WTCR

Jelenleg is zajlik az új Audi RS 3 LMS intenzív fejlesztése

2021.04.03.

Az ügyfélsport program új TCR versenyautója az első tesztköröket Spanyolországban és Olaszországban teljesítette.

Az Audi RS 3 LMS február 5-i világpremierjét követően az Audi Sport új TCR modellje egy intenzív tesztprogramon vesz részt. Az ingolstadti szélcsatornában végzett tesztek után jöhetnek az első versenypályás tapasztalatok a Katalóniában található Castellolí, a Róma melletti Vallelunga és az észak-spanyolországi Aragon pályáin. A versenyautónak a WTCR – FIA Túraautó Világkupa sorozatban történő nyári bemutatkozásáig több további teszt is szerepel a menetrendjében.

A premier idején járt először a kompakt limuzin az AUDI AG ingolstadti szélcsatornájában. A teljes aerodinamikai koncepció előtte számítógépen, tisztán számadatok alapján született meg. „A számítógépes folyadékdinamikán (CFD – Computational Fluid Dynamics) alapuló számításaink teljes megerősítést nyertek a szélcsatornában” – nyilatkozta Detlef Schmidt, az Audi RS 3 LMS műszaki projektmenedzsere. „Az előre jelzett leszorítóerő és légellenállás értékek jól egyeztek.”

Az Audi Sport belépő szintű modelljének második generációja február 23-24-én teljesítette első köreit Castellolí versenypályáján. A Barcelonától 60 kilométerre északnyugatra található pályán Frédéric Vervisch közel 500 kilométert tett meg. A fejlesztők leginkább az általános alkatrésztesztekre fókuszáltak, az erőátviteli rendszer és az alváz beállítási feladatait és az aerodinamikai egyensúlyt állítva a középpontba. A mérnökök ellenőrizték továbbá a kötelező, egységes TCR motorvezérlő egység működését, amelyet átfogó szoftverfejlesztési munkák előztek meg. Az Audi Sport március 8. és 10. között folytatta a munkát Vallelunga versenypályáján, majd március 17-18-án Aragon adott otthont a további teszteknek. A kezdeti esős idő Olaszországban lehetővé tette a mérnököknek, hogy a nedves pályára alkalmas légnyomás és felfüggesztési beállításokon dolgozzanak még az előtt, hogy száraz pályára optimalizált további megoldásokat próbáljanak ki. A változó időjárás– amelyektől a versenyen leginkább tartanak – a tesztek során előnyösnek bizonyultak, hiszen így a jövőbeni versenyhelyzetek kapcsán felmerülő számos körülményt kipróbálhattak. Emellett az Audi Sport pilótája Frédéric Vervisch és az újonnan igazolt Nathanaël Berthon is lehetőséget kapott, hogy most először tapasztalataival segítse a fejlesztést. Spanyolországban a differenciálmű, a lengéscsillapítók és aerodinamikai egyensúly beállítása volt terítéken. A fejlesztői csapat emellett az időmérőn alkalmazott optimális beállításokra is koncentrált, de vizsgálta az új autó teljes versenytávon mutatott viselkedését is.

„Már Castellolí pályáján pozitív benyomásokat szereztünk az új autóval kapcsolatban.” – foglalja össze az eredményeket Dr. Andrea Milocco, az Audi RS 3 LMS projektmenedzsere. „Ez folytatódott Vallelunga és Aragon pályáin is. Összességében közel 3 000 kilométert tettünk meg mostanáig a teljesen megbízható versenyautónkkal és ezzel kitűnően megalapoztuk a fejlesztési teszteket. Szintén pozitívum, hogy a két pilótánk visszajelzései egységesek voltak, meglátásaik egymást nagyszerűen kiegészítik. Lépésről lépésre haladunk tovább a programunkkal.”

A következő szakasz az első versennyel zárul majd és tartalma már most meghatározásra került. A jogtulajdonos WSC a teljesítmény egyensúly tesztelése során arra törekszik, hogy meghatározza az RS 3 LMS aerodinamikai és súlypont értékeit. Az Audi Sport célja, hogy május 1-jén megtörténjen a homologizáció. A további tesztek és az ügyfélsport programban szereplő versenyautó gyártásának előkészítése határozza meg a menetrend további alakulását nyár elején.

Az Audi RS 3 LMS versenykörülmények között a WTCR – FIA Túraautó Világkupa szezonnyitóján mutatkozik be június 3-5. között a Nürburgring Nordschleife versenypályáján. Az Audi Sport TCR versenyautójának második generációját az év második felében szállítják ki az ügyfeleknek. 2016. év vége óta a vállalat 180 példányt épített az elődmodellből, ezek a világ minden táján találtak gazdára és világszerte 54 első helyet hódítottak el.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....