járműértékesítés

A magyarországi régió viszi a hátán a Toyota európai eladásait

2024.02.05.

Nem egészen két évvel azután, hogy integrálta közép-európai tevékenységeit, a Toyota Central Europe az élre ugrott, mint az autógyártó legnagyobb forgalmú értékesítési szervezete.

Felismerve a térségben rejlő potenciált, a Toyota Motor Europe 2022. április elsejével közös irányítás alá vonta négy közép-európai piacát: Csehországot, Lengyelországot, Magyarországot és Szlovákiát. A varsói központtal létrehozott Toyota Central Europe 2023-ban töltötte be fennállásának első teljes évét, az értékesítési eredmények pedig fényesen igazolták a döntést: a TCE tavaly a személyautók és a könnyű haszonjárművek terén egyaránt a kontinens legnagyobb egységes Toyota-piacának bizonyult.

A visegrádi országokban 152 822 darab Toyota személygépkocsi talált gazdára tavaly; ez a márka teljes európai forgalmának csaknem 14 százaléka. Hogy milyen erős a közép-európai régió, jól szemlélteti, hogy a második legnagyobb piacán, Nagy-Britanniában 14 százalékkal kevesebb (131 109 db) Toyota személyautót értékesítettek. Franciaország a harmadik (127 045 db), Olaszország csak a negyedik (111 641 db) helyen végzett a házon belüli versenyben.

A Toyota Central Europe elismerésre méltó 18 százalékkal növelte eladásait 2023 során, miközben a márka Európa egészét tekintve 7%-os erősödést ért el. A négy országban összesen 15,1 százalékos piaci részesedést értek el a Toyota személyautók.

Ez a siker természetesen büszkeségre ad okot minden érintett számára, ennél azonban jóval nagyobb a piacvezető szerep jelentősége. A térség különösen erős pozíciója nem csupán a kiszállítások tervezésében és a gyártás lekötésében érvényesíthető, de akár a jövőbeli modellek kialakításában is. Az érintett országokban élő ügyfelek számára mindez azt jelenti, hogy könnyebben juthatnak hozzá kívánt Toyota személyautójukhoz, amelyek ráadásul minden eddiginél szorosabban igazodnak a térség specifikus elvárásaihoz.

Ami a Toyota Professional értékesítését illeti, a régió itt is vezeti az európai piacot: a négy országban összesen több mint 22 500 könnyű haszonjármű talált gazdára 2023 során. Ez csaknem ötezer példánnyal több, mint egy évvel korábban, és az Európában eladott összes Toyota haszonjármű 16 százalékát teszi ki, ami a piacrész 5 százalékpontos emelkedését jelenti egyetlen év leforgása alatt.

 

Fotó: Toyota 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....
2024.05.15
Kevésen múlt a tragédia egy tahó manőver miatt - nagyot mentett a Renault sofőrje. ..
2024.05.15
Immár nemcsak letöltendő börtönbüntetést, hanem vezetői engedélyének akár tíz évre szóló....
2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..