filmforgatás

Lovagokkal, sárkánnyal és óriás buborékokkal forgatták a Hyundai KONA reklámfilmjét Budapesten

2023.09.14.

Középkori lovagok, óriási szappanbuborékok, egy félelmetes sárkány, egy Forma 3 versenyautó és egy hatalmas monster truck jelennek meg Budapest utcáin az új Hyundai KONA reklámfilmjében. A márka legújabb modelljének reklámkampányában a gyerekek önfeledt játékát, határtalan képzelőerejét idézi meg. A gyerekkort, amikor még hiszünk benne, hogy minden lehetséges.

A Hyundai igazi hollywoodi hangulatot varázsolt Budapestre, amikor itt forgatta a vadonatúj KONA Electric reklámfilmjét, amely egy kalandos utazás története, magával ragadó képekkel és filmes trükkökkel. A reklám egy kisfiú, Noé történetét meséli el, aki KONA kisautójával belefeledkezik a játékba, egy olyan képzeletbeli világban, ahol bármi lehetséges. A reklámfilmet az a hétköznapi varázslat ihlette, amelyet a kisfiú a valódi KONA-ban él át, amikor az édesanyjával utazik az autóban.

A spot azt üzeni, „Élj határok nélkül” hiszen az új KONA több, mint egy autó: beindítja a képzeletedet és álmaid megvalósítására ösztönöz. Erre erősít rá az erőteljes üzenet is "Mikor felejtetted el, hogy minden lehetséges?".

Híres magyar szakemberek dolgoztak a KONA Electric budapesti forgatásán

A reklámfilm rendezője, a dán Nicolai Fuglsig, aki számos szakmai díjat nyert már, többek között a Cannes Lions International Festival of Creativityn is, de hollywoodi produkció is fűződik a nevéhez: a 12 katona című mozifilm, Chris Hemsworth-szel a főszerepben.

"A képzelet varázslatos, és mi azt akartuk érzékeltetni, mintha egy gyerek játszana a játékautójával. Meg kellett találnunk a módját, hogy az autó úgy mozogjon a reklámfilmben, mintha egy gyerek kezében lenne." - meséli Nicolas Fuglsig, rendező.

A közel 100 fős stábnak sok magyar szakember is tagja volt. Az operatőr a Kossuth-díjas Erdély Mátyás volt (Saul fia), a drónfelvételekért Hévizi Tamás (A besúgó, Vörös veréb) felelt.

A reklámfilm egyik leglátványosabb vizuális eleme a KONA gyors forgó mozgása. Ezt úgy valósították meg a készítők, hogy az autót egy forgó platformra helyezték, amelyet kifejezetten a felvételhez építettek, és amelynek a mozgása azt imitálja, ahogyan a gyerekek játék közben tologatják, pörgetik a játékautóikat.

Ez a különleges „forgató” igényelte a legnagyobb előkészületet és a biztos technikai hátteret, hiszen ezt kifejezetten a Hyundai KONA-hoz tervezték, kizárólag a reklámspot kedvéért.

„Mint a márka hazai importőre nem csak a forgatáson használt Hyundai modelleket, hanem a műszaki hátteret is biztosítottuk. Kollégáink végig jelen voltak a forgatás ideje alatt, hogy bármilyen esetlegesen előforduló műszaki kérdés, probléma esetén azonnal segíteni tudjanak. Szerencsére nem volt szükség a beavatkozásra, leginkább a speciális forgató eszköz telepítésekor volt igény a mérnöki tudásra.” – meséli Ördög Ibolya, a Hyundai Holding Hungary marketing és kommunikációs vezetője.

Érdekesség, hogy a reklámban látható játékokat külön le kellett gyártatni a forgatáshoz, hogy pontosan ugyanúgy nézzenek ki, mint az „eredetiek". Így készült el az élethű KONA játékautó is, amit bizonyos jelenetekben szívószállal mozgattak a stáb tagjai. Az óriás buborékok és az utcákon repkedő sárkány számítógépes grafikával (CGI) készültek, de volt, hogy a buborékokat a jelenlévők fújták.

Miért Budapest?

Budapest rengeteg filmes produkciónak ad otthont, köszönhetően a város adottságainak és a rendelkezésre álló szakmai know-how-nak. A Hyundai esetében úgy választották ki a budapesti helyszíneket, hogy azokat jellemezze a modern és a klasszikus építészet, az európai, városias hangulat. Ez érezhető a reklámban is, ahol többek között az Alagút, a Madách tér és az Budapart tér is feltűnik, sőt remek kontrasztot mutat a sárkánnyal vagy épp a hatalmas monster truck-kal.

A forgatásról készólt werkfilmet ITT nézheti meg.

Ördög Ibolya szerint a forgatás mindvégig professzionális volt, a magyar stáb, a lovak, lovasok mind tökéletes összhangban dolgoztak együtt és valódi élmény volt nézni a folyamatot.

„Örülünk, hogy a részesei lehettünk a munkának. A televízióban futó kampány adaptációjának gyártása során a spotban szereplő anyuka magyar hangja Lékai-Kiss Ramóna lett, aki a Hyundai hazai márkanagykövete és a véletlenek talányos összejátékának köszönhetően Rami kisfia is Noé és a filmben szereplő kifiúval nagyjából egykorú. Hitelesebb magyar hangot nem is találhattunk volna a feladatra. Már csak a kisautót kell megszereznünk Noénak, de mi már tudjuk, hogy semmi sem lehetetlen.”

A vadonatúj KONA Electric

A vadonatúj KONA Electric a világ első teljesen elektromos meghajtású szubkompakt SUV-ja. Egyesíti a két leggyorsabban növekvő autóipari trendet: az elektromos mobilitást és az SUV karosszériatípus progresszív stílusát. Formavilága ugyanolyan expresszív, mint a hagyományos KONA-é, miközben illeszkedik a modern, környezettudatos vásárlók életstílusához és igényeihez: legyen élmény az autót vezetni a lehető legkisebb környezeti hatással. A vadonatúj KONA formatervezésének legfontosabb

megkülönböztető eleme a zárt hűtőrács, amely tiszta és stílusos megjelenést biztosít, miközben javítja az aerodinamikát is.

A fogyasztók kényelmét előtérbe helyezve az új modell tágas belső teret és kivételes kényelmet kínál, így biztosítva nagyszerű élményt és nyugalmat a vezetők és az utasok számára egyaránt. A KONA 65,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelve a versenytársak közül a leghosszabb tisztán elektromos hatótávolsággal 514 km-rel büszkélkedhet, és olyan fejlett technológiákkal rendelkezik, mint például a Digital Key 2 Touch funkció vagy a dupla 12,3 hüvelykes integrált kijelzők is.

Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke úgy véli, a KONA Electric-kel a legmodernebb és fenntartható technológiát kínálják, amely modern dizájnnal és stílussal párosul.

„Azok az ügyfelek, akik ezt az autót vezetik, úgy konfigurálhatják, hogy az megfeleljen személyes életstílusuknak. Nem kell kompromisszumokat kötniük a belső tér tágassága vagy a stílus terén. A két akkumulátorcsomag lehetőségének köszönhetően pedig kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb hatótávolságot. Úgy gondoljuk, hogy a jövő elektromos és üzemanyagcellás lesz. És a jövő már itt van.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....