Allianz

A kerékpár a legveszélyesebb közlekedési eszköz

2022.03.29.

Bár manapság sokkal kevesebb halálos kimenetelű közúti baleset történik, mint az 1970-es években, a kerékpárosok és motorosok sokkal kevesebb hasznot húznak a közlekedésbiztonság javításából, mint az autósok – írja a merkur.de

 

A kerékpárosok és motorosok veszélyesebben élnek Németország útjain, mint a többi közlekedő: Az Allianz elemzése szerint, aki motorral vagy anélkül vezet kétkerekűt, annak lényegesen nagyobb esélye van a súlyos balesetre, mint a többi közlekedőnek.

Az általánosan csökkenő tendenciával ellentétben az elmúlt években különösen az e-biciklikkel történt balesetek száma nőtt – közölte a biztosító hétfőn a München melletti Unterföhringben. Az e-robogók is viszonylag hajlamosak a balesetekre.

Illusztráció. Fotó: police.hu

„Az EU-ban összesen 6000 kerékpáros halt meg, Németországban tavaly csaknem ezren” – mondta Christoph Lauterwasser, az Allianz Technology Center  (AZT) vezetője. „Az összes közlekedési haláleset 40 százaléka, a súlyosan megsérültek 50 százaléka kerékpáros.” A tanulmány szerint az idősek különösen veszélyeztetettek a kerékpározásban: a meghalt kerékpárosok 59 százaléka 64 év feletti.

Bukósisak szükséges

"Ha előrelépést akarunk elérni a közúti biztonság terén, határozottabban azokra a közlekedőkre kell összpontosítanunk, akik a közlekedési balesetek többségéért felelősek" - mondta Lauterwasser. A baleseti kutatók a kötelező kerékpáros sisakok bevezetését szorgalmazták a gyermekek számára, valamint a kötelező bukósisakot az e-biciklit használók számára.

A balesetkutatók nem hiszik, hogy a kerékpáros balesetek száma egyszerűen a kerékpáros boom számlájára írható. "Van egy fellendülés a kerékpárértékesítésben, de nincs fellendülés a kerékpárforgalomban" - mondta Jörg Kubitzki balesetkutató. „A német mobilitási testület még a kerékpáros forgalom csökkenését is észlelte 2019-ről 2020-ra.” A kerékpárokkal – beleértve az elektromos kerékpárokat is – történt súlyos sérülések esetében nem csökkenés, hanem növekedés tapasztalható. „Nem lehet mindig csak a halottakat nézni” – mondta Kubitzki.

"Speed ​​​​Crashs" probléma

A tanulmány szerint a motorosok, akik egyedül a németországi közúti halálesetek csaknem egyötödét okozzák, továbbra is átlagon felüli kockázatot jelentenek. A tanulmány szerint a motorbalesetek 35 százalékában nincs érintett harmadik fél. "A túlzott sebesség okozta balesetek valódi problémát jelentenek" - mondta Lauterwasser, az AZT főnöke. "Sok ráfutásos ütközést is tapasztalnak a motorosok között a város belterületén."

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....
2024.05.05
A Nissan ikonikus családi SUV-ja újabb lépést tesz a vadonba az N-Trek változat bevezetésével,....
2024.05.05
A jegyárak emelésének oka egészen különleges.   ..
2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....