Toyota Motor Company

Lamellás abroncsok segíthetik a Toyota elektromos autóit

2017.11.15.

Minél könnyebb, annál takarékosabb egy autó: ez az alapelv hatványozottan érvényesül az elektromos mobilitásban. A Toyota mérnökei innovatív módszer bevezetésén dolgoznak.

A Tokiói Autószalonon leleplezett Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautó számos izgalmas részlettel szolgált, a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánctól kezdve az átrendezhető belső téren át az interaktív, érintésérzékeny kijelzőként is szolgáló oldalablakokig. Mindezek mellett akadnak kevésbé feltűnő, de annál fontosabb újdonságok is az autón: a gumik. Távolról szokásos alacsony oldalfalú sportabroncsnak tűnnek, ám valójában egyáltalán nincs hagyományos értelemben vett oldalfaluk, helyettük erős, de rugalmas lamellák kötik össze a futófelületet a kerékaggyal. A levegő nélküli (airless) abroncs gondolata nem új, a Toyota azonban elsőként alkalmazta azt agymotoros FCEV járműben.

A villanyautók világában gyakran alkalmazott és praktikus megoldás az agymotor, azaz a kerékagyba szerelt erőforrás. Ez energiaveszteség és helykihasználás szempontjából ideális, van viszont egy nagy hátránya: megnöveli a rugózatlan tömeget, ami pedig rontja a vezethetőséget, a stabilitást és a menetkényelmet. Amint azonban Takao Sato, a Toyota Fine-Comfort Ride projekt főmérnöke elmondta, a levegő nélküli abroncsok alkalmazásával ellentételezhető a villanymotor és a kiegészítő rendszerek plusz tömege, így az agymotornak kizárólag az előnyeit fogjuk élvezni, hátrányok nélkül.

A Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautón látható abroncsok jelenleg ugyanannyit nyomnak, mint egy hagyományos konstrukció, Takao Sato szerint azonban a következő évtized végére 30 százalékos tömegcsökkentést érhetnek el a konvencionális kerekekhez képest, ami már elegendő lesz egy modern villanymotor következmények nélküli befogadásához. A szokatlan megjelenésű abroncsok gyártási költségei nagyságendileg megegyeznek a tradicionális gumikéval, gördülési ellenállásuk azonban ma még valamivel rosszabb azokénál. Amint ez utóbbit sikerül megnyugtatóan kiküszöbölni, megkezdődhet a technológia széleskörű bevezetése, persze addig sem tétlenkednek a Toyota mérnökei.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.21
A brazíliai Interlagos pályán több biztonságiautós szakasz és újraindítás után is első a Túraautó....
2024.07.21
Tombol a kabriószezon, de ingyen ebéd itt sincsen ..
2024.07.21
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Billenő plató. ..
2024.07.21
Csak tavaly, egyetlen év leforgása alatt több mint négyszázezer hamisítványt semmisített meg a....
2024.07.21
Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője nyerte a 39. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a....
2024.07.21
Méretét tekintve telitalálat a kényelmes, jól vezethető és kisétvágyú Skoda Scala, melynek....
2024.07.21
A finn riválisai lemaradtak, miután a kétszeres világbajnok szombaton remek teljesítményt nyújtva....
2024.07.21
- Fokozza a közlekedők ellenőrzését az Árpád hídon a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), az....
2024.07.21
A szombat délutáni díjátadóval zárult az idei 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj és a hozzá köthető....
2024.07.21
Egymásba rohant két személykocsi az M3-as autópálya 138-as kilométerénél, a Vásárosnamény felé....