abroncsgyártás
A vírus hatása nyilvánvaló volt a harmadik negyedévben is; bár a tavalyi harmadik negyedévhez képest némi elmozdulás tapasztalható, az éves szintű – január és szeptember közötti időszakra vonatkozó – számok változása valamennyi szegmensben negatív előjelű.
Az ETRMA tagok értékesítésének változása (Európa):
ezer darabban kifejezve |
2019. III. n.é. |
2020. III. n.é. |
Változás %-ban |
2019. január-szeptember |
2020. január-szeptember |
Változás %-ban |
Személyautók |
61.566 |
60.413 |
- 1,9% |
167.576 |
143.464 |
-14,4% |
Teherautók |
3.503 |
3.606 |
2,9% |
9.460 |
8.706 |
- 8% |
Mezőgazdasági járművek |
262 |
293 |
11,6% |
927 |
899 |
-3% |
Motorkerékpárok és robogók |
1.864 |
2.361 |
26,7% |
8.060 |
7.115 |
-11,7% |
A személygépjármű-abroncsok iránti kereslet várhatóan tovább csökken, mivel a Covid-19 járvány miatt több ország hatósága utazási korlátozásokat vezetett be, illetve arra kérik állampolgáraikat, hogy korlátozzák az utazással járó kapcsolattartást és mozgást. Az iparág májusban érte el a mélypontot, és némi óvatos derűlátásra ad okot, hogy a teherautók, a motorok/robogók és a mezőgazdasági járművek szegmensében növekedést regisztráltak. De ez utóbbi három szegmens összesített volumene a személyautó-abroncs értékesítésének 10%-át sem éri el, ha a darabszámot vesszük alapul.
„A számok azt mutatják, hogy a válság komolyan sújtja az iparágunkat, és a helyzet nem javul. A legrosszabb a helyzet a személyautó szegmensben, ahol 2019 harmadik negyedévéhez képest 14,4%-kal csökkent az értékesítés a csereként vásárolt abroncsok terén, és 30,4%-kal az autógyártóknak szállított piacon. Természetesen bízunk abban, hogy a világjárvány enyhülni fog, ám hangsúlyozzuk, hogy sürgősen meg kell találni a megfelelő módszert a gumiabroncs-ipar támogatására, illetve az ágazat munkahelyeinek megőrzése érdekében.” - nyilatkozta Fazilet Cinaralp asszony, az ETRMA főtitkára, hozzátéve, hogy a kilátások az év hátralévő részére vonatkozóan is meglehetősen komorak: kétszámjegyű csökkenéssel kell számolni.