jótékonysági akció
Egy balatonfüredi akció szervezői szerint a világ átlagában biztosan igaz, hogy 20 ezer forint értékű ajándékot kaptak a gyerekek, de Magyarországon sokaknak csak az adománygyűjtő akcióknak köszönhetően jutott valami a karácsonyfa alá. Ezért a szervezők azt tervezik, hogy a karácsony előtt gyűjtött 400 kiló ajándéknak egy részét olyan kistelepülésekre szállítják, amelyeket sok térképen már fel sem tüntetnek.
Fotó: Kekk Sára/veol.hu
A The Telegraph szerint a Mikulásnak 390 ezer otthont kellett meglátogatnia percenként, hogy eljusson minden gyerekhez. (Számításaik szerint 2.5 gyerek lakik egy-egy lakásban.) Csak sötétedés után tudott dolgozik, és összesen 36 órát vett így igénybe az ajándékok szétosztása.
A fürediek nem tudnak ilyen gyorsan dolgozni, ezért december 27. és január 7. között osztják szét az adományokat. Benzint a Jótékonysági Sütigyár elnevezésű akció segítségével vásárolnak az autóba. Ennek keretén belül édességeket árulnak becsületkasszás formában. Ami benzinköltségen felül megmarad, abból tűzifát vásárolnak azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá a hidegben.
A füredi Szuperhősök Karácsonyának szervezői elmondták azt is, hogy nem véletlenül választották a képen látható kis Hondát az akció szimbólumául. A kampány nem titkolt célja az is, hogy felhívják a figyelmet arra, nem attól lesz valaki "szuperhős", ha nagy autóval, padlógázzal jár az utakon. Nem attól lesz a kocsi tulajdonosa "valaki", ha mobiltelefonnal a kezében száguldva hajt át a gyalogátkelőn.
A "sötét oldalon" áll az is, aki terepjárójával lelkiismeret-furdalás nélkül parkol a mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyeken. Az akció szervezői szerint nem a lóerők, hanem a tettek tesznek valakit naggyá.