tuning

Luxus tuning – 2. rész – Brabus és Startech

2019.04.27.

A második részben két igen patinás tuningcéget és néhány terméküket vizsgáljuk meg. Tarts velünk!

Brabus

A Brabus 2014-ben ünnepelte a legjobb márkának kijáró éves díj sorozatbeli 9. elnyerését. Az elismerést a német Auto motor und sport olvasói szavazták meg. A vállalat gyökerei egészen 1977-ig nyúlnak vissza, amikor Budo Buschmann létrehozta a német mérnöki szakértelemre alapozó tuningcéget, amely az alapmodellekben rejlő lehetőségek maximális kiaknázására törekszik, valamint egyedi optikai, külső és belső kiegészítőkkel örvendezteti meg kivételes vásárlóközönségét. Üzlettársa jó barátja, Klaus Brackman volt – a két név Bra és Bus kezdőbetűiből született meg a Brabus szó.

A cég szoros együttműködésben áll a Daimlerrel: mezei smart, Mercedes-Benz és akár Mercedes-AMG modellek komoly tuningja a fő profil a négykerekűek terén, de a leghatékonyabb működés érdekében olyan drága közlekedési eszközök is szerepelnek az átalakítási listákon, mint például csónakok, jachtok vagy magánrepülők is. És ne felejtsük el az igen értékes, új csúcsmodellek árával versengő klasszikus példányok felújítását és forgalmazását sem a Brabus Classic gyűjtemény személyében – az utóbbi években egyre nagyobb tiszteletet vívnak ki maguknak az oldtimerek a magasabb szinteken. Egyszóval a cég koncentrál minden olyan területre, ahol a nagyon nagyból nagyot lehet kaszálni. Igen, mindent lehet még fokozni – ha egyszer vannak, akik megfizetik… Elég felpillantanom a három magángépre, amelyek sebészi pontossággal jönnek-mennek Párizs felett nap mint nap.

Ami viszont szimpatikus, hogy közel alapmodellek alapmotorjaihoz is elérhető a tuning. Így körülbelül 200 lóerőtől egészen 900-ig versenyképes a márka. És ne csak brutál nyomatékra, széles kerekekre gondoljunk, hanem igen is elegáns, nem hivalkodó szolid szedánok is kikerülnek a gyárból a bárány- vagy farkasbőrbe bújt fenevadak mellett. Minden kívánság és pénztárca kérdése.

Mert kezelésbe vehetik meglévő Mercedes-ünket, de akár új AMG-k átépítését is kérhetjük. Utóbbi esetben a Brabustól kapjuk meg egyenesen az átépített új autót. A motortuning új szoftver írását és komponensek cseréjét is jelenti (pl. dugattyúk). Ez nem ovis chiptuning a sarokról. A beavatkozásoknak köszönhetően szupersportautók szintjére lép előre csillagos járművünk.

Nevezetesen, a 800, 850 és 900 számokkal fémjelzett AMG-típusok ilyen lóerőben mért teljesítmény leadására képesek. Ez nagyjából másfélszerese a gyári tuningénak. A forgatónyomaték terén 1000 vagy akár 1450 newtonméteres adatokkal találkozunk, amely a váltók és az osztóművek fizikai határait feszegeti. Igény esetén versenydifferenciálművet is beépítenek számunkra.

Egy Mercedes-AMG E63 S sportszedán 3,0 másodperces 0-100-as sprintje néhány kivételtől eltekintve megveri a legtöbb Ferrariét, illetve Lamborghinik is alul maradhatnak a pirostól. Akik nagy tételben játszanak, vagyis inkább pályáznának, azoknak még inkább érezhető a tuning magasabb sebességnél. Ennek szemléltetésére említsünk csak meg egy régi klasszikust az AMG eresztéséből, egy SL65 AMG-t, amely gyermeki könnyedséggel gyorsít ötödikben 210-ről majdnem 300 km/órás tempóig! A Polóm talán egyesben húz ekkorát, mint ez itt ilyen tempónál…

A módosított hűtőrendszer mellett a feltöltésen is változtatnak. A nagyobb teljesítményhez könnyedebb átáramlású, súlymérsékelt kipufogórendszert is kérhetünk. A fékek akár 12 dugattyúsak is lehetnek – ha már kérésünkre eltörlik a 300 km/órás sebesség-leszabályzást, nem árt a hatékony lassítási képesség bő 2 tonnánál.

Az összkép az opciós szélesítésekkel, csupasz karbon elemekkel és vad felnikínálattal a sportos vonal felé tolható el, ugyanakkor a visszafogott, mégis nagyon stílusos kiegészítők szerelmesei is megtalálják számításukat a Brabusnál. Ebben az egyedi belső dekorlemek, a pedáldíszítés, az egyedülálló váltókar és a módosított, Brabus-logókkal bőven ellátott bőrözés is segít.

Startech

A Startech a Brabus egy leányvállalata. Ha már a csillagos német vonal és az egyéb extrém ágazatok lefedettek, a brit luxus vérvonalra is át lehet evezni, hogy Jaguarok, Range Roverek és Bentley-k is gyarapodhassanak lóerőkben. Vajon hova lehet fokozni a műszakilag és életművészeti szempontból is az abszolút magasságban létező Aston Martinokat? De az olasz luxust sem vetik meg a designerek és mérnökök, szóval például a Maserati is szerepel a listán. A recept itt is hasonló, motor- és optikai tuning egyaránt rendelhető, vagyis könnyedén össze lehet hozni vérbeli maffiózó autókat.

3 év vagy 100 ezer kilométer garancia az elvégzett átalakításokra? Hm, nem is hangzik rosszul, hogy a feltételek megegyeznek a gyáriéval. Talán tényleg nem a haverunk ismerősének a barátjával állunk szemben, aki a legjobb a kerületben, és a legtöbbet hozza ki verdánkból a legkevesebb pénzért cserébe.

Egy szép Merci egy kis Brabus optikával és egyéb tuninggal fokozva? Nekem nagyon ínyemre válna egy olyan világban, ahol már 43-as jelzés mellé felkerül az AMG betűhármas, vagy amelyben lassan az összes BMW viseli az M-részleg logóját (ide egy kis Alpina tuning jönne jól). Te milliomosként költenél csúcs-Mercid tovább csinosítására? Vagy beérnéd egy ízléses, a már-már közhelyes AMG-optikát felülmúló Brabus-szettel az elérhető és értelmes kategóriából?

A luxus tuning cikksorozat hamarosan ismét folytatódik, további, nagy álmokból megszületett cégeket, modelleket és érdekes, példás élettörténeteket bemutatva. A sorozat első része itt olvasható, mint egy 21 éves fiatalember álmának megtestesülése.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....