kétévente – 2400 fő megkérdezésével – készülő felmérésekből az derült ki, hogy 2008 óta folyamatosan nő a független szervizek forgalma – csak 2012 és 2014 között stagnált – és 2018-ban már a lakosság 78 százaléka ilyen műhelyekben javíttatja autóját. A márkafüggetlen szerelőműhelyek felé fordulás tíz éve erősödő tendencia: amíg 2008-ban még csak az autók 58 százalékát vitték ilyen műhelyekbe, ez a szám folyamatosan nőtt az idei 78 százalékos csúcsig, miközben a márkaszervizek folyamatosan szorulnak vissza.
 
 
Eközben azok aránya is fokozatosan csökkent, akik maguk javítják autójukat. A villáskulccsal már nem sokra mennek A Bosch által támogatott tanulmány értelmezhetőségi okokból csak két kategóriára bontja a műhelyeket – független és márkaszervizre, de érdemes a függetlenek között is különbséget tenni. Ma már nem az alkatrészek cseréje és azok beszerzése a meghatározó a szervizekben, hanem a diagnosztikai berendezések korszerűsége és az általuk vizsgálható autómárkák száma, illetve a naprakész szaktudás a sikeres működés záloga. A szervizfajták közti választást leginkább az autó életkora befolyásolja. Amíg az öt évnél fiatalabb autók 78 százalékát márkaszervizbe viszik (ebből 56 százalék a garanciális javítás), addig a 6-10 év közötti autóknak már csak a 32 százalékát. A 11 és 20 év közti autóknak – ide tartozik az átlag (13,9 éves) – már csak 10 százalékát javíttatják a márkaszervizben, 84 százalékukat a márkafüggetlen műhelyekben. Az elektromos autók elterjedése lesz a következő évek legnagyobb technológiai forradalma az autóiparban, amely amellett, hogy fenntarthatóbbá teszi a közlekedést, valószínűleg a szervizek számára is kihívást jelent majd.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....