Le Mans 24 órás futam

Már nagyon készülnek a csapatok a hétvégi Le Mans-ra

2020.09.15.

Az idei lesz a negyedik olyan alkalom a 24 órás Le Mans 97 éves történetében, amikor nem júniusban rendezik meg a futamot.

A versenyre nagyon készült a legendás viadal favoritja, a TOYOTA GAZOO Racing is, amely célul tűzte ki a sorozatban harmadik diadalt a 24 órás Le Mans futamon, hiszen ez lenne a tökéletes utolsó szereplés a történelmet író Toyota TS050 HYBRID versenygép számára a francia pályán.

Az 1000 lóerős, összkerékhajtású TS050 HYBRID már a 2016-os bemutatkozásakor is csupán két körre volt a győzelemtől, majd 2018-ban és 2019-ben győzött is. Idén, az LMP1-korszak lezárásakor az autó utoljára vállalja fel ezt a kihívást – méghozzá azzal a célkitűzéssel, hogy összehozza a mesterhármast, amivel a TOYOTA GAZOO Racing végleg megtarthatná a Le Mans-i trófeát.

Amellett, hogy beírta nevét a történelemkönyvekbe, a TOYOTA első Le Mans-győztese, illetve a 2017-ben Kamui Kobayashit a Circuit de la Sarthe pályán minden idők leggyorsabb köréhez hozzásegítő TS050 HYBRID új mércét állított fel az üzemanyag-hatékonyság tekintetében. A fékezési energia 60 százalékát visszanyerő, és a 24 óra során nagyjából 3000 MJ hibrid energiát adó rendszer hatékonysága már 150 százalékkal javult a 2012-es szinthez képest. Az üzemanyag-fogyasztás 35 százalékkal csökkent 2012 és 2019 között, miközben a köridők mintegy 10 másodpercet javultak ugyanebben az időszakban.

A két TS050 HYBRID négy másik LMP1-autóval száll majd versenybe a 60 fős mezőnyben, ahol akár a FIA Hosszútávú Világbajnoki (WEC) címeit is megszerezheti a csapat. A Le Mans lesz a 2019-2020 évi WEC-idény utolsó előtti fordulója. Jelenleg a Spa futamon győztes Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López állnak 12 pontos előnnyel a világbajnoki mezőny élén a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del. Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima – az utóbbi két év Le Mans-győztesei – csapattársukkal, Brendon Hartleyval a második helyen várják a jövő heti futamot, ahol összesen 51 pontot lehet majd gyűjteni.

Az idei év lesz a negyedik olyan alkalom a 24 órás Le Mans 97 éves történetében, amikor nem júniusban rendezik meg a futamot. 1923-ban a legelső versenyt májusban rendezték, majd az 1956-os versenyt júliusban, míg 1968-ban a franciaországi zavargások miatt szintén szeptemberben tartották a futamot. Ugyanakkor ez lesz az első alkalom, hogy nézők nélkül rendezik meg a versenyt, így sajnos hiányzik majd a több mint negyedmillió szenvedélyes autórajongó által megteremtett hangulat. Nem ez egyetlen dolog, amiben idén szakítanak a Le Mans-i hagyományokkal: a városközpontban rendezett, népszerű kitelepülésre és a pilóták felvonulására sem kerül sor, és a pályán is új menetrend szerint szerepelnek a versenyzők. Csütörtökön, szeptember 17-én közel 11 órát töltenek majd gyakorlással, illetve az időmérő edzéssel a részvevők, ami miatt ez igencsak kimerítő napnak ígérkezik a pilóták és a csapatok számára.

A péntek reggeli egyórás gyakorlást követően a rajtpozíciók kiosztására az új hyperpole szakasz alapján kerül majd sor, ahol az egyes géposztályok hat leggyorsabb autója csap össze a pole pozíció megszerzéséért. Idén a TOYOTA célja immár összességében a hatodik – és sorozatban a negyedik – pole pozíció megszerzése, amivel előlépne az örökranglista harmadik helyére, holtversenyben a Peugeot-val, és ideális rajtpozícióból indulna délután fél háromkor a futamon, aminek majdnem a felét sötétben kell majd teljesíteniük a versenyzőknek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A karácsonyi és az újévi időszakban a környéken élők nyugalma érdekében szünetel majd a Flórián....
2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....
2025.12.18
A Gödöllői Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki két autót is átvett szerelésre, ám a....
2025.12.18
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, már élénk a forgalom, így a főváros felé tartók....
2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....