autonóm autók

Különös ok miatt szünetelteti közúti önvezető autós kísérleteit a Toyota

2018.03.22.

Határozatlan időre felfüggeszti észak-amerikai autonóm mobilitási tesztprogramját a Toyota. Az indoklás: a technológiában megbízik a cég, de nem akarja lelki tehernek kitenni tesztpilótáit.

Március 18-ika az autonóm mobilitás fekete napja: ezen a napon egy önjáró üzemben közlekedő Uber által üzemeltetett gépkocsi halálra gázolt egy, az úttesten szabálytalanul áthaladó gyalogost Észak-Amerikában. Bár a végzetes balesethez semmilyen köze nincs a Toyotának, a kialakult bizonytalan helyzetre való tekintettel a japán autógyártó úgy döntött, határozatlan időre szünetelteti saját autonóm mobilitási tesztprogramját az Egyesült Államokban.

„Nem áll szándékunkban találgatni, vajon mi okozhatta az Uber autójának balesetét, sem hogy ez milyen hatással lesz az autonóm mobilitás jövőjére. Nem szeretnénk azonban tesztpilótáinkat érzelmileg terhelt állapotban a forgalomba engedni, ezért bizonytalan időre felfüggesztjük a közúti tesztprogramot.”  – nyilatkozta a vállalat döntésével kapcsolatban Brian Lyons, az autonóm mobilitási programot gondozó Toyota Research Institute szóvivője.

A rendőrség előzetes, nem hivatalos véleménye szerint csaknem bizonyosan kizárható a balesetet okozó jármű autonóm rendszereit fejlesztő vállalat, az Uber felelőssége; az illetékes rendőrfőnök szerint a kerékpárját az úttesten áttoló hölgyet viselkedése miatt emberi sofőr is nehezen kerülhette volna ki.

A Toyota 2005 óta fejleszti autonóm mobilitási technológiáját; a vállalat elsődleges irányelve már ekkor a tökéletes, 100 százalékos biztonság volt. Nem véletlen, hogy más fejlesztőkkel ellentétben a vállalat viszonylag konzervatívan közelíti meg a kérdést, és csupán egy évvel ezelőtt mutatta be azt a második generációs kísérleti járművet (egy Lexus LS 600hL-t), amely a további fejlesztés mindkét irányát, a teljesen (4. és 5. szintű) autonóm közlekedést támogató Chauffeur („sofőr”) technológiát, valamint a fejlett vezetőtámogató funkciókat kínáló Guardian („őrangyal”) szolgáltatás-csomagot támogatja.

„Járművünk önvezető technológiája folyamatosan tanul. Megfigyeli és megjegyzi az egyes sofőrök szokásait és vezetői képességeit, valamint a közlekedésben részt vevő többi járművel kommunikálva adatokat gyűjt a környezetéről” – nyilatkozta korábban Gill Pratt, a Toyota Research Institute vezérigazgatója, aki személyesen győzte meg Akio Toyodát, a Toyota-csoport elnökét arról, hogy a technológia képes lesz teljes mértékben elkerülni a halálos kimenetelű baleseteket.

Az eredeti tervek szerint az idei évben kezdődnek meg a harmadik generációs autonóm mobilitási platform tesztjei; ennek lézeres szenzorai 200 méteres körben, 360 fokban érzékeli a jármű teljes környezetét, a rendszert vezérlő számítógép pedig, amely korábban a teljes csomagtartót kitöltötte, már alig nagyobb, mint egy mélynyomó. A Toyota csoport a 2020-as Tokiói olimpiai játékokra időzíti az autonóm technológiák első nyilvános bemutatkozását.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....