kínai gyártók

Magyarországot is meghódíthatják a kínai gyártók

2023.03.10.

Bár egyelőre nem látni túl sok kínai autót a magyar utakon, ez rövid időn belül megváltozhat és jó eséllyel egyre több egyelőre "ismeretlen" márka modellje jön majd szembe velünk a magyar utakon.

Az elektromos autók teljesen felforgatták az autóipart és úgy tűnik elhozzák a kínai autógyártók aranykorát is egyben. A kínai állam óriási összegeket költött az elektromobilitásra és részben ezeket a programokat kihasználva lett világszinten is jelentős autógyártó több helyi márka is.

Mindeközben 2020-ban a koronavírus okozta lezárások miatt az európai autópiac a földbe állt, az Európai Unió államai pedig különböző gazdaságélénkítő-programokat indítottak, hogy életben tartsák a keresletet.

Ezek a kezdeményezések szinte egytől egyig a legalább részben elektromos autók terjedését célozták, így jelentősen olcsóbban lehetett elektromos autókat vásárolni Európában. Ezek a programok még többnyire futnak, de a legtöbb jelentős európai országban már csökkent a támogatás összege, ezért sokan tartanak is tőle, hogy a programok kifutásával rengeteg vásárló eltűnik az elektromos autók piacáról.

Adott tehát a jelentős kínai elektromos autó ipar, az európai támogatások és a szén-dioxid-mentes közlekedés terve. Európa számos vezetője, például Macron francia elnök szeretné elkerülni, hogy a kínai gyártók profitáljanak az európai támogatási programokból és egyfajta védővám bevezetését szorgalmazza.

Ugyanakkor tervének hátulütője, hogy a kifutó támogatási programok egy esetleges védővámmal keresztbe tennének a szén-dioxid-mentes közlekedés tervének. Így vagy úgy fizetni kell az elektromos autók terjedésének a költségét és ha ezt nem állami támogatásokkal teszik, muszáj lesz engedni a kínai gyártók érkezésének.

A kínai márkák mára kiváló, az európai modellekkel a versenyt felvenni képes modelleket gyártanak, és mivel Európában egyelőre szinte ismeretlenek, kifejezetten agresszív árazással szereznek maguknak piacot.

Így jön létre ez a hallgatólagos megállapodás, mely során a kínaiak megszerezhetik az európai piac jelentős részét, aminek megszerzéséhez eleinte alacsonyabb áron adják autóikat, cserébe az európai államok könnyebben elérhetik, hogy az autópark egyre növekedő része legyen elektromos.

Hogy ez a kínaiak által megszerezhető rész mekkora, egyelőre kétséges. Számos elemző 5-10 százalékot tart reálisnak, de például az Autós Nagykoalíció magyarországi importőrök körében végzett felmérése alapján a válaszadók a 30 százalékos piaci részesedést is reálisnak tartják akár 5 éven belül.

Ez a különbség azért lehet, mert a magyar piac kifejezetten kicsi, évente körülbelül 110.000 darab autó talál gazdára, ami jelentéktelen mennyiség európai mércével. Európai nagy országai saját autóiparral rendelkeznek, vannak hazai márkáik, amik eleve népszerűek és tőlük nehéz elvenni a piaci részesedésüket. Ráadásul a nagy nyugati országokban az állampolgárok vásárlóereje is jelentősen nagyobb, valamint a cégeik is minden bizonnyal a hazai márkákat támogatják majd azzal, hogy tőlük szerzik be autóikat.

Ezzel szemben a magyar piacon a vásárlók a legjobb ajánlatot választják, így a döntésük racionálisabb, mint a nyugatiaké. Ha egy autó jó és olcsó is, nálunk népszerű lesz.

Márpedig a hamarosan Magyarországon is aktív kínai márkák autó jók és olcsók, így nálunk megszerezhetik akár a piac harminc százalékát is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....