Land Cruiser

Land Cruiser: jön a jubileumi különkiadás

2019.01.29.

Hatvan évvel ezelőtt kezdte meg nemzetközi karrierjét a Toyota Land Cruiser. A márka észak-amerikai leányvállalata jubileumi különkiadást készített az emblematikus luxusterepjáróból.

Bár az 1960-tól forgalmazott harmadik generáció, az FJ40-es széria tette a Land Cruisert világszerte elismert modellé, a típus már ezt megelőzően megkezdte nemzetközi karrierjét. Az FJ20-as szériát az ötvenes évek végétől exportálták Ausztráliába és Észak-Amerikába, ezzel párhuzamosan beindult a modell dél-amerikai gyártása is, tehát a Toyota Motor North America munkatársai elérkezettnek látták az időt a hatvanadik évforduló megünneplésére.

A Chicagói Autószalonon február első hetében bemutatkozó Toyota Land Cruiser Heritage Edition az első szériák célszerűségét a későbbi kiadások fényűző kivitelével ötvözi. A praktikum jegyében kizárólag két üléssoros, hatalmas csomagterű verzióban lesz elérhető 2019 nyarától; az utastér és a csomagtartó padlóját időjárásálló szőnyeg, illetve műanyag tálca óvja a sérüléstől, koszolódástól; valamint leszerelik a Land Cruiser más kivitelein szériatartozékként elérhető divatos, de terepjáráshoz nem különösebben célszerű oldalsó fellépőket, illetve a szintén inkább tetszetős, mint praktikus oldalsó krómbetéteket. Ezekből a részletekből egyértelmű, hogy a Land Cruiser Heritage Edition nem státuszszimbólumnak, hanem használati tárgynak, méghozzá rendkívül élvezetes használati tárgynak készült.

Az 1200 darabos széria minden modelljét 5,7 literes V8-assal szerelik. A 386 lóerős, 543 Nm forgatónyomatékú szívómotor (3UR-FE) elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja mind a négy kereket. Az összkerékhajtási rendszer Torsen részlegesen önzáró központi differenciálművel és felezővel alapozza meg a modell magabiztos terepalkalmasságát.

A Land Cruiser egyedülálló módon ötvözi a közúti kompetenciát a szuverén terepképességekkel. Az alvázas konstrukció és a kettős keresztlengőkaros első, illetve négy lengőkaros hátsó felfüggesztés kombinációja ugyanúgy erről gondoskodik, mint a hidraulikusan szabályozható kanyarstabilizátorok, amelyek aszfalton stabil kanyarvételi képességeket, terepen lenyűgöző kitérést engedélyeznek. A Heritage Edition sem nélkülözi a terepen hasznos elektronikus segédrendszereket, illetve a futómű, a hűtő, az üzemanyagtartály és a terepváltó mechanikus védelmére szolgáló, masszív alsó páncélzatot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.16
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók....
2025.12.16
Pár hete minden média felületen találkozhattunk a szomorú hírrel, hogy milyen komoly baleset....
2025.12.16
Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar....
2025.12.16
Az ukrán hadsereg folyamatosan fejleszti védelmi- és támadó képességeit, és ezzel összefüggésben....
2025.12.16
A vadonatúj Mazda CX-5 új korszakot nyit a márka életében: az első modell, amely megkapja a Mazda E....
2025.12.16
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen....
2025.12.16
Visszakerül a Forma-1-es versenynaptárba a Portugál Nagydíj. ..
2025.12.16
A négy kontinensen készülő BMW 3-as sorozat az elmúlt fél évszázad során a BMW Group nemzetközi....
2025.12.16
Erősen indult az első hét a 2026-os autópálya-matricák elővásárlásában: az utazóközönség december 8....
2025.12.16
Újabb téli tanácsokat adott a Magyar Gumiabroncs Szövetség a téli autózással, valamint a járművek....