Volkswagen ID.

Íme az első elektromos Volkswagen GTI

2023.09.29.

Kamu váltásokkal, az eredeti Mk1-es GTI hanggenerátorával, de kellően stílusos külsővel érkezik 2026-ban az ID.2 GTI változata.

Jól megszórt minket autós hírekkel a hétvégi Müncheni Autószalon, a legnagyobb hazai gyártó standján viszont egyértelműen elvitte a showt az új ID. GTI koncepció, ami a Volkswagen első olyan elektromos modelljét vetití elő, ami GTI jelvényt fog viselni. Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója megerősítette: „Már döntöttünk a gyártásáról, az elektromos offenzívánk részeként.” Tehát akár szentségtörés, akár nem, a Volkswagen szeretné továbbra is használni nagymúltú típusjelöléseit. A GTI megmarad az elsőkerekes sportautók számára, a kétéves GTX jelölést az összkerekes sport modellek kapják majd, míg az R jelvényt a csúcsmodellek kapják meg.

Márpedig úgy tűnik, hogy szépen alakul a villanyos korszak hot hatch felhozatala, ugyanis az Abarth 500e, az Alpine A290 és az elektromos Mini Cooper mellé 2026-ban csatlakozhat a Volkswagen ID.2 GTI – egy évvel az alapmodell után. Ugyanarra a rövidített MEB padlólemezre épít majd, mint a Cupra Raval, ami hasonló méretű és tudású lehet. Utóbbiról ráadásul már azt is tudni, hogy kb. 220 lóerős lehet, a 0-100-at kb. 6,9 másodperc alatt futja majd meg, míg a hatótávját 440-450 km környékére ígérik. Persze addig még sok minden történhet ebben a rohamosan váltakozó elektromos világban, de abban biztosak lehetünk, hogy az ID.2 GTI elsőkerékhajtást, az első tengelyre sperr diffit kap, a 15 mm-rel alacsonyabb hasmagasság alapján pedig a sportfutóműben is biztosak lehetünk.

Hogy miért pont a Polo méretűnek szánt villanyautóból készül először GTI változat, azt megmagyarázhatja, hogy mára akkorát nőttek az autók, hogy a mostani Polo is akkora, mint a negyedik generációs Golf. Az ID.2 GTI valahol a Polo és a Golf között lesz méretben félúton (4104 mm hosszú). Örökli majd a golflabda váltógombot (mint módválasztó) és a kockás üléshuzatot is. A GTI Experience Controlnak köszönhetően hangolható lesz a motor és a kormányzás, és egy gombnyomással olyan hangot adhatunk neki, mintha az eredeti Mk1-es GTI 16-szelepes motorját forgatnánk az egekbe, a váltások hangjaival együtt. A külső jegyeit is egyértelműen Giugiaro eredeti tervei inspirálták a szögletes ablakokkal és műanyag szélesítésekkel, míg a 20-colos felniket a 40 évvel ezelőtti Scirocco felnik ihlették.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..