Volkswagen ID.

Íme az első elektromos Volkswagen GTI

2023.09.29.

Kamu váltásokkal, az eredeti Mk1-es GTI hanggenerátorával, de kellően stílusos külsővel érkezik 2026-ban az ID.2 GTI változata.

Jól megszórt minket autós hírekkel a hétvégi Müncheni Autószalon, a legnagyobb hazai gyártó standján viszont egyértelműen elvitte a showt az új ID. GTI koncepció, ami a Volkswagen első olyan elektromos modelljét vetití elő, ami GTI jelvényt fog viselni. Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója megerősítette: „Már döntöttünk a gyártásáról, az elektromos offenzívánk részeként.” Tehát akár szentségtörés, akár nem, a Volkswagen szeretné továbbra is használni nagymúltú típusjelöléseit. A GTI megmarad az elsőkerekes sportautók számára, a kétéves GTX jelölést az összkerekes sport modellek kapják majd, míg az R jelvényt a csúcsmodellek kapják meg.

Márpedig úgy tűnik, hogy szépen alakul a villanyos korszak hot hatch felhozatala, ugyanis az Abarth 500e, az Alpine A290 és az elektromos Mini Cooper mellé 2026-ban csatlakozhat a Volkswagen ID.2 GTI – egy évvel az alapmodell után. Ugyanarra a rövidített MEB padlólemezre épít majd, mint a Cupra Raval, ami hasonló méretű és tudású lehet. Utóbbiról ráadásul már azt is tudni, hogy kb. 220 lóerős lehet, a 0-100-at kb. 6,9 másodperc alatt futja majd meg, míg a hatótávját 440-450 km környékére ígérik. Persze addig még sok minden történhet ebben a rohamosan váltakozó elektromos világban, de abban biztosak lehetünk, hogy az ID.2 GTI elsőkerékhajtást, az első tengelyre sperr diffit kap, a 15 mm-rel alacsonyabb hasmagasság alapján pedig a sportfutóműben is biztosak lehetünk.

Hogy miért pont a Polo méretűnek szánt villanyautóból készül először GTI változat, azt megmagyarázhatja, hogy mára akkorát nőttek az autók, hogy a mostani Polo is akkora, mint a negyedik generációs Golf. Az ID.2 GTI valahol a Polo és a Golf között lesz méretben félúton (4104 mm hosszú). Örökli majd a golflabda váltógombot (mint módválasztó) és a kockás üléshuzatot is. A GTI Experience Controlnak köszönhetően hangolható lesz a motor és a kormányzás, és egy gombnyomással olyan hangot adhatunk neki, mintha az eredeti Mk1-es GTI 16-szelepes motorját forgatnánk az egekbe, a váltások hangjaival együtt. A külső jegyeit is egyértelműen Giugiaro eredeti tervei inspirálták a szögletes ablakokkal és műanyag szélesítésekkel, míg a 20-colos felniket a 40 évvel ezelőtti Scirocco felnik ihlették.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.13
A rüsselsheimi kompakt világpremierje a januári Brüsszeli Autószalonon lesz. ..
2025.12.13
A 2026-ra vonatkozó szám a Gartner amerikai technológiai piackutató cég honlapjára felkerült....
2025.12.13
Mi történik, ha az elektromos mobilitás párosul a hamisítatlan luxussal? Béke, nyugalom, erő és....
2025.12.13
A jövő hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. ..
2025.12.13
A Forma-1 és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken bejelentette, hogy mindkét fél,....
2025.12.13
A Bosch lett a Truck Innovation Award 2026 győztese, miután a vállalat Road Hazard Service....
2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....