Forma 1

A McLaren főnöke szerint a vírus a beteg Forma-1 utolsó figyelmeztetése

2020.04.19.

Andreas Seidl, a Forma-1-es McLaren csapatfőnöke szerint a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet "az utolsó figyelmeztetés a beteg sportágnak", amely azt kockáztatja, hogy ha nem változtat drasztikusan, akkor istállók mennek csődbe. 

Seidl a McLaren-vezérigazgató Zak Brown korábbi nyilatkozatát erősítette meg ezzel, az amerikai szakember ugyanis azt mondta, a jelenlegi tízből akár négy csapat is a megszűnhet, ha a mostani krízist nem kezelik megfelelően. - Azt gondolom, hogy az a helyzet, amiben most vagyunk, az utolsó figyelmeztetés - fogalmazott Seidl.

- A sportágunk már jó ideje egészségtelenül működött, és nem volt fenntartható, most pedig elérkezett egy olyan ponthoz, ahol drasztikus változtatásokra van szükség - hangsúlyozta. A csapatfőnök hozzátette, nem lát arra utaló jelet, hogy a Forma-1 jövőre már ne létezne, ugyanakkor óriási a veszélye annak, hogy istállók mennek tönkre, ha nem hoznak azonnali, döntő jelentőségű intézkedéseket.

A Forma-1-es csapatok korábban már megegyeztek abban, hogy jövőre 150 millió dollár lesz az a költségvetési határ, amelyhez minden istállónak tartania kell magát. Ez még mindig több, mint néhány kisebb csapat éves büdzséje, de jóval alacsonyabb, mint amennyiből a Mercedes, a Ferrari, vagy a Red Bull működik. Tárgyalások zajlanak arról, hogy ezt a költségvetési határt 100 millió dollárra csökkentsék, ebből Seidl szerint még mindig előállíthatók lennének a világ leggyorsabb versenyautói.

- Úgy vélem, ez egy olyan összeg, amelyből pontosan úgy lehet működtetni egy F1-es istállót, ahogyan azt látni szeretnénk - tette hozzá. A Forma-1-es világbajnokság idei szezonja a koronavírus-járvány miatt nem kezdődött el, kilenc versenyhétvége maradt el, jelenleg a június 28-ra kiírt Francia Nagydíj sorsa még bizonytalan, de vélhetően halasztani kell, míg a következő állomás Ausztriában lenne július 5-én. A nyári szünetet előrehozták augusztusról, a csapatok központjai jelenleg nem működnek, a legtöbb istálló szabadságra küldte a dolgozóinak jelentős részét.

Az F1 irányítói abban reménykednek, hogy a nyár folyamán elkezdődhet az idény, és így - akár zárt kapuk mögött - 15-18 futamos lehet a 2020-as szezon, amely az újévbe is átnyúlhat. A jövő esztendőre tervezett jelentős szabályváltoztatások bevezetését 2022-re halasztották, így a csapatok az idei autókat használják majd jövőre is. A Magyar Nagydíj augusztus másodiki dátummal szerepel a versenynaptárban. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....