alkatrész gyártás

Már Lengyelországban is gyárt ultramodern hibrid részegységeket a Toyota

2018.12.07.

A Toyota megkezdte a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtásának fontos részegysége, a sebességváltó-differenciálmű egység gyártását a Toyota lengyelországi, wałbrzychi üzemében. Ez az első olyan, nem Ázsiában működő gyár, ahol ilyen típusú, a világ jelenlegi csúcstechnológiáját képviselő hibrid hajtáslánc-részegység készül. A lengyelországi termelés komoly piaci igényeket elégít ki: míg a környezetbarát hibrid elektromos hajtást két évtizede világhódító útjára indító Toyota egymilliomodik hibrid autójának eladására 10 évet kellett várni, ma már évente több, mint másfél millió hibrid Toyota és Lexus talál gazdára világszerte, ennek közel egyharmada Európában.

A Toyota és prémium márkája, a Lexus az elmúlt két évtizedben már közel 13 millió hibrid elektromos autót értékesített világszerte, amelyből mintegy 2,1 millió Európában talált gazdára, mára pedig a kontinens a világ legzöldebb autógyártójának tartott japán konszern hibrid eladásainak közel egyharmadát adja. Idén a piac legszélesebb, világszerte 35, Európában 16 modellből (2019-től 20 modell) álló hibrid elektromos modellportfólióját kínáló, és a világszintű hibrid eladások mintegy 70%-át jegyző Toyota és Lexus együttes hibrid eladásai megközelíthetik az 1,7 millió darabot. Az ebből Európában gazdára találó közel félmillió hibrid elektromos autó legyártásában kiemelt szerep jut majd a lengyelországi gyárnak. A sebességváltó-differenciálmű egység ugyanis a hibrid hajtáslánc létfontosságú része, a Lengyelországban gyártott egységeket a vadonatúj Toyota Corolla Hybrid és a Toyota C-HR Hybrid modellekbe szerelik majd be. Az alig két éve bemutatott Toyota C-HR mára a világ legnépszerűbb hibrid autója, a jövőre érkező, és a C-HR-hez hasonlóan a világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával szerelt vadonatúj Corolla hibrid eladásai pedig még ennél is sikeresebbek lehetnek, tekintve hogy az elődmodell Corolla évek óta a világ legnépszerűbb autója.

Az új befektetés jelentős mértékben hozzájárul ahhoz, hogy a lengyel autóipar fontos szereplővé váljon a hibrid elektromos járművek gyártásában: a jelenlegi és más, a közelmúltban eszközölt befektetések révén körülbelül 600 új munkahely jön létre, a Toyota eddigi lengyelországi befektetéseinek összege immár meghaladja az egymilliárd eurót. A negyedik generációs hibrid sebességváltó-differenciálmű egységek a lengyel Wałbrzych városban működő Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) üzemében beinduló gyártása jelképezi a Toyota azon tervének első fázisát, hogy lengyelországi üzemeiben meghonosítja a fejlett hibrid technológia és a Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemez gyártását. Ezzel a lengyelországi gyártókapacitás a Toyota elektromos hajtási stratégiájának felgyorsításában is fontos szerephez jut. A TMMP a Toyota első olyan üzeme Ázsián kívül (és a második Japánon kívül), amelyet a vállalat alkalmasnak ítélt a fejlett technológiájú sebességváltó-differenciálmű egységek gyártására. A sebességváltó-differenciálmű egység teremti meg az elektromotorok és a belsőégésű motorok közti együttműködést, vagyis a hibrid hajtáslánc létfontosságú részét képezi.

“2000-ben, első hibridünk piacra dobásával elindítottuk Európát az elektromos autózás felé vezető úton. Ma már majdnem minden második eladott autónk hibrid, és ez az arány folyamatosan növekszik. A hibrid hajtás a Toyota egyik fontos megkülönböztető terméke, és fontos része nagyívű elektromos hajtási stratégiánknak, amelynek értelmében 2030-ig több mint évi 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos autót akarunk értékesíteni világszerte, és évente 1 millió nulla károsanyag-kibocsátású járművet szeretnénk eladni.” – fogalmaz Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....