családi utazó

Leesik az állad: Ezt kínálják 10 millió felett

2023.05.06.

V-osztályos Mercedes, de nem mindennapi állapotban.

Családi kisbuszt venni. A lehetetlen küldetés egyik alapkategóriája a használtautó vásárlásban. Rengeteg ilyen kaliberű autóról pattantunk már le, de azt hiszem, ez még minket is meglepett.

Újabb hajmeresztő történet a használt autók vásárlás előtti átvizsgálása című tevékenységből.

Újonnan horror, próbáljuk meg használtan

A kisbuszoknál sincsen másképp, mint bármelyik kategóriában. A prémium járművek első gazdái gazdagok, nem jelent problémát az akár 30 millió forint fölé rúgó vételár. Családnak ritkán jut ilyen osztályrészül, a luxus mikrobuszok inkább szállodáknál, VIP-transzfer cégeknél szolgálnak.

Sok nagycsaládos apuka álmodozik róla, hogy végre kompromisszumok nélkül pakolhasson a nyaralásra, mindenki elférjen gyerekek, kutyák, anyós és poggyász, plusz mindezt luxus körülmények között.

A 2015-ös Mercedes-Benz V250d műszerfaláról 254 ezer kilométer volt leolvasható. 8 évesen lehetett volna megkímélt állapotban is, de annyi sebből vérzett az egész autó, hogy azt nehéz lesz egy cikkben összefoglalni.

Szervizkönyv „niente”

Egy ilyen kaliberű, 10 milliónál is drágábban kínált autóhoz, ami ráadásul nem is olyan öreg, elvárna az ember valamiféle karbantartási történetet. A V-osztályhoz sem írott, sem elektronikus szervizkönyv nem tartozott, így élből nem lehetett következtetni a leolvasható futásteljesítmény valódiságára.

Talán nem véletlenül. Ahány vezérlőegység, annyiféle kilométer nyertünk ki belőlük, a legmagasabb eltárolt érték pedig a részecskeszűrő utolsó regenerációjakor mentett érték volt, (kapaszkodj!) 372.400 km!

A kocsi természetesen Németországból származik, lekövethetetlen és messziről jött autó, azt mond, amit akar.

Belül szép?

Ahogy vesszük. A kormánnyal nem mókoltak, az bizony kopott. A jobb első ülés és a 2. üléssor amúgy gyönyörű bőr kárpitja ki van szakadva. A műszerfalon világít a légzsákrendszer hibájára figyelmeztető jelzés, így nem fog átmenni a műszakin, legalább is szabályosan nem. A diagnosztikából aztán megtudtuk, hogy a bal első övcsat áramköre szakadt.

A fedélzeti rendszer érintőpadja nem működik. Megbecsülni sem lehet, hogy mennyibe kerülne helyreállítani.

Ha már bent ülünk, az általunk elvégzett vásárlás előtti használtautó vizsgálat kötelező részét is elvégezzük, kapcsolhatunk mindent, hogy működik-e. Az ablaktörlők és a mosóberedezés nem működött. Hát ez lehet egy kiment biztosíték is, és reménykedjünk benne, hogy tényleg az…

Öregebb a gumi, mint az autó

A kocsi első abroncsainak DOT száma alapján megállapítható, hogy azok gyártási ideje 2008! Nem írtam el, tényleg ennyi. Hátul ennél fiatalabb, de a kocsinál még mindig öregebb, 2014-es gumik voltak. Mindenhol egyformán kopott, 3 mm-es profilmélység volt jellemző.

Jaj, ki ne hagyjam, hogy elöl nyári, hátul téli kerekek voltak és a biztonság kedvéért minden felni le volt padkázva.

Ha már kár, legyen tetemes!

Nagyon jól mutat az extralistában az adaptív fényszóró. A diagnosztika itt is segített. A vezérlőegységek hűtőventilátorai nem működtek. Utána néztem, elég munkaigényes a csere. Ha csak ez a baja, akkor ezt 150.000 Ft környékén tudják orvosolni.

Ha jobban megnézzük...

...ott a baj!

A törött jobboldali fényszóró ennél kicsit drágább lesz, de 650.000,- Ft-ért készséggel kicserélik nekünk.

Ütött-kopott

Nem csak az a baj, hogy az első dobbetétek töröttek, de legalább 4 elemet telibe kellene fújni rajta. Ezen kívül rengeteg rányitásos sérülés, kisebb-nagyobb deformáció jellemzi a karosszériát, amelyből én most a jobboldali küszöbburkolat törését és mögötte a küszöb él horpadását emelném ki.

Korábbi károktól sem mentes az autó, de erre azért a fényszórók állapotából is lehetett már következtetni. A motorház fedél illeszkedése nem megfelelő, a hézagok nem futnak párhuzamosan.

A rétegmérés eredményei alapján pedig kijelenthető, hogy a motorház fedél, minden sárvédő és a jobboldali tolóajtó is javítva volt már korábban. A legmagasabb értéket, 1.066 mikront azonban a csomagtér ajtón sikerült rögzítenünk.

Ha már a tolóajtókat említettük, azok motoros működtetésűek. Ez nagyon kényelmes dolog, de ebben az autóban mindkét csúszó ajtó hibás volt: a baloldali ki sem nyílt(!), a jobbos pedig nem állt megfelelően, ezért akadozott működtetés közben.

Motor? Váltó?

A motor enyhén egyenetlenül járt ugyan, ennek az okát nem is sikerül pontosan meghatározni. Itt már „kissé” hitehagyott volt a megbízó, úgyhogy próbaútra el sem indultunk, pedig szívesen megfigyeltük volna a 7G-Tronic váltó működését ki tudja mennyi kilométer után.

Ezen ponton meg kell jegyezni, hogy szervizkönyv hiányában, bizonytalan futásteljesítmény mellett a váltóolaj és szűrő cseréje is esedékes, ami azonnal 250.000,- Ft körül mozog, emellé a kötelező motorszervizelés (olajcsere, szűrők cseréje is) dukál, majdnem ugyanennyiért. (Számlával, megfelelő alkatrészekkel.)

Hol is tartunk?

Nem számoltam, de minden hibát és hiányosságot figyelembe veszek, akkor még a karosszériamunkák nélkül is össze tudnám hozni a 2.000.000,- Ft-os költséget, ha pedig a külsőre is igényes vagyok, akkor inkább a 3-at.

Nem kérdés, hogy az elvégzett vásárlás előtti használtautó vizsgálat után az ügyfél sírva menekült haza és talán áldotta az eszét, hogy nem a saját tudására támaszkodott, amikor 10 millió forintot készült elkölteni.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....