Honda Civic Type R
A Zöld pokol néven is emlegetett, az Eiffel hegységben kanyargó, összességében 25 km-es aszfaltcsík északi köre a Nordschleife, mely régóta az autózás szerelmeseinek egyik fellegvára. De nem csak ők kedvelik a roppant változatos vonalvezetésű, igazi kihívást jelentő pályát, hanem az autógyárak is, ugyanis a 250 km/h feletti végsebességgel, vagy a pár másodperces 0–100-as gyorsulással ma már nem lehet kitűnni a vetélytársak közül, de egy jó köridő még ma is hírértékkel bír.
Eleinte a sportkocsiknak nevezett autókat gyártók kezdték méregetni magukat és terméküket ebben a miliőben, de fokozatosan a volumengyártók is felismerték a benne rejlő lehetőséget, és teljesítményorientált modelljeiket egy-egy tapasztalt pilóára bízva igyekeztek, és igyekeznek a legjobbnak beállítani.
A Honda 2015-ben a Civic 9. generációjából készített Type R-t küldte a Nürburgringre, ahol 7:50,63-as idővel döntötte meg a korábbi csúcsot. Ez a modell csak bő egy évig volt a piacon, de ennyi is elég volt a Volkswagen számára, hogy egy Golf GTI Clubsport S modellel 7:49,21-et fusson.
Ahogy várható volt, a Honda ezt nem „hagyhatta”, és a 10. generációs Civic Type R egy korai, még a sorozatgyártást megelőző, de a végleges változattal már teljes mértékben megegyező kivitelével április 3-án újra rekordkísérletbe fogott. Az időjárási körülmények kedvezőek voltak mind a motor teljesítménye, mind az utcai, de versenypályás használatot is lehetővé tevő nagy tapadású gumiabroncsok szempontjából, így megszületett a Nürburgring elsőkerék-hajtású szériaautóval futott új körrekordja, ami 7:43,80!
Fedélzeti kamerás videó körrekordról
Az eddigi rekordot 5,41 másodperccel felülmúló új többek között a hosszabb tengelytávolságnak, a Multi-link hátsó futóműnek és nem utolsó sorban a kedvezőbb légellenállásnak köszönhető a nagyobb átmérőjű (20 colos) és szélesebb kerekek, valamint a 10 lóerővel erősebb, immár 320 lóerős motor mellett.