Lexus

Jön az RX Morizo RR, beszáll a sportterepjárók üzletébe a Lexus

2025.07.30.

Egy szűk, ám annál jövedelmezőbb piaci szegmenst készül kiaknázni a Lexus: japán lapértesülések szerint a következő generációs RX megkaphatja a fejlesztés alatt álló kétliteres, turbós hibrid sportmotort, amellyel leemelheti a legerősebb Lexusnak járó koronát a legendás LFA fejéről.

Az IS F 2007-es bevezetése óta a nagy lökettérfogatú szívómotorok (főleg az ötliteres V8-as, de az LFA 4.8 V10-es erőforrásáról se feledkezzünk meg) testesítik meg a sportosság eszményét a Lexus kínálatában. Változást ebben a márka legkisebb modelljének, az LBX városi SUV-nak a sportváltozata hozott: az egy évvel ezelőtt bemutatott LBX Morizo RR soros háromhengeres turbómotorja minden konvencióval szakított, ugyanakkor azt is bizonyította, hogy megfelelő hangolással még egy ilyen szokatlan konfiguráció is képes kielégíteni – méghozzá nem is akárhogyan – egy prémium-sportautóval szemben támasztott elvárásokat.

Az elmúlt egy évben arról találgatott a világ, hogy lesz-e folytatása a sportos Lexus LBX-nek, azaz ugyanúgy márkává válik a Morizo RR, mint annak idején a Lexus F, vagy a mérges városi modell megmarad egyszeri stílusgyakorlatnak. A legújabb értesülések szerint az előbbi szemlélet érvényesülhet: a japán Mag-X folyóirat beszámolója szerint ugyanis sportverziót kaphat az RX felső-középkategóriás szabadidőjármű, méghozzá hibridet!

Ez elvileg nem újdonság, hiszen a Lexus RX-ből jelenleg is létezik sportos hangolású hibrid: az RX 500h F Sport Performance, amely 371 lóerővel és áthangolt futóművel örvendezteti vezetőjét. Ennél jóval erősebbnek ígérkezik azonban az RX Morizo RR, ahol várhatóan egy új generációs, kétliteres turbómotor köré épül majd fel a két villanymotoros, összkerékhajtású hibrid hajtáslánc.

Ennek rendszerteljesítményét független források előzetesen 600 lóerő köré lövik be, és bár nem kizárt, hogy végül túlzónak bizonyul ez a becslés, az RX Morizo RR valamivel szerényebb paraméterekkel is veszélyes ellenfele lehet a német prémiummárkák felső-középkategóriás sport-SUV modelleinek.

A kérdés már csak az, hogy mikor számíthatunk arra, hogy az RX lelöki a trónról az egykori LFA-t, mint a Lexus történetének legnagyobb teljesítményű típusa. Annak tükrében, hogy a hajtáslánc ma még csak koncepcionálisan létezik, alaptalan és felelőtlen ígérgetés volna 2028-nál korábbi bevezetésben gondolkodni. Ez a dátum egyébként a típus eddigi generációinak életciklusával is egybevág, tehát az a leginkább valószínű, hogy a következő, hatodik generációs Lexus RX bevezetésével érkezik meg a Morizo RR modellváltozat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....