premier

Lendületben Peugeot, Magyarországra is megérkezett az új 3008

2024.07.08.

Június végén mutatkozott be a hazai újságíróknak az új Peugeot 3008, ez a márka új zászlóshajója az elektromos és hibrid hajtású kompakt modellek szegmensében. A tesztvezetéssel összekötött sajtóeseményen szó esett az első öt hónap számairól, a jövőről és egy különleges fotópályázatról is, amelyet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közösen hirdettek meg.

- A Peugeot eladásai 30 százalékkal bővültek az idei első öt hónapban a magyarországi újautópiacon, ahol a márka az év végére 2 százalék fölé szeretné emelni részesedését - mondta Bálint Zsófia az újságíróknak Nagykovácsiban, a Teleki-Tisza Kastélyban. A márkaigazgató hangsúlyozta, a teljes magyar piac 9,5 százalékkal bővült 2024. január és május között.

A Peugeot márkakereskedők az idén az első öt hónapban 1247 új járművet adtak el, a személygépkocsi-értékesítés 12,5 százalékkal emelkedett, 732 darabra, míg a haszonjárműveké 67 százalékkal 515-re.

Bálint Zsófia a dinamikus bővülést elsősorban a kedvező finanszírozási konstrukcióknak tulajdonítja, de szerepe volt benne a megújult haszonjármű-palettának és az elektromos járművek térnyerését szolgáló állami támogatásnak is.

Magyarországon a Peugeot az elektromos járművek piacán elenyésző részesedéssel rendelkezik, ebben a szegmensben más európai gyártókkal együtt tavaly háttérszereplő volt a Tesla árcsökkentési akciója és a kínai BYD piacra lépése következtében - ezek a márkák voltak a fő nyertesei az elektromosjármű-támogatási rendszernek.

Az idén ugyanakkor versenyképes modellel, a 3008 új elektromos és hibrid változatával áll elő a Peugeot, amelyhez nagy reményeket fűz, hiszen az elődmodell eddig az eladásainak 25-27 százalékát adta.

Bálint Zsófia szólt arról, hogy a jelenleg 24 tagú márkaértékesítési hálózat az év végéig várhatóan három új ponttal bővül. - Egyre jellemzőbb a  multibrand, a kereskedők a Stellantis csoport más márkáival is foglalkoznak - nyilatkozta az MTI-nek.

Megtudtuk, a Stellantis csoporthoz tartozó Peugeot 2023-ban globálisan 1 124 268 új járművet értékesített, ami 6 százalékos bővülés az előző évhez képest. A márka fő piaca Franciaország, ahol több mint 305 ezer autó kelt el. A járművek 28 százalékát Európán kívül adják el.

A sajtóanyagból kiderült, 2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli/lecserélte egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra. A "kifutó" 3008 az utóbbi 7 évben 130 országban több mint 1 320 000 ügyfelet hódított meg. A márka változatlanul arra törekszik, hogy 2025-re minden modellje elektromos változatban is elérhető legyen, 2030-ra pedig szeretné elérni, hogy európai értékesítései 100%-át az elektromos modellek tegyék ki.

Az E-3008 az első olyan modell, amely a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. Ez egy teljesen új, innovatív szintet képvisel, úgy tervezték, hogy az ügyfelek számára legfontosabb szempontoknak megfelelően a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 700 km), a töltési idő (30 perc), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások (Trip planner, Smart charging, Vehicle to load és OTA frissítések).

Fontos, hogy a „Next-Level” PEUGEOT E-3008-at kizárólag a franciaországi Sochaux-ban gyártják. A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből (Allure és GT), három opciós csomagból és három elektromos motorból áll majd (210 LE, nagy hatótávú 230 LE és kétmotoros 320 LE négykerék-meghajtással). A kínálat egyes piacokon két hibrid változattal is kiegészül.

- A Next-Level E-3008 bevezetése fontos állomása annak a folyamatnak, mely a Peugeot 100%-ban elektromos márkává való gyökeres átalakulását célozza. A modell design, vezetési élmény és hatékonyság szempontjából új mércét állít fel. Az autó külső stílusának, a látványos Panoramic i-Cockpit® vezetőhelynek, az egyedülálló vezetési élménynek és a páratlan elektromos teljesítménynek köszönhetően új korszakot nyit a márka történetében, melyben a Peugeot lesz a leggazdagabb elektromos kínálattal rendelkező, általános termékpalettát kínáló francia márka a piacon - nyilatkozta korábban Linda Jackson, a Peugeot vezérigazgatója.

Az igazán reprezentatív helyszínen rendezett sajtóeseményen szóba került, a Peugeot arra vállalkozik, hogy fotóművészek segítségével mutassa meg, milyen inspirációkat ébreszthet egy új modell. A cél fiatalok támogatása, egyúttal értékes, egyedi művészeti alkotások létrehozása a MOME közreműködésével. A Peugeot márka magyarországi importőre a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) együttműködésben, fotópályázat keretében új szemszögből kívánja megmutatni az új 3008 modellt.

A MOME és a Peugeot, a márka nemzetközi projektje (Yellow Korner) mintájára magyar fotóművészeknek ad lehetőséget az új 3008 modell vizuális értelmezésére. Meghívásos pályázat keretében a MOME Fotográfia szakán tanuló hallgatók, doktoranduszok és nemrég végzettek közül az egyetem tizenkét alkotót kért fel, hogy dolgozzanak ki koncepciót fotográfiai eszközök felhasználásával, merész és szokatlan vizuális összefüggésbe helyezve jelenítsék meg az új modellt és ehhez kapcsolódóan az „Allure” fogalmát. A szakmai zsűri döntése alapján, Szombat Éva fotóművész mentorálása mellett három pályázó terve valósulhat majd meg a nyár folyamán, hogy ősszel kiállítás formájában az egyetemen és a Peugeot felületein is teret kapjon a tárlat. 

- Büszkék vagyunk rá, hogy míg a Peugeot központi fotóprojektjében a Yellow Korner fotóügynökséget és nemzetközi hírességeket kért fel, addig a magyarországi adaptációban a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tehetséges alkotói kaphatnak lehetőséget a részvételre. Oliviero Toscani, Laurent Baheux és Mister Fifou eddigi munkái, amelyeket a Peugeot felkérésére készítettek, annak a példái, hogyan lehet az ipari formát művészi szemszögből megközelíteni. Biztosak vagyunk benne, hogy meghívott magyar tehetségeink is egyedi látásmódjukkal gazdagítják az új modell kampányát és saját portfóliójukat” – nyilatkozta Szombat Éva a MOME Fotográfia szak oktatója.

– Nem klasszikus jármű- vagy reklámfotókat várunk. A felkért alkotóktól a egyéni látásmódjukra és gondolatvilágukra jellemző alkotásokat kérünk, amelyek kreatívan közelítik meg a vonzerő fogalmát, merészek és szokatlan vizuális összefüggésekbe helyezve jelenítik meg az autókat – nyilatkozta Bálint Zsófia a Peugeot magyarországi márkaigazgatója.

A sajtóeseményen Mocsai Zoltán marketing vezető részletesen bemutatta az új 3008-at. Hosszan beszélt a méretekről a dizájnról, a teljesítményről, az utastérről és a felszereltségről. Az új Peugeot Panoramic i-Cockpit látványos 21”-os lebegő panoráma-képernyője mellett az utastér kimondottan vonzó, high-tech jellegét erősíti a nyolcféle színre beállítható LED-es hangulatvilágítás is.

Kiderült, az új E-3008 első ülései AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkeznek, amit egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítél oda. A GT változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igény be vehető.

Az egészséges utastéri levegő biztosítása érdekében az új Peugeot E-3008 AQS (Air Quality System) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe kerülő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belső levegő keringetése funkciót. GT kiviteli szinten ezen felül a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opciós Clean Cabin légkezelő rendszer is kérhető. A levegőminőségre vonatkozó információ a panoráma-képernyő jobb oldalán jelenik meg.

A hangszigetelés még tovább fokozható az opciós többrétegű első ablakokkal. Külön említést érdemel a kiváló minőségű Focal Premium hifirendszer, amely a Peugeot és a prémium audiorendszerekre specializálódott francia Focal cég többéves közös tervezői munkájának gyümölcse.

A kalaptartó alatt mért 520 literes hasznos térfogatával az új E-3008 csomagtartója ugyanolyan tágas, mint elődjéé. Az új STLA Medium platform a választott motortól függetlenül azonos méretű csomagtartót biztosít. A Peugeot az új E-3008 kínálatában szereplő Drive Assist Plus rendszerrel újabb lépést tesz a félautonóm vezetés felé. A rendszer a járműben elhelyezett különböző érzékelőkre (kamerák, radarok stb.) és az online navigációs rendszer információira támaszkodva segíti a vezetőt.

A sajtóeseményen fény derült az árakra is, majd a program tesztvezetéssel ért véget. Portálunk először a hibridhajtásal szerelt 3008-as modellt futtatta meg, majd kipróbálta a teljesen elektromos változatot is Nagykovácsi környékén. A tapasztalatokról egy későbbi cikkben írunk.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.23
Máris tiltakozik az ellenzék.   ..
2024.07.23
A német luxusautó-gyártó rontotta 2024-re vonatkozó bevételi előrejelzését, mert egy árvíz....
2024.07.23
A használtautó-kereskedők egyik szeme sír, a másik nevet: a forgalom bővül, ugyanis ötvenezerrel....
2024.07.23
Az Audi Forma-1-es csapata bejelentette üzemanyag- és kenőanyag-partnereit. Amint azt az....
2024.07.23
Ez 35,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi mennyiséget – derült ki az orosz vámhatóság....
2024.07.23
A 71-es főúton ellenőriztek a járőrök. ..
2024.07.23
Az Automobili Lamborghini zsinórban hatodik alkalommal nyitotta meg az exkluzív és fényűző....
2024.07.23
Újabb gyorsforgalmi közúti kapcsolat létesül Magyarország és Ausztria között - közölte az Építési....
2024.07.23
A Kecskeméti Járási Ügyészség lopás kísérlete miatt vádat emelt két férfival szemben, akik egy....
2024.07.23
A dél-koreai autóipari beszállító vállalat új, mintegy 21 milliárd forint értékű beruházása....