Közlekedési Múzeum

Két ritka Ikarus került a Közlekedési Múzeumba

2018.07.08.

A magyar autóbuszgyártás történetében meghatározó jelentőségű két Ikarus, a 200-as buszcsalád egyik tagja, egy 260-as és egy Ikarus 415-ös került a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteményébe. 

"A múzeumban mindent elkövetünk az Ikarus-örökség megmentésért, annak gondozásáért és illő bemutatásáért, ezzel tisztelegve Finta László életműve előtt is. Idén már sokadik alkalommal sikerül újabb modellekkel gazdagítani a múzeum gyűjteményét. Külön öröm, hogy napjaink egyik legismertebb típusából, az Ikarus 260-as típusból is végre a múzeum gyűjteményébe vettünk egyet, ezek a hazai városok autóbusz-állományában korábban jelentős szerepet töltöttek be" - idézi a közlemény Vitézy Dávidot, a Közlekedési Múzeum főigazgatóját.

Az összegzés felidézi, hogy a 260-as modell a 200-as család egyik meghatározó tagja volt. A most múzeumba került kocsi az első példány ebből az autóbuszcsaládból. A buszok 1971-ben jelentek meg, a sorozatgyártás 1973-ban indult be és attól kezdve meghatározó szerepet játszottak. Az Ikarus egyik jelentős üzleti sikere is ehhez a típushoz kötődik. Összesen 72 ezer 548 darabot értékesítettek belőle, ezzel a darabszámmal a típus nemcsak az Ikarus, hanem az egész világ autóbusz-termelésének is egyik legnagyobb darabszámban előállított szóló autóbusza. Négy kontinens 26 országába adták el a járműveket. A karakteres 2-2-2 harmonikaajtajú Ikarus260.50 egy helyközi-városi közlekedésre kialakított busz és a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ tatabányai telepéről került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe. 

A 260-as típus sikerén felbuzdulva alkották meg a 415-ös modellt. A 415.14-et 2001-ben gyártották eredetileg trolibuszként, majd később alakították át autóbusszá. A jármű egyik érdekessége, hogy tesztjelleggel Oroszországba szállították, azonban ott nem voltak vele elégedettek és visszaküldték. Akkor kivették a jármű elektromos motorját és dízel motoros hajtású lett, átfényezték, harmadik ajtaját átalakították. A megvásárolt darab az utolsó legyártott modell.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.04
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: A Mikulás pickupja. ..
2022.12.04
Forgalmi akadályra kell számítani - írja a Katasztrófavédelem honlapja.   ..
2022.12.04
Lassan nem az a kérdés Európában, hogy mennyibe kerül a nyersolaj vagy az üzemanyag, hanem az, hogy....
2022.12.04
Újabb kerékpáros közlekedési kapcsolatok létrehozásával fejleszthetik a fenntartható közlekedési....
2022.12.04
Az idei első három negyedévben csaknem megkétszereződött a légi utasok száma a romániai....
2022.12.04
Az adventi időszakban megemelkedik a lakástüzek száma, Tóbiás és Balambér kalandjában megmutatjuk,....
2022.12.04
A 74.RU portál kiszámította, mennyibe fáj egy használt, minőségi autót magánúton Németországból....
2022.12.04
Duplázódó eredmény, szárnyaló árbevétel az első kilenc hónapban. ..
2022.12.04
Hildegard Müllert további két évre megerősítette hivatalában a Német Autóipari Szövetség – írja az....
2022.12.03
Egy név, három modell, ráadásul nem is akármilyen: kis csokor a Lotus virágaiból. ..