Toyota GT86

Mégis kap utódot a Toyota GT86

2019.09.28.

Tada Tecuja főmérnök szerint már biztosított a boxermotoros sportkupé jövője. Sőt, az utód az ígéretek szerint még a Supránál is több élvezetet fog nyújtani.

Nem is olyan régen még bizonytalan volt a Toyota GT86 jövője, most viszont a lehető legjobb hírrel szolgált az ausztrál WhichCar olvasóinak és a rajongóknak a projekt egykori főmérnöke: már összeállt a következő generációs kupét fejlesztő csapat, a követendő példa pedig nem a jelenlegi modell, hanem a Supra lesz!

A Toyota 2012-ben dobta piacra a GT86 kupét: egy minimalista, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportautót, amely szellemiségében az 1970 és 2006 között hét generáción át gyártott Celica kupé, nevében pedig a kultikus utcai sportautó, az 1983 és 1987 között gyártott Toyota AE86 előtt tiszteleg. 200 lóerős motorjával, 1,3 tonna alatti menetkész tömegével és józan, 205/55 R16 méretű abroncsaival a sportautók klasszikus receptjét ülteti át a XXI. századba: a nyers teljesítmény helyett kiegyensúlyozott, fordulékony és kezes viselkedésével szerez örömet.

A fejlesztés egyik lehetséges iránya, hogy a márka folytatja együttműködését a Subaruval, és akár a jelenlegi modell alaposan korszerűsítette padlólemezére, akár egy új platformra helyezve valósítja meg a következő generációs kupét. Motorként az Ascent 2.4 literes boxerje merülhet fel lehetőségként, akár 260 lóerős, turbós kivitelében, akár szívómotorrá átdolgozva, nagyjából 230 lóerővel. Mivel ez a vadonatúj motor négyhengeres, nem tenné orrnehézzé a sportautót, a 20 százalékkal nagyobb lökettérfogat pedig feltöltés nélkül is növelné a forgatónyomatékot.

A másik, nem kevésbé kézenfekvő opció az új generációs TNGA platform alkalmazása. A Toyota és a Lexus felső kategóriás, hátsó- és összkerékhajtású típusainál alkalmazott GA-N és GA-L padlólemezek hosszirányban beépített orrmotort alkalmaznak: ez eleve jól hangzik, különösen, ha lerövidítik a tengelytávot. A házon belüli technológia alkalmazásának kétségtelen előnye, hogy igény esetén minden további nélkül lehetővé teszi hibrid hajtáslánc beépítését.

Van egy harmadik lehetőség is. Noha a Toyota és a Mazda egy évvel ezelőtt létrehozott együttműködésének első gyümölcsei szabadidőjárművek lesznek, ez nem jelenti azt, hogy a partnerek ne kooperálhatnának más területeken is. Egy, a napokban kiszivárgott szabadalmi bejegyzés arra enged következtetni, hogy a Mazda hátsókerék-hajtású platform fejlesztésébe fogott, ami tökéletes alap volna egy új, nagyteljesítményű sportautóhoz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....