Stuttgart
Tavaly a Porsche összességében kismértékben növelte eladásait, de jelentős visszaesés következett be Kína fontos piacán. A felfrissített modellek segíthetnek ebben az évben.
Porsche 911 Carrera S: A klasszikus sportautó különösen jól fogyott 2023-ban. Fotó: Porsche
A Porsche valamivel több sport- és városi terepjárót adott el tavaly. 320 221 járművet szállítottak le világszerte. Ez 3,3 százalékkal több, mint 2022-ben. Az eladások ezért a világ szinte minden régiójában nőttek – a legfontosabb autópiacon, Kínában azonban összeomlott. 79 283 autót szállítottak oda, ami 15 százalék körüli csökkenésnek felel meg. A Porsche szerint a visszaesés elsősorban a régió nehéz gazdasági helyzetének tudható be. Idén összességében stabil eladásokra számít az autógyártó, amint azt Detlev von Platen értékesítési vezető bejelentette.
A Porsche elsőbbségi részvényei 1,5 százalékkal 76,16 euróra estek és mostanra rekordmélypontra értek. A részvény egy ideje a 2022. szeptemberi IPO 82,50 eurós kibocsátási árfolyama alatt forog.2023 közepe óta, amikor a részvény árfolyama még mindig 120 euró feletti csúcson forgott, csökkenő tendencia indult meg, a szakértők Kína miatt is aggódnak.
Töretlen a 911 népszerűsége
Plusz tíz százalék Németországban
Tavaly a Porsche népköztársaságbeli fejlődése gyengébb volt, mint a többi német prémium- és luxusautó-gyártóé. A BMW bő négy százalékos növekedést ért el a BMW és a Mini márkákkal Kínában. A VW leányvállalata, az Audi bő 13 százalékos növekedést ért el a gyenge előző év után. Csak a Mercedes-Benz küzdött, és két százalékkal kevesebb autót adott el.
Németországban bő tizedével nőtt a leszállított járművek száma. Európa többi részén a Volkswagen-csoport többségi tulajdonában lévő cég mintegy 12 százalékkal több autót adott el. Észak-Amerikában kilenc százalékos, a tengerentúli és a növekvő piacokon – köztük Afrikában, Latin-Amerikában, Ausztráliában, Japánban és Koreában – 23 százalékos volt az eladások növekedése.
A Taycan és a 911 növekszik
Porsche Cayenne
A klasszikus 911-es sportautó különösen népszerű volt 2023-ban. A Porsche körülbelül 24 százalékkal többet adott el ebből a modellből. A teljesen elektromos Taycan, amelynek eladásai a közelmúltban gyengültek, szintén jobban fogytak: a leszállított járművek száma 17 százalékkal, 40 629-re emelkedett. A Macan kompakt SUV értékesítése azonban megtorpant. A régóta bejelentett elektromos verzió végre idén megérkezik. A legtöbbet szállított Cayenne modellből mintegy nyolc százalékkal kevesebbet adtak el, amit a Porsche a hibrid változatok modellváltásának és szoftverfrissítésének tulajdonít. A 718-as sorozat sportautói 13 százalékkal nőttek.
Von Platen arra számít, hogy 2024 nehéz év lesz – különös tekintettel a kínai piaci körülményekre. „Felkészülünk a jövőre, és hat sorozatból négyet frissítünk.” Ez több termék bevezetése, mint valaha egy év alatt. Ez még fontosabbá teszi az értékesítési struktúra kiegyensúlyozását és a délkelet-ázsiai piacok további erősítését. Összességében a Porsche stabil értékesítési szintet kíván elérni 2024-ben.
A 2023-as év számokban.