autó eladás

A kínaiakban reménykednek az orosz autókereskedők

2023.02.03.

Az Európai Vállalkozások Szövetsége (AEB) januárban összegezte az orosz autópiac 2022-es teljesítményét. Eszerint összesen 687 370 autót adtak el Oroszországban, ami 2021-hez képest 58,8%-os bezuhanást jelent. Egy évvel korábban még 979 410 új autót helyeztek forgalomba Putyin országában. Az Rosszijszkaja Gazeta angol nyelvű kiadásának szerkesztői megkeresték az ország nagy autókereskedő cégeit, ők mire számítanak idén.

Az orosz autókereskedők meglehetősen pesszimisták a kilátásokat illetően. Előrejelzéseik szerint az orosz autópiac idén sem tér magához. 2023-ban nem lehet pozitív piaci dinamikára számítani, legalábbis ami az értékesítendő gépkocsik darabszámát illeti. Ennek oka az alacsony vásárlói kereslet, valamint az Európából, Japánból és az USA-ból érkező külföldi autók hivatalos szállításának megszűnése.

2022 első felében az oroszok még tudtak vásárolni az importőrök raktárkészleteiből. Az Ukrajna elleni háborút követő néhány hónapban ez érzékelhető volt az autópiaci trendekben. 2022 nyarától azonban meredek zuhanásba kezdtek az eladási mutatók.

Ami pedig az idei évet illeti: a háborút követő külföldi szankciók nyomán az orosz autópiac számár két lehetőség maradt. Egyrészt a kínai márkák erőteljesebb megjelenése, másrész a „szürke zóna”.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy Putyinék rendeletileg is támogatják a „párhuzamos importot”. Vagyis azt, hogy az oroszok egyénileg, a hivatalos márkakereskedőket megkerülve hozzanak be – akár illegálisan is – nyugati gépkocsikat az országba. Ez azonban viszonylag csekély mennyiséget jelenthet az orosz piac méreteihez képest. A kereskedők úgy vélik, hogy a kormány „ad hoc” intézkedése alig lesz hatással az orosz piac egészére.

A tartós piaci ínséggel számolva sok autókereskedő döntött úgy: felfüggeszti az értékesítést, és alternatívát keres. A piac egészére igaz, hogy a kerekedőcégek felülvizsgálják stratégiájukat, és igyekeznek hatékony megoldásokat találni a túlélés érdekében.

Andrej Olhovszkij, az Avtodom cégcsoport vezérigazgatója szerint 2023 a kivárás és a túlélés éve lesz, érdemesebb már a 2024-es és 2025-ös évekre tervezni. Reményei szerint addigra az orosz autóipar képes lesz betölteni a külföldi márkák hagyta piaci űrt. A külföldi nagy autógyártók visszatérésével nem számolnak, úgyhogy inkább azon gondolkodnak, hogyan tudják növelni a hazai márkájú, illetve gyártású gépjárművek értékesítését. Fontosnak tartják, hogy kormányzati szinten átfogó program készüljön az oroszországi autógyártók támogatására.

Andrej Tyerljukevics, az AvtoSpetsCentre vállalatcsoport vezetője aláhúzta: a kínai autógyártók és a Togliatti autókonszern bizonyult a piac vezető hajtóerejének tavaly. Várhatóan a következő évben is meghatározó marad a szerepük.

Közölte: a 2023-as év eredménye alapvetően azon múlik, miként viszonyulnak az orosz vásárlók a hazai márkákhoz. Oroszországii gyártású autókból valószínűleg már lesz elegendő, de az értékesítési volumen szorosan összefügg az autósok igényeivel és fizetőképes keresletével. Szinte minden népszerű hazai márkából és modellből már van raktárkészlet. A hiány főleg a 2 millió rubel (kb. 10 millió forint) alatti szedánokból lehet. A külföldi autók árát tartósan magasra hajtja az a felár, ami a „párhuzamos import” logisztikai költségeiből és a vámterhekből adódik össze.

„A tavaly elhalasztott vásárlások, valamint az új hazai és kínai modellek megjelenése várhatóan idén pozitív hatással lesz az orosz autópiac dinamikájára. Az új autók ára azonban tovább fog emelkedni. Ennek oka az energia- és nyersanyagárak növekedése, a logisztikai költségek emelkedése és a mikrochipek hiánya” – közölte a szakember.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....