Hidrogén meghajtás

Jövőre már a legújabb X5-ös alapjain teszteli hidrogénhajtását a BMW

2021.05.07.

2022-től a bajor prémiumgyártó valós körülmények között teszteli a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában rejlő lehetőségeket, a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó kisszériás prototípusait a legújabb X5 műszaki alapjaira építik.

A BMW Group kiemelt prioritással kezeli az emisszió-mentes hajtáslánc-technológiák kifejlesztését. Az elektromos mobilitás térnyerésében hosszú távon a hidrogén-meghajtású modellek is fontos szerepet játszanak, hiszen a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés újabb alternatíváit jelentik. Akárcsak az elektromos autók esetében, a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt járművek műszaki alapját is elektromos hajtáslánc-technológia adja, azzal a különbséggel, hogy utóbbiak nem egy nagyfeszültségű akkumulátorból nyerik ki a működésükhöz szükséges energiát, hanem azt a technológia hidrogénből, közvetlenül az autóban állítja elő. Az innovatív hidrogéntechnológia alkalmazása így tovább segítheti az emisszió-mentes mobilitás elterjedését.

A BMW Group Landshutban működő LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központja kulcsfontosságú szerepet játszik ebben a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia alapvető alkatrészeinek előállításával, amelyeket a bajor prémiummárka müncheni mérnökei 2022-től a BMW i Hydrogen NEXT kisszériás prototípusaiba is beépítenek. Hubert Aiwanger, Bajorország gazdasági, régiófejlesztési és energiaügyekért felelős minisztere, valamint Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja 2021. május 3-án, a BMW Group landshuti létesítményének „Hidrogéntechnológiai Napján” („Hydrogen Technology Day“) személyesen tekintette meg a vállalatcsoport hidrogéntechnológiában rejlő innovációs erősségét és iparosítási szakértelmét.

– Meggyőződésem, hogy a hidrogéntechnológia egyre nagyobb teret nyer magának – én pedig elkötelezett vagyok amellett, hogy Bajorország a hidrogéntechnológia csúcstechnológiás központjává váljon. Ezzel ismét konstruktív módon reagálhatunk bolygónk klímaváltozására – mondta Hubert Aiwanger, Bajorország miniszterelnök-helyettese és Bajorország gazdasági, régiófejlesztési és energiaügyekért felelős minisztere az alsó-bajorországi alkatrészgyárban tett látogatásakor. „A hidrogén-infrastruktúra nemzeti és nemzetközi kiépítésén van most a fókusz, a gyártástól kezdve az alkalmazásig” – tette hozzá.

– Könnyűszerkezetes- és technológiai központunkban a jövő mobilitásának meghatározó innovációit alkotjuk meg. Rendkívül összetett alkatrészeket fejlesztünk modelljeink adottságaira szabva, Landshut így megkerülhetetlen alkotóelem a BMW Group elektromos mobilitásra való átállásában. Házon belül kifejlesztett innovatív alkatrészeink iránymutatóbbak, mint korábban bármikor – fogalmazott Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

2022-ben a BMW Group kigurítja az utakra a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó kisszériás prototípusait, a legújabb BMW X5 műszaki alapjaira építve, olyan hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával felszerelve, amely csupán vízpermetet bocsát ki. A kisszériás prototípusok kifejlesztéséhez a BMW Group az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia megépítése során felhalmozott szakmai tapasztalatokra támaszkodik.

A körülmények azonban egyelőre nem teszik lehetővé, hogy a BMW Group széles körben is felkínálja ügyfeleinek a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát. Ehhez további elköteleződésekre, így elsősorban a hidrogén-utántöltő infrastruktúra kiépítésére és a megújuló energia felhasználásával, elegendő mennyiségben, versenyképes áron előállított, „zöld” hidrogén elérhetőségére van szükség.

A BMW Group már most is használja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát: spartanburgi és lipcsei gyárai logisztikai feladatait több száz, üzemanyagcella-technológiával hajtott targonca segíti, a flotta pedig folyamatosan bővül.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.06.24
Őrizetbe vettek Párizsban két fiatal nőt, akiket azzal gyanúsítanak, hogy elektromos rollerrel....
2021.06.24
Megérkezett a vizet „kipufogó”, üzemanyagcellás Toyota Mirai. Kipróbáltuk.   ..
2021.06.24
Mozgáskorlátozott emberek számára készült a Renault Kangoo új, beépített rámpával rendelkező....
2021.06.24
A hőség miatt 40-80 kilométer/órás sebeségkorlátozásokat vezetett be a MÁV több vasútvonalon, az....
2021.06.24
A magyar gazdaság gerincoszlopa az autóipar. Az ország termelésének egyharmada származik az....
2021.06.24
Az oktatást, a kutatást és az Arrabona Racing Team hallgatói csapat munkáját is segíti az a....
2021.06.24
Egy ember meghalt, és tizenegyen megsérültek, amikor a 81-es főúton, Mór térségében négy gépjármű....
2021.06.24
Jean Todt az ENSZ-ben folytatott munkája során olyan kampányt indított, melynek az a célja, hogy a....
2021.06.24
A Magyar Közűt hőkamerája kamerája közel 49 fokos hőmérsékletet mért az M7-es autópálya burkolatán....
2021.06.24
A magyar rendőrök egy szolgálat alatt, két körözött személygépkocsit foglaltak le a Csanádpalota....