Dacia Spring

Józan villanyautózás a Daciától

2021.06.19.

Egy nagyszerű sajtótájékoztató keretében tudhattunk meg többet a Dacia Spring hazai bevezetéséről, és az érkező különleges változatokról.

Azt ma már senkinek sem kell bizonygatni, hogy a Dacia 1999-es felvásárlása és átreformálása egy költséghatékony márkává, a Renault-csoport egyik legnagyobb sikerének könyvelhető el. Mindezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy több mint 7 millió járművet adtak el az elmúlt 16 évben, ráadásul nagyrészt magánszemélyeknek – amit kevés márka mondhat el magáról. Noha egész Európában sikeresek, az olyan árézékeny országokban taroltak csak igazán, mint amilyen Magyarország is. Talán ennek is tudható be, hogy első villanyautójukat nálunk vezették be először.

Ez az elektromos autó pedig nem más, mint a Dacia Spring, ami a villanyautózás Loganja lehet – efelől nincs kétségem a nagyszerű sajtótájékoztató után. A Spring lehet Európa első valóban megfizethető villanyautója, amit az első pillanattól ésszel, a költséghatékonyságot szemelőtt tartva, lényretörően terveztek. A Dacia Spring alapját egyébként a 2015-től elérhető Renault Kwid adta, amivel eleinte csak Indiában és Brazíliában kísérletezett az anyacég. Azonban úgy kinőtte magát a termék, hogy két éve megérkezett az első villanyváltozata is Renault City K-ZE néven, Európába pedig már Dacia jelvény alatt fut be, noha a gyártás marad Kínában, némi átalakításokkal.

Például nagyszilárdságú acéllal erősítették meg az ajtókat és a B-oszlopokat, és több lett a légzsák is, ugyanakkor az alap recept maradt. Ez egy mindössze 970 kilós miniautó, szegmense legnagyobb, 290 literes csomagterével. Ülésdöntéssel 620 literesre bővíthető a poggyásztér, és nem mellékes infó, hogy elől-hátul szinte azonos a fejtér és a válltér. Az ázsiai piacokon mindig is értettek a maximális helykihasználáshoz, ami most valahogy az európai piacokra is befuthat, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az elektromobilitást. Tömegeket ugyanis tényleg csak így, valódi alternatívát kínálva lehet behúzni az elektromos autók világába.

Hogy mennyire nekünk szól? Nos, tavaly 1 óra alatt 100 előrendelés futott be, fél nap alatt pedig 500. Ennek nagyon egyszerű oka van: egyszerűségéből fakadóan rendkívül olcsón és könnyen karbantartható városi crossover, ami 15,1 centiméteres magasságával megküzd majd Budapest útjaival, és állami támogatással 4 millió alatt hozzá lehetett/lehet jutni. Mivel könnyű, rendkívül jó fogyasztást várhatunk tőle, és a 44 lóerős villanymotor is elégséges lehet a városi ingázáshoz. 27,4 kWh-s akkumulátorát a hátsó üléssor alatt hordja majd, így a csomagtér méretét sem csorbítja.

Hűtőrács utánzata mögött szerencsére fogadja a kombinált DC töltőt, így akár 30 kW-ot is fel tud venni a gyorstöltőkből. 1 óra alatt 80%-ig feltölthető, de a 7,4 kW-os WallBoxról is csak 5 óra. WLTP-ciklus szerint mérve akár 230 kilométeres is lehet a hatótávja, kizárólag városban pedig 305 km sem kizárt. Mindezt bajnok fordulókörrel és divatos, emelt hasmagassággal tálalja a Dacia Spring, ráadásul az akkumulátorcsomagra 8 év vagy 120 000 km garanciát vállal a Dacia, és a Renault hálózatában a szervizelés is kijárt út mostanra.

Két felszereltségi szintre épül majd az alapkínálat. Listaáron 6 499 000 forint a Dacia Spring Comfort, ami már szériaként adja a klímát, az elektromos tükröket és ablakokat, valamint az automata fényszóró kapcsolást. További 400 000 forint a már kontraszt színekkel megtört, kissé vidámabb, és jobban felszerelt Comfort Plus, ami szériaként adja például a 7-colos érintőképernyőt és a tolatókamerát. Jó hír, hogy júniusban újabb 3 milliárd forintnyi állami támogatás pályázható meg a villanyautókra, így a szerencsések ismét 2,5 millióval olcsóbban kaparinthatják meg a Springet.

Magánszemélyeknek ugyan nem, de hamarosan elérhető lesz a Business verzió is, amivel elsősorban az autómegosztó flottákat célozzák meg, illetve a nagyobb cégeket. Ezek valamivel puritánabb verziók lesznek, mindenféle digitális kütyü nélkül, strapabíróbb kárpitozással, kevesebb fényezett elemmel és karosszériavédő fóliákkal. 2022-ben érkezik még a kétüléses Dacia Spring Cargo, ami kishaszonjárműként vásárolható és vizsgáztatható. 800 literes raktere és 325 kg teherbírása elegendő lehet a városi csomagterítéshez az egyre növekvő házhozszállítási lázban. Végre egy elérhető villanyautó, ami valódi alternatívát kínál.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....