Koncepcióautó
Első ránézésre azt mondanánk erre a koncepcióautóra, hogy a jövő egyik nagy újítása lehet a Honda részéről, ennél nagyobbat viszont nem is tévedheténk, hisz ez a jármű 1984-ből származik. Ennek ellenére nem teljes az egyezés a 40 évvel ezelőtti autóval, a Pininfarina autódizájner cég módosításainak köszönhetően.
A legjelentősebb "ék-alakja" mellett, egy másik fontos külső jellemzője a vadászgépre hajazó egyrészes teteje, amely az ajtókat is helyettesíti és függőlegesen nyílik. De ez még mindig nem minden: a üvegtető még hátrafele is túlnyúlik a vezető felett, hogy egyfajta légfékként üzemeljen, még aerodinamikusabbá téve az autó alakját.
A többi elem vékony bemélyedéseket tartalmaz az autó oldalán, ami kifejezetten hajaz a Ferrari Testarossára, miközben az autó egész teste zömöknek tűnik, mint egy Vector W8-é. A tető középpontjától a fényszórókig szinte tökéletes a felső rész dőlésszöge, így a tervezésre egy rossz szavunk sem lehet.
A hurrikán dizájnú könnyűfém-tárcsákat sem illeti panasz, hisz ez már egy olyan dolog, amit csak elvétve látunk a modern sportautókban. És nem véletlenül írtam sportautót, hisz a HP-X egy 2 literes, 24 szelepes Honda versenymotorral van ellátva, amelynek köszönhetően egy igazi élmény lehet ezt az autót vezetni.
A belső tér szintén futurisztikusnak számított abban az időben, mivel olyan beépített rendszerekkel rendelkezik, mint a valós idejű telemetria és a GPS. Ezen felül még a beépített szonár segítségével a vezető jelzéseket is kapott a közelgő útviszonyokról, amit viszont nem igazán teszteltek még le, hogy mennyire jól is működhet valójában.
Bár a HP-X hivatalosan sosem lett piacra dobva, ennek az autónak tulajdonítják az utána megjelenő Honda modellek alapját - így az Aytron Sennával közösen kifejleszett NSX-et is.
A Pininfarina ráncfelvarrását követően a Concours d'Elegance "ék-alakú koncepcióautók és prototípusok" osztályába sorolják majd be a hónap végén megrendezésre kerülő 2024-es Monterey Autóhéten, ahol nagy valószínűséggel nagy feltűnést kelt majd az autó.