Volkswagen ID.

Íme az első elektromos Volkswagen GTI

2023.09.29.

Kamu váltásokkal, az eredeti Mk1-es GTI hanggenerátorával, de kellően stílusos külsővel érkezik 2026-ban az ID.2 GTI változata.

Jól megszórt minket autós hírekkel a hétvégi Müncheni Autószalon, a legnagyobb hazai gyártó standján viszont egyértelműen elvitte a showt az új ID. GTI koncepció, ami a Volkswagen első olyan elektromos modelljét vetití elő, ami GTI jelvényt fog viselni. Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója megerősítette: „Már döntöttünk a gyártásáról, az elektromos offenzívánk részeként.” Tehát akár szentségtörés, akár nem, a Volkswagen szeretné továbbra is használni nagymúltú típusjelöléseit. A GTI megmarad az elsőkerekes sportautók számára, a kétéves GTX jelölést az összkerekes sport modellek kapják majd, míg az R jelvényt a csúcsmodellek kapják meg.

Márpedig úgy tűnik, hogy szépen alakul a villanyos korszak hot hatch felhozatala, ugyanis az Abarth 500e, az Alpine A290 és az elektromos Mini Cooper mellé 2026-ban csatlakozhat a Volkswagen ID.2 GTI – egy évvel az alapmodell után. Ugyanarra a rövidített MEB padlólemezre épít majd, mint a Cupra Raval, ami hasonló méretű és tudású lehet. Utóbbiról ráadásul már azt is tudni, hogy kb. 220 lóerős lehet, a 0-100-at kb. 6,9 másodperc alatt futja majd meg, míg a hatótávját 440-450 km környékére ígérik. Persze addig még sok minden történhet ebben a rohamosan váltakozó elektromos világban, de abban biztosak lehetünk, hogy az ID.2 GTI elsőkerékhajtást, az első tengelyre sperr diffit kap, a 15 mm-rel alacsonyabb hasmagasság alapján pedig a sportfutóműben is biztosak lehetünk.

Hogy miért pont a Polo méretűnek szánt villanyautóból készül először GTI változat, azt megmagyarázhatja, hogy mára akkorát nőttek az autók, hogy a mostani Polo is akkora, mint a negyedik generációs Golf. Az ID.2 GTI valahol a Polo és a Golf között lesz méretben félúton (4104 mm hosszú). Örökli majd a golflabda váltógombot (mint módválasztó) és a kockás üléshuzatot is. A GTI Experience Controlnak köszönhetően hangolható lesz a motor és a kormányzás, és egy gombnyomással olyan hangot adhatunk neki, mintha az eredeti Mk1-es GTI 16-szelepes motorját forgatnánk az egekbe, a váltások hangjaival együtt. A külső jegyeit is egyértelműen Giugiaro eredeti tervei inspirálták a szögletes ablakokkal és műanyag szélesítésekkel, míg a 20-colos felniket a 40 évvel ezelőtti Scirocco felnik ihlették.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.12.07
A 2024. január 9. és 12. között rendezett Las Vegas-i CES® 2024-en mutatja be globális piacra szánt....
2023.12.07
Egy 31 éves salzburgi férfi eladásra kínálta használt BMW terepjáróját a Marketplace internetes....
2023.12.06
Az új BMW 5-ös nemzetközi bemutatóján az Év Magyar Autója versenyben nevezett elektromos i5 mellett....
2023.12.06
A rendszeres ingázók és a diákok különösen kedvező bérlettípust vásárolhatnak a Szeged-Szabadka....
2023.12.06
Nem célunk reklámozni a dohányzást, de azt el kell ismernünk, hogy a legtöbb időtálló és ikonikus....
2023.12.06
Megint meghosszabbította a még október elején bevezetett ideiglenes határellenőrzést a szlovák....
2023.12.06
Nézze meg a videót! ..
2023.12.06
Szerda hajnaltól havazás kezdődött az ország dunántúli területein. Változó intenzitással, de....
2023.12.06
Nem mindennapi jutalomként vehet részt a hétvégi Mikulás Rallye-n Benyó Máté. A Korda Racing....
2023.12.06
Az Év Európai Autója (COTY) díj 59 főből álló, 22 országot képviselő zsűrije november végén....