tendencia

Megállíthatatlanul zuhan a kínai autóimport

2025.05.09.

Folytatódik a tendencia, megállíthatatlanul zuhan a kínai autóimport, s a lejtmenet egyre meredekebb.

Az idei év első negyedévében Kína 95 ezer járművet importált, ami 39 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év első negyedévéhez képest.

 Csuj Ton-su, a Kínai Személygépkocsi-szövetség (CPCA) főtitkára arról tájékoztatott, hogy márciusban 39 ezer járművet importáltak, ami 27 százalékos csökkenést jelent éves viszonylatban.

Az elmúlt években Kína járműimportjának volumene átlagosan évi nyolcszázalékos ütemben csökkent, az elmúlt két-három évben pedig gyorsult az esés.  Míg 2017-ben 1,24 millió járművet importált Kína, 2023-ra a számuk nyolcszázezerre csökkent. A tavalyi évben a behozott járművek száma már csak hétszázezer volt, ami 12,5 százalékos csökkenést jelent éves szinten.

Az importált járművek iránti keresletet főként a luxusautók adták, míg a nem luxus kategóriájú importált autók behozatala drámai mértékben csökkent.

Az első negyedévben a személygépkocsik tették ki az importvolumen 98 százalékát. Ezek közül 40 ezer szedánt importáltak, 43 százalékát a személyautók összimportjának. Emellett 27 ezer összkerékhajtású SUV érkezett Kínába, 29 százalékkal részesedve az importban.

Az újenergiás személygépkocsik importja is csökkent: 1345, illetve 1078 darab tisztán elektromos (BEV) és plug-in hibrid (PHEV) autót importáltak, ami megdöbbentően nagy, 82, illetve 77 százalékos csökkenést jelent éves szinten.

Ami az importpiacok sorrendjét illeti: Kína 30 517 járművet hozott be Japánból, 23 695-öt Németországból és 17 733-at Szlovákiából 2025 első negyedévében. Utánuk következett jelentős lemaradással az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Mexikó, Svédország, Ausztria, Dél-Korea és Olaszország. A legnagyobb növekedést éves szinten a Szlovákiából származó import produkálta, majd Belgium, Lengyelország, Vietnam és Spanyolország következik.

Mivel a Kína és az Egyesült Államok között folytatódik a vámháború, az import rangsora várhatóan jelentősen meg fog változni az Egyesült Államok kárára.

Mindeközben a kínai autóexport dübörög, és az Európai Unióba irányuló kivitel lendületesen nő az uniós pótvámok dacára.  A Dataforce piackutató intézet összesítése szerint a kínai autógyártók európai eladásai 64 százalékkal nőttek februárban az előző év azonos hónapjához képest. Ezzel a kínai autók részesedése az uniós piacon egy év alatt 2,5-ről 4,1 százalékra nőtt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.23
A Kia EV3 a legmagasabb, ötcsillagos biztonsági minősítést kapta az Euro NCAP vizsgálatait követően....
2025.05.23
Soha nem költözött el szülőhelyéről, mégis két világrendben élt.  ..
2025.05.23
Az első két edzésen Ferrari-pilóta volt a leggyorsabb.   ..
2025.05.23
Megbecsülés övezi azokat az autós műhelyeket, amelyek valamilyen indíttatásból patinás modellek....
2025.05.23
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett verseny hatodik....
2025.05.23
Kiadós eső, sok karambol, nagy dugók – rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése....
2025.05.23
Ismét jó hangulatú sajtónapot tartott a Ford Magyarország, ezúttal az elektromos Pumát ismerhették....
2025.05.23
A kínai BYD áprilisban először előzte meg a Teslát a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos....
2025.05.23
A vadonatúj Mazda6e a Jinba Ittai filozófia evolúcióját képviseli az elektromos hajtás korszakában....
2025.05.23
A Magyar Honvédség látványos képességbemutatókkal és eszközarzenállal várja az érdeklődőket....