járműipar

Konferencia a járműipar jövőjéért a Magyar Tudományos Akadémián

2014.01.05.

2012 júliusában a Széchenyi István Egyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Kecskeméti Főiskola az Óbudai Egyetem a Miskolci Egyetem, az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet, a Pannon Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem képviselői aláírták a Járműipari Felsőoktatási és Kutatási Együttműködési Megállapodást.

A győri székhelyű JKK ennek szellemében megkezdte működését, és már három jelentős járműipari kutatási projektet nyert el, amelyek megvalósítása a dokumentum aláíróinak bevonásával folyik.  Célkitűzésük továbbra is, hogy a hazai felsőoktatási és kutatási intézmények szolgáltatási palettája igazodjon az ipari elvárásokhoz az elméleti kutatások és a gyakorlati képzések terén. Ennek érdekében az együttműködésben résztvevő a magyar egyetemek, főiskolák, kutató intézmények nagyon sok lépést tettek már. Ezeknek a tevékenységeknek az elismerésére és megismertetésére döntött a JKK az “Innomobilitas” cím bevezetése mellett, amelyet azok a rendezvények és tudományos kiadványok kapnak meg, amelyek komoly szerepet játszanak a fenti célok elérése érdekében.

A rendezvénynek a Magyar Tudományos Akadémia ad otthont

A kutatással a tudás generálását is meg akarják oldani, megmutatva azt, amit majd jövőre, meg öt év múlva kell látniuk azoknak, akik haladni akarnak, például a fejlesztőmérnököknek.

Annak érdekében, hogy együtt tudjanak e jövőről gondolkodni, időnként egyeztetni kell, meg kell ismerni egymás igényeit. A JKK ennek egyik állomásaként “Konferencia a járműipari képzés, kutatás-fejlesztés helyzetéről és jövőjéről” címmel tudományos konferenciát rendez 2014. január 31-én a Magyar Tudományos Akadémián.

A konferencia alkalmat nyújt arra is, hogy a már csatlakozott iparvállalatok, intézetek képviselői együtt, a sajtó nyilvánossága előtt deklarálják részvételüket az elkezdődött közös tevékenységben. Itt adjuk át az ezt igazoló okleveleket is. A konferencia plenáris ülése mellett a kutatókkal a szekcióüléseken lesz mód további egyeztetésekre.

Az “Innomobilitas” együttműködést valóban sokoldalúnak tervezi a JKK, mert csakis az ipari, a kutatói és a kormányzati szféra munkájának összehangolásával lehet sikeresen szolgálni a közös ügyet, a magyar járműipar fejlődését.

A magyar járműipar új, a közös jövőt szolgáló kutatás-fejlesztési együttműködésének eseményére hívják és várják mindazokat, akiket érdekel ez az együttműködés, és akik részt kívánnak benne venni.

A járműipari együttműködés céljai:

Az aláírók deklarálták, hogy a járműipar számára fontos szakok tananyagát és az oktatási módszereket közösen fejlesztik, egyeztetik az akkreditációs tevékenységüket;

kialakítják az ipar által igényelt gyakorlatorientált képzés egységes szerkezetét és tartalmát, megvalósítva az egyes intézmények duális képzése közötti átjárhatóságot;

kidolgozzák a középfokú, valamint a felsőfokú szakképzéshezvaló illeszkedés feltételrendszerét;

meghatározzák a járműipar számára fontos oktatási és a kutatási infrastruktúra koordinált fejlesztésének és igénybevételének feltételeit, az adott intézmény, valamint a régióban működő autóipari vállalatok igényeinek megfelelően;

az intézmények közötti munkamegosztás szerint létrehozzák részben a hazai ipar, részben az európai kutatási térség járműipart érintő K+F együttműködéseiben való részvétel feltételrendszerét;

a hazai járműipar beszállítói hátterét képező, tipikusan magyar tulajdonú KKV-k K+F+I tevékenységének összehangolt támogatására kompetencia alapú hálózati struktúrát alakítanak ki;

koordinálják a járműipari mérnöki szakma, karrier népszerűsítését, az oktatási és kutatási eredmények publikálását, ezek társadalmasítását, valamint a célcsoportokhoz való leghatékonyabb eljuttatását;

a partnerek együttesen lépnek fel a járműipari környezet érdekeltségi körébe tartozó állami, vállalati, szakmai szervezetekkel való jó viszony kialakításáért, biztosítva ezzel a megfelelő illeszkedés feltételeit.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....