Toyota Motor Company

Lamellás abroncsok segíthetik a Toyota elektromos autóit

2017.11.15.

Minél könnyebb, annál takarékosabb egy autó: ez az alapelv hatványozottan érvényesül az elektromos mobilitásban. A Toyota mérnökei innovatív módszer bevezetésén dolgoznak.

A Tokiói Autószalonon leleplezett Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautó számos izgalmas részlettel szolgált, a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánctól kezdve az átrendezhető belső téren át az interaktív, érintésérzékeny kijelzőként is szolgáló oldalablakokig. Mindezek mellett akadnak kevésbé feltűnő, de annál fontosabb újdonságok is az autón: a gumik. Távolról szokásos alacsony oldalfalú sportabroncsnak tűnnek, ám valójában egyáltalán nincs hagyományos értelemben vett oldalfaluk, helyettük erős, de rugalmas lamellák kötik össze a futófelületet a kerékaggyal. A levegő nélküli (airless) abroncs gondolata nem új, a Toyota azonban elsőként alkalmazta azt agymotoros FCEV járműben.

A villanyautók világában gyakran alkalmazott és praktikus megoldás az agymotor, azaz a kerékagyba szerelt erőforrás. Ez energiaveszteség és helykihasználás szempontjából ideális, van viszont egy nagy hátránya: megnöveli a rugózatlan tömeget, ami pedig rontja a vezethetőséget, a stabilitást és a menetkényelmet. Amint azonban Takao Sato, a Toyota Fine-Comfort Ride projekt főmérnöke elmondta, a levegő nélküli abroncsok alkalmazásával ellentételezhető a villanymotor és a kiegészítő rendszerek plusz tömege, így az agymotornak kizárólag az előnyeit fogjuk élvezni, hátrányok nélkül.

A Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautón látható abroncsok jelenleg ugyanannyit nyomnak, mint egy hagyományos konstrukció, Takao Sato szerint azonban a következő évtized végére 30 százalékos tömegcsökkentést érhetnek el a konvencionális kerekekhez képest, ami már elegendő lesz egy modern villanymotor következmények nélküli befogadásához. A szokatlan megjelenésű abroncsok gyártási költségei nagyságendileg megegyeznek a tradicionális gumikéval, gördülési ellenállásuk azonban ma még valamivel rosszabb azokénál. Amint ez utóbbit sikerül megnyugtatóan kiküszöbölni, megkezdődhet a technológia széleskörű bevezetése, persze addig sem tétlenkednek a Toyota mérnökei.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....