Kína

Kivonulhat a Skoda Kínából

2022.12.16.

Az Automobilwoche értesülései szerint a Skoda és a Volkswagen csoport vezetése fontolgatja, hogy a cseh márkát kivonják a kínai piacról.

Klaus Zellmer, a Skoda első embere úgy látja, hogy „(Kínában) nagyon intenzív a verseny, ezért vegyesvállalati partnerünkkel együtt megfontoljuk, hogyan szeretnénk továbblépni" - idézte Zellmert. "Ha jól akarjuk felhasználni az energiánkat és erőforássainkat, érdemes minden forgatókönyvet megvizsgálni, majd dönteni."

Ezek a megjegyzések a cseh autógyártó kínai eladásainak jelentős visszaesését követően születtek, amely egykor a legnagyobb piaca volt, és a Skoda globális eladásainak több mint 30%-át adta. Ez a szám 2021-ben 13%-ra esett vissza, 2022-ben pedig várhatóan még tovább csökken. Az év első három negyedévében a Skoda eladásai Kínában 31%-kal, globálisan pedig 22%-kal csökkentek.

Nem biztos persze, hogy ha a kivonulás mellett döntenek, akkor nem lesznek elérhetőek Skoda modellek Kínában, jó esély van valamilyen köztes megoldásra. Az egyik ilyen lehetőség az lenne, ha a Skoda beszünteti a járművek helyi gyártását, és kínálatát az importált modellekre korlátozza. A cseh márka jelenleg számos Kínának készült modellt kínál, köztük a Kodiaq és a Kamiq „GT” márkájú változatait, valamint egy hosszú tengelytávú Octavia Pro-t. Mindegyiket a VW csoport vegyesvállalati üzemeiben gyártják Kínában.

Ha a Skoda a kínai piac elhagyása vagy jelenléte minimalizálása mellett dönt, a forrásokat a világ más területeire irányíthatják át. Az autógyártó felelős a VW-csoport tevékenységéért India növekvő piacán, miközben a vietnami terjeszkedést is tervezi. A Skoda szerint a vietnami piac akár 40 ezres éves eladási potenciállal is rendelkezik, ezért aktívan vizsgálják egy új gyár megnyitását, akár már 2024-től.

Ezek a lépések enyhíthetik a pénzügyi nehézségeket a Volkswagen csoport Oroszországból való kilépése után.

A pletykák csillapítása érdekében a Volkswagen szóvivője azt mondta a Reutersnek, hogy „normális üzleti eljárás, hogy a Skoda folyamatosan ellenőrzi pozícióját a nemzetközi piacokon, és azt a helyi fejleményekhez igazítja”, hozzátette: „Eddig nem született döntés a stratégiánkat illetően” – mondta el a szóvívő.

Minden bizonnyal néhány hónapon belül döntés születik a Skoda kínai jövőjével kapcsolatban, egyelőre az import modellek forgalmazása tűnik a legvalószínűbb forgatókönyvnek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....