Azerbajdzsán
A döntésről Bunyad Huseynov, Azerbajdzsán iráni nagykövete számolt be a Tabriz Kereskedelmi Kamara tagjaival tartott találkozón.
A nagykövet közlése szerint már megkezdődtek az előkészületek, hogy a közeljövőben elindítsák a 10 járműből álló első szállítmányt az orosz piacra. Az orosz sajtó szerint azonban az autótípus még nem kapta meg az oroszországi forgalomba helyezéshez szükséges műszaki engedélyeket.
Az azeri-iráni közös gyártású Khazar SD-t – mely eleget tesz az Euro-5 előírásoknak - a 2018 őszi Moszkvai Autó Show alkalmával mutatták be az orosz közönségnek. Akkor jelentették be azt is, hogy a járműtípus Oroszországba irányuló exportja szerepel a közös vállalat tervei között, amennyiben az azerbajdzsáni belső keresletet ki tudják elégíteni. Oroszországba a Közel-Keletre és Afrikába évente összesen mintegy 2000 darab Khazar SD szállítását tervezik.
A Khazar SD az iráni IKCO Dena szedán azerbajdzsáni verziója. Az autót az AzKron autógyárban szerelik össze, amelyet az Azermash és Irán legnagyobb autógyártója, az Iran Khodro Company (IKCO) közösen épített az azerbajdzsáni Neftechalinskaya Ipari Parkban. Az Azermash a teljes, 14 millió dolláros beruházás 75 százalékát fektette be az induláskor, míg az IKCO a fennmaradó 25 százalékkal járult hozzá a projekthez. A létesítmény a teljes kapacitás elérésekor évi 10 000 autót lesz képes gyártani. Az Azmash üzemében 2019 végéig várhatóan 6000 Khazar típusú gépkocsi készül majd el.
A Dena-hoz hasonlóan a Khazar SD is az IKCO Samand modell korszerűsített változata, amelyet 2005 és 2009 között már forgalmaztak Oroszországban. A Samand alapja az 1987-es francia Peugeot 405 modell. A Khazar SD szélessége 1,7 méter, hossza 4,5 méter, azaz valamivel hosszabb, mint az orosz Lada Vesta. Az azeri autó 1,7 literes 115 lóerős benzinmotorral van felszerelve, amely megfelel az Euro-5-ös károsanyag-kibocsátási szabványnak.