járműgyártás

Lépéshátrányban a német gyártók Kínában

2022.05.31.

Az elmúlt öt évben jelentősen csökkent a német gyártók piaci részesedése Kínában. Ez nagyrészt az e-mobilitás felfutásának köszönhető. Egy tanulmány a német márkák magas befektetéseit várja – írja az automobilwoche.de

 

Német autók Kínában: a német gyártóknak meg kellett birkózniuk az elmúlt években csökkenő piaci részesedéssel. Fotó: Volkswagen

Az Alix Partners vezetési tanácsadó cég a német autógyártók és beszállítók kínai befektetéseinek további növekedésére számít. Öt év múlva "valószínűleg a német cégek központjain kívül a legnagyobb fejlesztőcsapatok is ott lesznek" - írta Xing Zhou, az Alix igazgatója egy tanulmányában.

A német autógyártók piaci részesedése a világ legnagyobb piacán 25 százalékról 17 százalékra csökkent az elmúlt öt évben az elektromobilitás felfutásával. Legfontosabb egységes piacukon – a globális eladások 40 százalékával – a német gyártóknak nem sikerül (vagy csak nagy kedvezménnyel) értékesíteni az e-modelleket. Első modelljeiknek hiányosságai voltak a hatótávolság, a csatlakoztathatóság és az infotainment terén.

A több mint 300 modellel Kínában óriási a verseny – írta Xing Zhou, az Alix igazgatója. A jelenlegi top 10-ben a kínai gyártók mellett csak a Tesla szerepel.

Időközben azonban a német autógyártók sokat fektettek a felzárkózásért folytatott versenybe. Az e-autók piaci részesedésének megduplázódása 4 százalékra fontos első jel. Az elektromos autók technológiai és modellciklusai rövidebbek és gyorsabbak, a kínai piac pedig dinamikusabb, így a német gyártók elektromos autóinak második generációja visszaszerezheti piaci részesedését.

A sikerhez azonban több beruházásra van szükség a mérnöki és gyártási rendszerekbe. Ez magában foglalja helyi technológiai központok létrehozását, stratégiai partnerségeket és felvásárlásokat. "Ahelyett, hogy a függőségről szóló vitákba keverednének, a német autóipari vállalatoknak minden lehetőséget meg kell ragadniuk, hogy úrrá legyenek a kínai átalakuláson, és ezt a tapasztalatot nyereségesen hasznosítsák a világ más régiói számára" - írta Xing Zhou, az Alix igazgatója. A német autóipari cégek befektetései alapvetően hosszú távú elkötelezettséget mutattak a helyi fejlesztésű járművekre alapozva. „Várható, hogy ezek a beruházások tovább növekednek

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....